Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

The next level

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: The next level

Bericht door otzie »

Mooi setje en bij de garage er meteen even onder laten zetten, en die hebben de bus ook meteen uitgelijnd :gekte
@ peter: dan ben ik toch erg benieuwd hoe de "voor en na stance " is van jullie bus

groet,

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

@ Otzie,
Ik heb daarnet gekeken om plaatjes te zoeken met dezelfde velgen,
zodat je goed het verschil kunt zien.
Alleen nu staat de bus op winterbanden en dan zie je het niet zo..

Om even tijdelijk, totdat mijn koplampen ombouw project klaar is, toch beter licht te hebben,
zijn de H4 lampen vervangen.

Er zat Osram Bilux in, wat niet geweldig was.

Nu heb ik ze vervangen voor Osram night breaker laser..
Ik ben benieuwd of daar merkbaar meer licht uit komt,
of dat het nog steeds ruk blijft met die H4 lampen..

Wat me wel opviel, is dat de interne bedrading in de koplamp dunner lijkt als dat het in de T4 koplampen was.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: The next level

Bericht door heemskerk »

Multivan Generation schreef: 30 dec 2017, 18:06

Wat me wel opviel, is dat de interne bedrading in de koplamp dunner lijkt als dat het in de T4 koplampen was.

Groeten Peter
Was mij ook opgevallen. Het lijkt wel signaaldraad zo dun..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Tentdakje voor achterdeuren

Bericht door Multivan Generation »

Ik kwam dit tegen.
Simpel, snel en goed?

https://vimeo.com/68523217
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door Multivan Generation »

Vanavond de mogelijkheid gehad om met de nieuwe Osram nightbreaker laser in het donker te rijden.
Een paar donkere weggetjes opgezocht en wauw.

Bij dimlicht echt een enorme bak licht voor halogeen :groteogen mooie scherpe begrenzing van het licht.
Heeft me aangenaam verrast voor dimlicht H4, in vergelijking met de Osram Bilux lampen die er in zaten.

Groot licht is bij H4 door dezelfde lamp en dat is even wennen. Wel ver weg, maar als je xenon gewend bent,
Dan is het toch anders. Iets meer vlekkeriger en niet vanaf de voorbumper tot aan einde lichtbundel egaal verspreid licht,
wat je bij xenon wel kunt hebben.

Bottomline zeker een enorme verbetering ten opzichte van de Osram bilux wat er eerst in zat. Veel meer zien bij dimlicht en ook bij groot licht.
Voor mij een aanrader, weliswaar voor tijdelijk gedacht, terwijl ik rustig kan knutselen aan mijn bi-xenon ombouwproject met lenzen en morimoto xenon. Heb je al andere lampen er in zitten, dan kan het verschil natuurlijk minder zijn he. Maar dat is net van welke begin situatie je uitgaat natuurlijk.

Ook voor standaard T4 H4 koplampen zeker het overwegen waard. :toppie

Groeten Peter
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

tafel in schuifdeur

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
origineel worden er bij een multivan beach en california tafels geleverd die in het schuifdeurpaneel kunnen worden geplaatst.

Nu kwam ik deze leverancier tegen:
https://www.icampersolutions.co.uk/prod ... ble-system

Misschien leuk voor anderen?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Henny M
Berichten: 262
Lid geworden op: 02 sep 2010, 22:13
Locatie: Veldhoven (NBr.)

Re: The next level

Bericht door Henny M »

Mooi gemaakt..maar alleen voor een "linker" schuifdeur of ook voor rechter ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Update RNS 510 vervolg

Bericht door Multivan Generation »

Van het weekend weer eens aan de gang geweest met de RNS :nuts
Had een update gedaan, maar die had het systeem niet gepakt, met als gevolg dat ik wel een werkende radio had,
maar dat er geen navigatiekaarten meer geladen werden, met als melding laad navigatie DVD :bonk
Ik had hier versie V13 van de maps liggen, die er op gezet, maar niet werken dus.

Dus weer eens die maps V13 DVD geladen en na 60% gaf hij DVD-fout :muur

Nadien met maps V15 geprobeerd en hetzelfde, na 60% gaf hij DVD-fout.
Die DVD had vette vingers en een krasje, mogelijk lag het daaraan.
Een RNS is dus blijkbaar gevoelig voor de juiste DVD's en hoe die beschreven zijn (laagst mogelijke brandsnelheid).
Tegenwoordig is de hoeveelheid data van de maps ruim 6 Gb. Dat betekend dus een dual-layer DVD.
En er zit nog al wat kwaliteitsverschil in cd en DVD's.

Een tweede maps V15 DVD geprobeerd en die kwam verder, tot zo'n 80 procent en daarna DVD-fout. :ie
De lens van een DVD speler kan natuurlijk ook vies worden, waardoor de lezing een stuk minder wordt.

Uiteindelijk via een omweg, een SWL-CD en DVD en de data op een sd-kaartje en de auto aan de accu-lader (een update trekt nogal wat stroom) en na 40 minuten klaar :knipoog
Daarna in het verborgen menu gekeken, en de leverancier en het versie nummer van de maps werden....

... niet weergegeven ---> g @#!

Het leek alsof de RNS in een soort van laad-kaarten modus "vast hing" en daar niet meer uit kwam.
Vervolgens de firmware update nog eens geladen (auto nog steeds aan de accu-lader) en hopla.
Firmware versie welke ik wilde en ineens werd ook de juiste map-supplier alsmede de juiste kaarten versie weergegeven. :jump

Dingen die ik geleerd heb:
- Het lijkt of SWL loaden met CD/DVD en dan de data vanaf de SD-kaart laden, sneller is als puur alles van dual-layer DVD te laden.
- Wat verder lijkt is dat de harddisk uit 3 verschillende partities bestaat : 1- firmware, 2- navigatie kaarten en 3- vrije ruimte voor muziek.
- een leeskop van een DVD-speler kan vuil worden, en kan moeite hebben met verschillende (dual-) DVD's
- Als je haast hebt, dan moet je even niet vlug updaten, dat werkt niet.. Gewoon je tijd er voor nemen.
- Firmware update duurt zo'n 50 a 55 minuten, een Maps update via DVD rond de 50-60 minuten, via SD-kaartje-methode rond de 40 min.

Verder met Jasper nog samen winter gekampeerd en dat is goed bevallen.

Afbeelding

Er zijn ons een paar dingen opgevallen, maar daarover later meer :zwaai
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: The next level

Bericht door heemskerk »

Jasper, Bully, Bullshit... Moet toch niet gekker worden met al die (troetel)namen voor een bus.. :lach Nog ff en dan wordt voor die naamgeving een Baptistisch doopritueel voor busjes ingevoerd: Autohoes er om, door laag water van een meter diep scheuren en tegelijkertijd een paar bladzijden uit de voertuigdocumenten prevelen op de bijrijdersstoel.. Halleluja! :knipoog









Mooi dat het eindelijk gelukt is met de navigatie Peter, de aanhouder wint! :yes
Laatst gewijzigd door heemskerk op 31 jan 2018, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bulli

Bericht door Multivan Generation »

Ik zie dit net...
Heeft Heemskerk weer aan de hallucinerende paddo's gezeten,
of was het weer koffie snuiven?

Anyway, het is best wel grappig..

Een bulli wordt onze bus nooit, nee echt nooit..
Wordt tegenwoordig ook vooral te onpas gebruikt :politie
De bijnaam ‘Bulli’ vindt zijn oorsprong in het dubbele karakter van de T1. Het is een samenvoeging van Bu(s) en Li(eferwagen), met een extra ‘l’ voor de leesbaarheid.
Bron: onder trivia :zwaai

Bijnamen prima, maar hou het wel tijd-correct.. :zwaai
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: The next level

Bericht door heemskerk »

Heren, dank voor de opheldering! Was even bang dat de secularisatie op z'n retour was.. :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

heemskerk schreef: 31 jan 2018, 10:28 Heren, dank voor de opheldering! Was even bang dat de secularisatie op z'n retour was.. :lach
:bifun
Je bedoeld waarschijnlijk rationalisering :knipoog

Maar back on-topic aub.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: The next level

Bericht door ktmkrik »

Begint hier een beetje op een hangplek voor jonge ouderen te lijken met die schuttingtaal :wjw :bifun
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Hierbij een mooi overzicht waarom ik voor een lens conversie ga,
en ik combineer dat met die morimoto HID lampen..

Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Nieuwe sleutels aanleren

Bericht door Multivan Generation »

Lekker bezig geweest met wat anders:

Vanaf een bepaald bouwjaar zijn sleutels niet zo even meer in te leren, maar moet je daarvoor langs de dealer waarbij de dealer computer een online verbinding maakt met een centrale sleutel-database in Wolfsburg.

Ik ga proberen om het zelf te doen :gekte
Bij onze bus was er één klapsleutel met afstandsbediening geleverd en een kale (ouderwetse vaste) sleutel zonder afstandsbediening.
Bij de klapsleutel beginnen de knoppen een beetje af te slijten.

Ik ga dus compleet blanco sleutels inleren.
Eerst maar eens 2 nieuwe klapsleutels gekocht, en dat was al lastig want speciaal nummer en ik wilde het natuurlijk wel betaalbaar houden :knipoog

Afbeelding

Een van de 2 sleutels is al voorzien van het juiste profiel

Afbeelding

Eerst maar eens eentje gedaan, dat mocht het niet lukken, dan is de financiële schade niet zo groot :knipoog

Binnenkort verder :gekte
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie