Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opbergvak in schuifdeur?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door ThomasH »

Ik kwam vandaag al surfend terecht bij een hele mooie oplossing voor extra bergruimte in de schuifdeur van een T5. Ik zie dat ze te koop zijn onder de naam 'door store. 'Zie het topic viewtopic.php?f=24&t=56399&start=75 Mijns inziens een prachtige oplossing.

Nou vroeg ik me af, is zoiets ook mogelijk voor in een T4? Ze worden iig niet verkocht door de fabrikant die ze voor de t5 verkoopt. Maar het zou wel een mooie toevoeging zijn zeg!
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door ThomasH »

Dit bedoelde ik dus:

Afbeelding
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door Harry 341 »

Ebay Engeland??
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door moosev »

Kiravans verkoopt deze, maar niet voor de T4.
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door NLinGER »

Ik zoek hier ook al een tijdje naar voor de T4, helaas nog niks gevonden :(
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door Multivan Generation »

NLinGER schreef: 18 jan 2018, 18:06 Ik zoek hier ook al een tijdje naar voor de T4, helaas nog niks gevonden :(
Wat let je om het dan zelf proberen te maken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door LAYCA »

En deze dan ?

viewtopic.php?f=12&t=47265&start=210#p380992

Of deze: download/file.php?id=29979&mode=view

Niet in uitschuifdeur :knipoog

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door NLinGER »

Multivan Generation schreef: 18 jan 2018, 18:59
NLinGER schreef: 18 jan 2018, 18:06 Ik zoek hier ook al een tijdje naar voor de T4, helaas nog niks gevonden :(
Wat let je om het dan zelf proberen te maken?
Als ik uiteindelijk niets vind, ga ik dit ook proberen ja. Maar ik heb nog 3 jaar tot onze buswereldreis (1 jaar weg :D )
@Wim: Dat is gaaf idee! Ga ik onthouden.
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door bart seinwezen »

Wereldreis, jeej. Heb je al een route in je hoofd?
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door NLinGER »

bart seinwezen schreef: 20 jan 2018, 01:31 Wereldreis, jeej. Heb je al een route in je hoofd?
Hoi Bart,
Ja ongeveer wel ja. Turkije -> Iran -> alle landen met "stan" op het einde -> Mongolie -> Rusland terug. Misshcien China ook nog, maar dat is zoals ik het begreep duur ivm een gids die verplicht mee moet. Maar dat is echt zeer grof geplan. Onze kids zijn tegen die tijd 3 en 6, daar zal ook zeer veel vanaf hangen welke landen we precies gaan bezoeken. En we hebben nog heel lang de tijd om alles te plannen, eerst maar eens onze bus technisch (motorisch en camperdeel) op orde krijgen / verbeteren.
Groet,
Dennis
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door Pascal-141 »

Als je extra opbergruimte zoekt ivm je wereldreis , kun je misschien ook een opbergbox op de trekhaak overwegen ?
Ik heb er hele tijd terug zelf eens gemaakt (helemaal in metaal) om op de trekhaak te monteren (niet op de bol vd trekhaak , maar aan het trekhaakframe voor extra stevigheid) .
Daar kun je ook heel wat in kwijt .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door NLinGER »

Pascal-141 schreef: 23 jan 2018, 11:28 Als je extra opbergruimte zoekt ivm je wereldreis , kun je misschien ook een opbergbox op de trekhaak overwegen ?
Ik heb er hele tijd terug zelf eens gemaakt (helemaal in metaal) om op de trekhaak te monteren (niet op de bol vd trekhaak , maar aan het trekhaakframe voor extra stevigheid) .
Daar kun je ook heel wat in kwijt .
Dat is ook zeker de bedoeling Pascal! Alubox achter en een dakkoffer boven op het GFK dak.
Ik kies echter voor een fietsendragersysteem dat ik ook naar beneden kan kantelen zodat de achterklep gewoon nog open kan. Komt dus wel gewoon standaard op de trekhaak. Zelf iets van metaal maken zie ik niet zo zitten. Maar als hiervoor een off-the-shelf oplossing is, laat ik mij graag adviseren :)
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door brecht »

Nog meer opbergruimte?

Mijn vrouw en ik zijn in 2015 van Cambodja naar NL gefietst. Allebei 2 fietstassen: dat was al onze bergruimte. We vinden de T4 al zooo luxe :) Wel super leuk trouwens. Veel plezier met de voorbereiding en vooral straks onder weg!

tipje: als je tijd en zin hebt, ga dan vanaf Turkije ook via Georgie. Of een lusje, of door via Azerbaijan Iran in. Georgie is echt prachtig! (maar er is zo veel moois... zucht)

zo. nu weer on topic :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door Multivan Generation »

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar valt een kind van 6 jaar niet onder de leerplichtwet?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: Opbergvak in schuifdeur?

Bericht door NLinGER »

We hebben ook 2 kinderen en die hebben veeeeel spullen als je 1 jaar weg wil.
Alleen zou ik overigens ook op de fiets gaan! Maar uiteraard neem ik een MTB of crosser mee om af en toe een stuk op de fiets te doen! :D

Maar inderdaad georgie is een goed advies! Vrienden van ons hadden het daar ook al over.

Ik geloof dat ik binnenkort maar eens een topic moet openen hoe we onze bus gaan transformeren in de komende 3 jaar. Iedereen raakt laaiend enthousiast :D :yes
Plaats reactie