Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door frank884 »

een paar weken heb ik enkele druppels op de oprit, het is zeer weinig maar ik ben een "kurkdroog" blok gewend, heb hem vandaag op de hoge bokjes gereden de beschermbak verwijderd, bij de poulie's (rechts) en aan de voorkant niks. het zit ergens tussen de olie filter en de voorkant (rechts) van het blok. maar het zit zo hoog dat je er zelf bijna niks ziet dus wat foto,s gemaakt, die camera kan dichterbij kijken.

ik dacht eerst aan de olie koeler (boven de filter) ook omdat ze daar in augustus nieuwe koelwater slangen op gezet hebben in duitsland, nadat die gesprongen waren op vakantie, met monteren er aan getrokken of zo?? zou kunnen want je kunt er slecht bij.. maar daar zie ik op de kant waar de slangen eraan zitten ook niet echt iets het zit meer rechts ervan maar het zou misschien toch kunnen?? [13:21, 14-1-2018] +31 6 38387954: ik verdenk deze pakking http://www.ebay.de/itm/Olkuhler-passend ... SwAO9ZVQnb
[13:21, 14-1-2018] +31 6 38387954: https://www.ebay.de/itm/FEBI-BILSTEIN-D ... 0706.m4781
het is mij een raadsel waar het vandaan komt. veel is het (nog) niet wat die lekt een paar druppels. maar ook al is die bijna 16 jaar ik hou er niet van als het lekt, en het kan misschien ook een keer veel meer worden als dat helemaal niet uitkomt.
iemand een idee?? https://myalbum.com/album/VkNkNnN425D6
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
jordydereus

Re: Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door jordydereus »

Ik denk stuurbekrachtiging olie

Je olie is te schoon voor motorolie.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door frank884 »

hoi jordy bedankt voor het meedenken, ben direct het stuurolie resorvoir gaan bekijken (kijk ik normaal niet vaak na) dat nivo zit nog op maximum, maar is idd ook niet leeg van een paar duppels, de motor olie is nog niet zou oud die zit er pas 3700 km in dus ook niet pikzwart.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
jordydereus

Re: Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door jordydereus »

Met 50 km is het pikzwart...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door frank884 »

jordydereus schreef: 14 jan 2018, 15:03 Met 50 km is het pikzwart...
ja dat klopt idd bij diesels... maar het stuur resoirvoir is nog op nivo
Laatst gewijzigd door frank884 op 14 jan 2018, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door Endebendebus »

Pakking van de oliepomp zou ik denken :bonk
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door Multivan Generation »

Krukaskering, oliepomp pakking, carterpanpakking, stuurbekrachtiging flens controleren en oliefilter warmtewisselaar pakking controleren, nokkenas en kleppendekselpakking kan ook nog.
Zit allemaal aan die zijde.
Links en rechts als benaming gebruiken is vaak niet handig. Bestuurders zijde en bijrijderszijde laat niets aan het toeval over :knipoog

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door frank884 »

het probleempje zit na schoonspuiten met remmenreiniger en weer rijden en kijken zws in de pakking van de oliekoeler (een pakking van 5 euro), maar je kunt er zeer slecht bij, en zolang er op de oprit nog maar een heel enkel druppeltje ligt (meer is het niet) laat ik het lekker zitten. ga er pas wat aan doen als het erger wordt. elke 16 jarige of oudere wagen lekt wel ergens een druppeltje moet er misschien ook aan wennen dat het geen helemaal nieuwe meer is.....maar ja... een wjw-er wil eigenlijk alles in een perfecte staat hebben :knipoog
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door Harry 341 »

Hier ga jij je steeds meer aan ergeren...heb het zelf bij mijn T4 meegemaakt..pakkinkje links..pakkinkje rechts etc.
Ben toen bij Jos geweest en die heeft het echt goed aangepakt,"gewoon"ALLE keerringen en pakkingen die er op en aan de motor etc. zitten vervangen.
Dus ook carter/klepdeksel etc.
Daarna nooit meer één druppel gelekt...en dat is heel fijn!
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Olie lekage heeft iemand een idee? foto's

Bericht door koensch »

frank884 schreef: 21 jan 2018, 09:14 ........ elke 16 jarige of oudere wagen lekt wel ergens een druppeltje moet er misschien ook aan wennen dat het geen helemaal nieuwe meer is.....maar ja... een wjw-er wil eigenlijk alles in een perfecte staat hebben :knipoog
zo'n busje is net een mens... hij wipt, rookt en zuipt en op hoge leeftijd begint tie te druppelen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Plaats reactie