Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 ingeruild

vragen over de T4
Plaats reactie
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

t4 ingeruild

Bericht door ailko vos »

Na 16 jaar en 330000km hebben wij onze transporter 2.5 tdi ingeruild.Over 3a4 maanden zal de nieuwe Toyota proace 177 pk profesional automaat worden afgeleverd.Geen vw weer vanwege het wantrouwen van de dsg bak en de arogntie van importeur en prijs kwaliteit verhouding
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: t4 ingeruild

Bericht door marcel 415 »

ook geen rare autos hoor.succes met jullie nieuwe aanwinst.we komen mekaar vast nog wel tegen
:zwaai
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: t4 ingeruild

Bericht door bart seinwezen »

Verraad!!!!!

Hahaha nee hoor, veel plezier met de Toyota :oD
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: t4 ingeruild

Bericht door frank884 »

Vandaag is ook bij ons een einde gekomen aan ons tijdperk transporter T4 vanaf juni 2002 -- 16 jaren -- de distributieriem stond voor de deur, en vanaf 2019 weer wegenbelasting omhoog dus was dit toch het beste moment om hem te verkopen. de koper is een startende ondernemer die 444 euro per jaar wegenbelasting betaald tov wij 1620 euro en vanaf 2019 1800 euro. nu een mazda 5 op benzine (we rijden 17000km per jaar) voor die 1044 euro kan ik heel wat benzine kopen..van de 4 kinderen hebben de 2 oudste eigen wagens (dus we kunne ook met een "klein" auto-tje nu uit) we zullen hem wel missen het was bijna een familielid ik heb er echt heel lang over getwijfeld. maar mijn vrouw heeft de knoop maar doorgehakt, de mazda 5 executive GT is "veel" luxer enz maar een meer practische auto dan de T4 waar ik ook elk schroefje van kende onderhand zullen we niet meer krijgen (dat wordt ook niet meer geproduceerd) we zullen hem wel regelmatig missen (als we wat moeten meenemen) maar ja aan alles komt een eind.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
freek
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: t4 ingeruild

Bericht door freek »

Jammer maar begrijpelijk Frank. Het moet financieel wel leuk blijven. Hopelijk blijf je nog wel actief op het forum. Jouw kennis is waardevol! Misschien een campertje tzt? Wij houden de kosten beperkt omdat de t4 op de zaak staat. Mrb is dus weinig en per 1 april wordt het nog interessanter omdat hij dan 15 jaar wordt en de bijtelling over de dagwaarde wordt berekend. Reparatiekosten zijn tot nu toe gewoon laag. En over 20.000km passeerr hij de 6 ton met zo'n 800km per week
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: t4 ingeruild

Bericht door frank884 »

Ja Freek, mensen reageren nu, nou heb je wel "veel meer" luxe en comfort... er zit idd veel meer gadgets op en aan de mazda 5 zeker ook omdat het de meest luxe versie is, maar die 3700 liter kofferbak is "ook" luxe en 2 of 3 fietsen er zo rechtop inrijden is comfort.. en ik reed er echt heerlijk in ook op vakantie.. een rit van 1000 km was geen enkel probleem met die dikke mooi klinkende 5 cylinder met vrolijk fluitende turbo ..ha ha ..nu moet ik op de toerenteller kijken, of die nog wel stationair loopt?? of dat de motor uit is?? zo verschrikelijk stil is die..... we zullen de :driveT4 voor dat soort dingen wel missen..... maar er komt een moment als dit.... dat je "alles" moet overwegen ....en dan is het een keer voorbij.... voor de koper met het startende slotenbedrijfje die "echt grijs" kan rijden kan dit nog jaren een heel leuke bus zijn, want hij is op een paar kleine dingetjes na die elke 16 jarige wagen heeft in een prima staat, wel hebben hem zeer goed bijgehouden, en heeft geen roest.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1394
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: t4 ingeruild

Bericht door Gretschi »

Grappig T4 for ever, 5 cylinder for life :toppie

Ik ga me ook in een 4 cylinder verdiepen, maar ja die 5 cylinder blijft maar lopen, afgelopen week weer glansrijk door de APK

Groetjes
Plaats reactie