Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Blijft hangen op 1100 toeren

vragen over de T4
Plaats reactie
Luuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 okt 2016, 19:36

Blijft hangen op 1100 toeren

Bericht door Luuk »

Hallo,
Mijn t4 tdi '97 102pk had vanmorgen het volgende:
Bij wegrijden bleef de motor op 1100 toeren hangen, ook al gaf ik gas bij, er gebeurde niets.
Overschakelen naar zn 2 en ik kon weer gas geven en optoeren, tot de 1100 toeren.
Als ik de koppeling in trapte, en met slippende koppeling boven de 1100 toeren kwam, trok de bus weer door.
Bij het afdraaien op een kruispunt, terugschakelen, en optoeren vanaf de 800 toeren, bleef de bus weer haken op de 1100 toeren...
Etc etc, met koppeling erbij boven de 1100 toeren komen en het ging weer goed...

Wat zou dit kunnen zijn?
Ik kan geen losse slangen o.i.d. ontdekken, enigste wat opviel is dat als ik op de rem trap, dat de breedteverlichting van de aanhanger (er hangt een aanhanger achter) uit ging. Dit is voor het eerst, dat was voorheen niet. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik kan hem naar de garage brengen en uit laten lezen, maar wellicht dat iemand dit al eens eerder heeft meegemaakt?
VW T4 2.5 TDI 75kw uit 1997
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Blijft hangen op 1100 toeren

Bericht door J vd Pal »

Dit doet de bus met en zonder aanhanger erachter? Wanneer begon het, net na het aankoppelen van de aanhanger? Klinkt als electrische storing vanuit de aanhanger of vanuit de stekkers van de aanhanger.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Luuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 okt 2016, 19:36

Re: Blijft hangen op 1100 toeren

Bericht door Luuk »

Ik denk dat ik het gevonden heb, de stekker van de aanhanger zat vol met zand/vocht. Toen ik zonder aanhanger reed ging het weer als vanouds. Heb de stekker uit elkaar gehaald en zuiver gemaakt, en nu gaat het ook met aanhanger weer goed.
Dus waarschijnlijk heeft het daar aan gelegen!
Vreemd dat zo'n storing hier uit voort komt!
Bedankt voor het meedenken! :ikrij
VW T4 2.5 TDI 75kw uit 1997
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Blijft hangen op 1100 toeren

Bericht door bart seinwezen »

Hahaha, mooi! Dat verzin je inderdaad niet...
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Blijft hangen op 1100 toeren

Bericht door J vd Pal »

Er ontstaan veel vreemde storingen vanuit de aansluiting van de aanhanger of vanuit de aanhanger zelf.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Blijft hangen op 1100 toeren

Bericht door Multivan Generation »

bart seinwezen schreef: 15 jan 2018, 11:46 Hahaha, mooi! Dat verzin je inderdaad niet...
Jasper dus wel :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: Blijft hangen op 1100 toeren

Bericht door Burp »

Goed gevonden. Inderdaad een vreemde storing. Ik zou zo ook niet technisch kunnen verklaren wat daar fout is gegaan.

Als iemand op het forum met vreemde storingen te maken krijgt moeten we eerst maar adviseren om de plug van de aanhanger eens na te kijken en schoon te maken. :knipoog :knipoog :knipoog
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Plaats reactie