Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

oliegeur in de cabine

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

oliegeur in de cabine

Bericht door HP Hulscher »

Is er jullie ook bekend dat er bij een nieuwe bus soms even een sterke oliegeur in de cabine komt? Het zou ook nog iets van plastic kunnen zijn, maar het lijkt het meest op de geur die uit je carter komt als je bij warme motor de oliedop opendraait. Heel vreemd. Ik heb wel AC maar die staat nooit aan. Ik heb de kachel ook niet hoog staan, als ie al op verwarmen staat.... Ik zie nergens olie onder de kap (staat nog geen 1000 km op de teller), en onder de kap ruik ik het ook niet... Ik dacht dat misschien bij het klaarmaken van de bus olie gemorst was of zo, dat ik dat ruik, maar ik kan niets vinden...
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

ja hoor is normaal bij een nieuwe bus, je krijgt een verbrand plastic-achtige geur in de cabine en het motorcompartiment.... vroeg het overlaatst even in de garage en die man zij mij dat het normaal is. Blijkbaar maken veel mensen zich hier zorgen over
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Het kan zijn dat je het verbranden van pakkingresten en vet of olie op hete delen ruikt. Dat heb je ook als je uitgebreid aan de motor hebt gewerkt of je uitlaat vervangen is. Het zou dus na een lange rit verdwenen moeten zijn.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
robindonne
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
Locatie: Hlem

Bericht door robindonne »

had laatst een nieuwe turbo gekregen (Nieuwe bus met 6000 km)en na deze reparatie kwam er bij mij in de cabine ook een verbrandde lucht binnen.
Even bij de pomp gestopt met draaiende motor om wat te drinken te halen.
eenmaal teruggekomen in de bus stond ie blauw van de rook.
vw mobiliteitsgarantie ingeschakeld en er kwam direct een takelwagen aan
had mijn bus inmiddels geparkeerd en uitgezet.
toen die monteur kwam kijken concludeerde hij het volgende:
Afgeknipte stukjes zwarte tie wraps op hete onderdelen van het moterblok.
lekker handig!!!!!!!
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

dat is wel heel suf ja, dat zal bij een nieuwe bus het euvel niet zijn denk ik. Het treedt bij mij op na een stuk doorrijden (A'dam - R'dam laatst) als ik dan de stad in kom, dus langzaam rijden en stilstaan (in R'dam). Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik het raampje maar open hield. En toen was het ineens weg. Ik heb nog gesnuffeld bij de ingeblazen lucht, maar ik kon daar niet heel duidelijk ontdekken of het daaruit kwam, ik heb m op lucht recyclen gezet, dat hielp een heel klein beetje, maar het kan ook zijn dat toen de oorzaak alweer weg was. Afgelopen dagen niet meer gehad, misschien is het nieuwigheid. Labels op uitlaatpijpen of andere onderdelen die warm worden...... Ik hou het in de gaten.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Heb je niet toevallig een extra koelwaterverwarming, die stinkt ook erg als hij aanstaat. Komt dan een rookpluim onder de bus weg. Vooral nu het koud is buiten.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

nee niet dat ik besteld heb (maar ik zal eens kijken :) ) maar het lijkt me vreemd dat ik dat alleen ruik na een lange rit, toch? dan valt er niet meer veel te verwarmen voor die voorverwarming...
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Sommigen zeggen dat die verwarming door blijft draaien. Schijnt een foutje te zijn in de software. Volgens mij doet hij dat bij mij ook. Kan ik zien aan mijn brandstofverbruik.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie