Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kitresten .. heel veel (!!)

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door ktmkrik »

Wil jou feestje niet bedreven maar vraag me af of je wel rekening hebt gehouden met de isolatie laag die onder de vloermat in je voor cabine ligt?

Stoelen zijn overigens vrij simpel te verwijderen als je over het juiste gereedschap beschikt.
Als de stoel in zijn achterste stand staat zie je onder het zitvlak twee moeren (sleutel 13)
En met stoel in de voorste stand zie je aan de achterkant ik meende 2 stuks M10 bouten met een veeltand aansluiting.
Als je deze hebt verwijderd dan is de stoel uit te nemen maar dan hou je de console nog over die vast zit met een aantal bouten op de vloer die je dan ook nog even moet verwijderen.
Succes gewenst met de ombouw!
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door sanderdb »

viewtopic.php?t=15822

niet aan beginnen dus, originele CV in je bus.

https://www.ebay.nl/itm/4-DOOR-CAR-CENT ... SwqBJXWsCD Zoiets zal je nodig hebben voor de voordeuren
Gebruikersavatar
Boebels
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2017, 09:51
Locatie: Walcheren, Zeeland

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Boebels »

ktmkrik schreef: 17 jan 2018, 21:45 Wil jou feestje niet bedreven maar vraag me af of je wel rekening hebt gehouden met de isolatie laag die onder de vloermat in je voor cabine ligt?
Ik ga er van uit dat die niet geïsoleerd is en dat ik dat nog moet doen...bedoel je dat?

sanderdb schreef: 17 jan 2018, 22:08 viewtopic.php?t=15822

niet aan beginnen dus, originele CV in je bus.

https://www.ebay.nl/itm/4-DOOR-CAR-CENT ... SwqBJXWsCD Zoiets zal je nodig hebben voor de voordeuren
Deze zijn ook universeel toch? Wel lekker goedkoop :lach
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door sanderdb »

Ja zeker lekker goedkoop, maar vergis je niet, kost wel wat uurtjes inbouw :adhd
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door ktmkrik »

Ik ga er van uit dat die niet geïsoleerd is en dat ik dat nog moet doen...bedoel je dat?

Als je de originele VW mat/vloer voor in je bus hebt dan is deze geïsoleerd, kun je een beetje zien als geluids/koude isolatie en om de richels op te vullen die in de vloer zitten.
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Burp »

Hoi Monique,
We hebben elkaar ook even ontmoet op de meeting. Jouw bus gaat mooi worden als je eenmaal klaar bent en dan voelt hij ook echt van jou. Kleur is niks mis mee :yes
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Gebruikersavatar
Boebels
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2017, 09:51
Locatie: Walcheren, Zeeland

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Boebels »

Burp schreef: 18 jan 2018, 16:22 Hoi Monique,
We hebben elkaar ook even ontmoet op de meeting. Jouw bus gaat mooi worden als je eenmaal klaar bent en dan voelt hij ook echt van jou. Kleur is niks mis mee :yes
Had jij een rode jas aan?
Gebruikersavatar
Boebels
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2017, 09:51
Locatie: Walcheren, Zeeland

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Boebels »

sanderdb schreef: 17 jan 2018, 22:33 Ja zeker lekker goedkoop, maar vergis je niet, kost wel wat uurtjes inbouw :adhd
:groteogen t kost allemaal best tijd... :ie
Gebruikersavatar
Boebels
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2017, 09:51
Locatie: Walcheren, Zeeland

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Boebels »

ktmkrik schreef: 18 jan 2018, 06:56 Ik ga er van uit dat die niet geïsoleerd is en dat ik dat nog moet doen...bedoel je dat?

Als je de originele VW mat/vloer voor in je bus hebt dan is deze geïsoleerd, kun je een beetje zien als geluids/koude isolatie en om de richels op te vullen die in de vloer zitten.

Ja volgens mij zit die er nog in...
Scheelt toch weer extra werk? :vraagteken
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Burp »

Boebels schreef: 19 jan 2018, 08:47
Burp schreef: 18 jan 2018, 16:22 Hoi Monique,
We hebben elkaar ook even ontmoet op de meeting. Jouw bus gaat mooi worden als je eenmaal klaar bent en dan voelt hij ook echt van jou. Kleur is niks mis mee :yes
Had jij een rode jas aan?
:jumpklap :jumpklap
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Gebruikersavatar
Boebels
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2017, 09:51
Locatie: Walcheren, Zeeland

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Boebels »

Update verbouwing bus ;-)
Komt wat zicht in het project... :adhd

Volledig gestript
Volledig gestript
Isolatie materiaal , ik heb gekozen voor wol
Isolatie materiaal , ik heb gekozen voor wol
betimmering op maat gemaakt
betimmering op maat gemaakt
Isolatie op de bodem, hierover nóg een laag xtrem en daarna nog een folie voor onder parket
Isolatie op de bodem, hierover nóg een laag xtrem en daarna nog een folie voor onder parket
Vloerplaat erin
Vloerplaat erin
Bijlagen
Wanden inmiddels geschilderd, vandaag bezig geweest met vinyl, morgen mee verder ;-)
Wanden inmiddels geschilderd, vandaag bezig geweest met vinyl, morgen mee verder ;-)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door ktmkrik »

Begint er op te lijken en ziet er top uit :toppie
Als ik het zo zie op jou laatste foto's zit idd de originele mat er in en scheelt dat een hoop werk ja.
Mocht deze niet afdoende zijn kun je altijd nog overwegen er een campermat overheen te leggen.
Zie voorbeeld op volgende site, https://www.matten-online.nl/automatten ... atten.html
Succes met de bouw verder!
Gebruikersavatar
Boebels
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2017, 09:51
Locatie: Walcheren, Zeeland

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Boebels »

jan2009 schreef: 23 jan 2018, 19:22 Goed bezig.
:toppie
Dat zal al wel de nodige demping geven , lekker rustig rijden.
Leuk kleurtje op de wand en het is gelijk je eigen bus.

:knipoog
Ehm.....dat wit is m'n eigen kleurtje.. :nuts
De aankleding komt met de accessoires...

ktmkrik schreef: 23 jan 2018, 22:16 Begint er op te lijken en ziet er top uit :toppie
Als ik het zo zie op jou laatste foto's zit idd de originele mat er in en scheelt dat een hoop werk ja.
Mocht deze niet afdoende zijn kun je altijd nog overwegen er een campermat overheen te leggen.
Zie voorbeeld op volgende site, https://www.matten-online.nl/automatten ... atten.html
Succes met de bouw verder!
Ik heb besloten om de voorcabine niet mee te leggen, ik wil de vloer daar gewoon donker houden. Maar wie weet volgend jaar..
Nu eerst de wielkasten er nog op en ik hoop voor april nog het bed/bank erin te kunnen krijgen, daarna houdt het knutselen weer even op voor mij ivm zomerseizoen/werk.
In oktober/november dan weer de rest, kan helaas toch nog niet veel op stap met de bus.
Vervolgens sparen voor een hefdak, denk dat het zo'n rechthoekig geval gaat worden ivm keukenblok rechtsachter. Maar dat moet ik allemaal nog eens uit gaan zoeken en op een meeting bekijken. Dus als jullie op maandag/dinsdag een meeting houden dan kom ik ook :jump
(of een meeting voor hefdaken bij mij in m'n toko :sjaal , ook een goed plan...hahahaha...kom ik gelijk aan de klandizie :bifun )
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Blue Star »

Hoi Monique.

Regelen we even hoor :gekte
:campingT4 :camping :koffie :bbq
Mini meeting in De Theetuin :sjaal

Maar eerst lekker op vakantie :adhd
Veel plezier en groetjes daar :toppie

Gruß Fred
New Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Boebels
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2017, 09:51
Locatie: Walcheren, Zeeland

Re: Kitresten .. heel veel (!!)

Bericht door Boebels »

Blue Star schreef: 24 jan 2018, 10:54 Hoi Monique.

Regelen we even hoor :gekte
:campingT4 :camping :koffie :bbq
Mini meeting in De Theetuin :sjaal

Maar eerst lekker op vakantie :adhd
Veel plezier en groetjes daar :toppie

Gruß Fred
New Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
Ja dank Fred, maar eerst nog paar dingetjes af in mn bus en wat sociale momenten :ie Vanaf volgende week maar met vakantie bezig houden.
Mini-meet in theetuin kan zeker, denk dat er zo'n 8 bussen op parkeerplek kunnen staan...Dus dan wél graag diverse hefdaken :knipoog


Resultaat van enigzins wat geploeter ;-)
Resultaat van enigzins wat geploeter ;-)
Plaats reactie