Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slaaphefdak voor t5 lang?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Degroenebeer
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2018, 23:07

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Degroenebeer »

moosev schreef: 08 jan 2018, 18:27 Bij een lange T5 heeft de Reimo ook een voorspoiler. Dak is mooi vlak aan de bovenkant wat een voordeel is bij het plakken van een zonnepaneel mocht je dat van plan zijn. Ik weet niet hoe dat bij een SCA is.
Ik heb het dak laten inbouwen, bus was een week weg daarvoor. Levertijd van het dak was inderdaad dramatisch.

gr
René
Oké dat is ook nog een optie, waar heb je dat laten doen en is het netjes geworden?
Ik dacht zo te lezen/zien dat het niet zo stevig is als het frame van sca...
Heb je misschien wat foto’s ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Multivan Generation »

Degroenebeer schreef: 08 jan 2018, 19:36
moosev schreef: 08 jan 2018, 18:27 Bij een lange T5 heeft de Reimo ook een voorspoiler. Dak is mooi vlak aan de bovenkant wat een voordeel is bij het plakken van een zonnepaneel mocht je dat van plan zijn. Ik weet niet hoe dat bij een SCA is.
Ik heb het dak laten inbouwen, bus was een week weg daarvoor. Levertijd van het dak was inderdaad dramatisch.

gr
René
Heb je misschien wat foto’s ?
Klik eens op het linkje onder zijn reactie zou ik zeggen :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Degroenebeer
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2018, 23:07

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Degroenebeer »

Multivan Generation schreef: 08 jan 2018, 19:42
Degroenebeer schreef: 08 jan 2018, 19:36
moosev schreef: 08 jan 2018, 18:27 Bij een lange T5 heeft de Reimo ook een voorspoiler. Dak is mooi vlak aan de bovenkant wat een voordeel is bij het plakken van een zonnepaneel mocht je dat van plan zijn. Ik weet niet hoe dat bij een SCA is.
Ik heb het dak laten inbouwen, bus was een week weg daarvoor. Levertijd van het dak was inderdaad dramatisch.

gr
René
Heb je misschien wat foto’s ?
Klik eens op het linkje onder zijn reactie zou ik zeggen :zwaai
😂, ik zag het net idd....
Mooi en duidelijk verhaal👍🏻.
Gebruikersavatar
bemeall
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017, 13:56

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door bemeall »

Degroenebeer schreef: 07 jan 2018, 21:25 ...

Dat lijkt mij ook makkelijk te kunnen👍🏻👍🏻
Welk dak gaat jou voorkeur nu naar uit??
Alleen op kwaliteit zou ik denk ik nu voor SCA kiezen.

Maar door het grote prijsverschil en levertijd zou het ook zomaar een Reimo kunnen worden. Voordeel daarvan is gelijk dat die inderdaad vlak is en ik er in de toekomst eigenlijk nog wel een flexibel zonnepaneeltje op zou willen plakken.
Degroenebeer
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2018, 23:07

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Degroenebeer »

bemeall schreef: 09 jan 2018, 21:16
Degroenebeer schreef: 07 jan 2018, 21:25 ...

Dat lijkt mij ook makkelijk te kunnen👍🏻👍🏻
Welk dak gaat jou voorkeur nu naar uit??
Alleen op kwaliteit zou ik denk ik nu voor SCA kiezen.

Maar door het grote prijsverschil en levertijd zou het ook zomaar een Reimo kunnen worden. Voordeel daarvan is gelijk dat die inderdaad vlak is en ik er in de toekomst eigenlijk nog wel een flexibel zonnepaneeltje op zou willen plakken.
Dan denken we er het zelfde over, maar ik zit nu meer op Reimo. Zit er nog verschil in types van Reimo??
Dat zonnepaneel is een goed idee 👍🏻👍🏻
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Multivan Generation »

Degroenebeer schreef: 09 jan 2018, 21:27
Dan denken we er het zelfde over, maar ik zit nu meer op Reimo. Zit er nog verschil in types van Reimo??
Dat zonnepaneel is een goed idee 👍🏻👍🏻

Ja, zie linkje op pagina 1 van dit topic.. :zwaai

Uit mijn hoofd:
- verschil in dakhoogte gesloten
- verschil in dakhoogte/stahoogte open
- verschil in tentstof en openrits mogelijkheid ja/nee
- verschil in dak vergrendeling, met spanbandjes, met fatsoenlijk slot etc.
- verschil in gladheid en afwerking (lamineren versus vacuüm-extractie) en dus ook gemak om zonnepaneel te plaatsen.
- mogelijk verschil in bedplank, alleen plank, of frolli-systeem?

groeten Peter
ps kom je naar de meeting zondag? Daar zullen er wel een paar verschillende slaapdaken te zien zijn, en anders zeker op de kampeer- en zelfbouwmeeting (meestal eind april)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door moosev »

Reimo daken staan in de Ausbau Profi catalogus van Reimo, hier een linkje:

https://www.reimo.com/de/ueber_uns/reim ... talog.html

gr
René
Degroenebeer
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2018, 23:07

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Degroenebeer »

Wat een geneuzel om een dakje uit te zoeken zeg..
Bij fsl ook nog een beetje info gevraagd, die zegt:
Wij plaatsen geen Reimo, slechte kwaliteit.. alleen eigen fsl daken.... zien er ook wel mooi uit.
Heeft iemand ervaring met fsl?

Bij atrion kan ik terecht voor een Reimo 21085 binnenkort.
Zijn er recensies van Atrion, volgens mij wel een groot bedrijf.?

Ik weet niet cker of ik zondag ga redden, maar zou wel beter zijn ff te 👀👀

Laters !!
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Dirkndh »

bemeall schreef: 07 jan 2018, 15:46 Zelf ook aan het overwegen een T5 LWB om te bouwen, dus heb wat rond gekeken op internet en een en ander aan prijzen gevonden.
Gaat allemaal om de basisprijs van een slaaphefdak in (standaard) wit en met bed.

SCA hefdak (198) kom ik o.a. bij zillka-mobile.de tegen. Dak kost daar 3895,-. Montage staat er niet bij, maar zal ook wel ergens rond de 750-1000,- liggen.

Reimo vond ik bij Atrion voor 3700,-. Met inbouw kost deze daar 4450,-.

Atrion heeft ook een eigen slaaphefdak (iemand ervaring mee?) Deze kost daar 2950,- of met inbouw 3650,-.

Camperfixx verkoopt het slaaphefdak van Austops met bed voor LWB voor 3600,-. Zij laten het ook inbouwen bij Atrion volgens mij, dat kost incl hefdak 4350,-.

Voor FSL vind ik hier op het forum ook dat ze een of twee slaaphefdaken hebben. Alleen nog geen concrete prijzen over gevonden, alleen dat ze wat goedkoper zouden zijn als bovenstaande. Iemand ervaringen?
Ik heb zelf een FSL dak in gebouwd bij mijn T5 maar je kunt een paar centen meer uitgeven is mij de ervaring.
Vriend van me heeft zijn T4 bij Atrion van een dak laten voorzien maar die mannen ''beunen'' zo'n dak er in een avondje in denk ik. De tranen schieten in je ogen als je de inbouw kwaliteit ziet. Zonde als je een mooie bus hebt.
Als je een beetje handig bent kun je beter zelf inbouwen. Weet je zeker dat het goed en netjes gebeurd! :toppie
Degroenebeer
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2018, 23:07

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Degroenebeer »

Morgen ga ik bij Maro campers in Helvoirt kijken, schijnt ook een stevig dak te zijn waarbij de b stijl blijft staan?
Dak komt uit Engeland..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Multivan Generation »

Als de B-stijl blijft staan, dan heb je over het algemeen een beperkte stahoogte..
Let goed op dat je dan tussen opening en voorruit dan wel voldoende aflegruimte hebt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Degroenebeer
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2018, 23:07

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Degroenebeer »

Multivan Generation schreef: 12 jan 2018, 07:34 Als de B-stijl blijft staan, dan heb je over het algemeen een beperkte stahoogte..
Let goed op dat je dan tussen opening en voorruit dan wel voldoende aflegruimte hebt.
Wat bedoel je precies met aflegruimte?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Multivan Generation »

Afbeelding

Zo duidelijk?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Degroenebeer
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2018, 23:07

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Degroenebeer »

Multivan Generation schreef: 12 jan 2018, 07:34 Als de B-stijl blijft staan, dan heb je over het algemeen een beperkte stahoogte..
Let goed op dat je dan tussen opening en voorruit dan wel voldoende aflegruimte hebt.
Wat bedoel je precies met aflegruimte??
Degroenebeer
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2018, 23:07

Re: Slaaphefdak voor t5 lang?

Bericht door Degroenebeer »

Degroenebeer schreef: 12 jan 2018, 21:27
Multivan Generation schreef: 12 jan 2018, 07:34 Als de B-stijl blijft staan, dan heb je over het algemeen een beperkte stahoogte..
Let goed op dat je dan tussen opening en voorruit dan wel voldoende aflegruimte hebt.
Wat bedoel je precies met aflegruimte??
Duidelijk 😃😃😃dank je!! Zal er zeker op letten!!
Plaats reactie