Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door Olaf »

En dan lekker in het buitenland je transponder verliezen :bonk
Gewoon origineel bestellen en zuinig zijn op je sleutels, kan je dat niet , dan moet je dat voor lief nemen. Ik ben nog nooit sleutels kwijt geraakt in de afgelopen 25 jaar dat ik auto rijdt.(heb meerdere auto's)
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
T4-Rider
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:40
Contacteer:

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door T4-Rider »

<ironie-modus> Dank voor je reactie, Olaf, maar met je antwoord kom ik niet verder.
Gewoon een ander z'n eigen keuzes respecteren, kan je dat niet , dan moet je dat voor lief nemen. </ironie-modus>

(Of zie ik wat over het hoofd, en zou mijn keuze hierin negatief kunnen uitwerken voor de T4-gemeenschap? Nee toch?)
Blije eigenaar van een voor mijn gevoel belachelijk luxe en spiksplinternieuwe verlengde DC T4 (2002) met 75kW 2.5TDI motor.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door Multivan Generation »

Bijna 11 maanden verder na je eerste post.
Dus erg belangrijk, zo lijkt het, vind je het ook niet.

Er zijn sleutelmakers die voor een euro of 80 een klapsleutel met sensor kunnen leveren.
Geheel feilloos werkt dat vaak niet.
De transponder chip in een T4 sleutel is van het ID-37 type die je zo per 10 stuks kunt kopen (even zoeken, maar moet je lukken).

Dat zijn geen glazen buisjes met wikkeling er in, maar een zwarte dicht kunststof "kastje" in nano simkaart grootte.
2de hands klapsleutels zijn bijvoorbeeld via ebay.de misschien wel te vinden.
Sleutelbaard dan aan je eigen sleutel aanpassen.

Mocht je VW-logo beschadigd zijn, dan heb ik nog wel een paar sleutel-logo's te koop.

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
T4-Rider
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:40
Contacteer:

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door T4-Rider »

Dank voor je bruikbare reactie, Peter! 't Is inderdaad een slepende vraag: en steeds als ik er weer induik, loop ik vast.

Zo ook nu:
• "Sleutelmakers die voor €80 een niet feilloze klapsleutel met sensor kunnen leveren": Dank voor je tip, maar dan betaal ik liever de volle mep voor een niet feilend exemplaar.
• "De transponder chip in een T4 sleutel is van het ID-37 type die je zo per 10 stuks kunt kopen (even zoeken, maar moet je lukken)": Vreemd genoeg heb ik met [transponder ID-37] überhaupt geen hits. ID-48 wel. Maar dan nog: de google-hits zijn voor mij een oerwoud waar ik simpelweg niet uitkom. Een PB-tje zou ik enorm waarderen, ik zou er ook best wel wat voorover hebben (maar dus geen dik €200 ;).
Overigens: het betreft mijn T4 uit 2002 (niet de vorige uit 2000).
• "2de hands klapsleutels zijn bijvoorbeeld via ebay.de misschien wel te vinden." Gezocht maar niet iets gevonden wat zeker weten AfstandBediening heeft die op mijn T4 werkt... (443 Mhz, of toch 315 Mhz, of...)
• "Sleutelbaard dan aan je eigen sleutel aanpassen." Dat gaat me zeker lukken ;) Is me al gelukt met een simpele sleutel, zodat ik i.i.g. de deuren open kan maken in geval van verlies.
• "Mocht je VW-logo beschadigd zijn, dan heb ik nog wel een paar sleutel-logo's te koop." Goed om te weten!
Blije eigenaar van een voor mijn gevoel belachelijk luxe en spiksplinternieuwe verlengde DC T4 (2002) met 75kW 2.5TDI motor.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je hier al iets mee:
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=254598

VW T4 sleutels werken op 433 MHz

Nog een linkje:
http://www.ebay.de/itm/Auto-Schlussel-V ... SwNnRYkdUv

Of dit werkt weet ik niet, maar zou te proberen zijn:
http://www.ebay.de/itm/Volkswagen-433-M ... Sw7aBVA5Ub

https://www.aliexpress.com/store/produc ... 0.0.VGmCJZ

Daarbij de sleutelbaard aanpassen en een transponder chip er in maken en dan zou het kunnen werken,
maar nogmaals dit is niet zeker.

Transponderchips:
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... +carbon+VW

Het genoemde transponderchip nummer was puur uit mijn hoofd hoor, dus hoeft niet te kloppen.
Met bovenstaande linkje kun je het wellicht zelf uitspitten.
Ik heb je al een eind op weg geholpen.. :knipoog

Wil je 100% zekerheid dat het werkt en met garantie, dan is een bezoekje aan een dealer,
met eventueel vooraf een dealtje of prijs afspreken, de veilige keuze.
Gebruikersavatar
T4-Rider
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:40
Contacteer:

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door T4-Rider »

Multivan Generation schreef: 15 mei 2017, 18:48 Misschien kun je hier al iets mee: http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=254598
Helaas, geldig voor T4's tot 2000...
VW T4 sleutels werken op 433 MHz
Goed om te weten!
Interessante optie, want scheelt bijna €100 met VW! Dankje. Helaas wat uit de buurt van Noord NL.
Die eerste schijnt alleen voor onderdeelnr. 1J0 959 753 AG te zijn, laat de mijne nu net een ander nummer hebben.
En die twee is best interessant, want completer. Maar deze geeft ook aan bestemd te zijn voor 1J0 959 753 AG. :(
Transponderchips:
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... +carbon+VW
Het genoemde transponderchip nummer was puur uit mijn hoofd hoor, dus hoeft niet te kloppen.
Zeker heb je me verder geholpen!
En volgens deze site zou het Transponder PHILIPS Crypto ID44 ● PCF7935 precoded for VAG ID44 ● W3 moeten zijn.
Wil je 100% zekerheid dat het werkt en met garantie, dan is een bezoekje aan een dealer,
met eventueel vooraf een dealtje of prijs afspreken, de veilige keuze.
Natuurlijk! Al lijkt 't alsof de VW-dealers vast prijzen hanteren hiervoor. En niet VW-dealers kunnen me, schijnbaar, niet helpen, want om de sleutel te laten werken moet er via internet contact gezocht worden met VW.de.
Maar een klapsleutel voor een paar tientjes vind ik een prima gok.
Ik hou jullie op de hoogte.
Blije eigenaar van een voor mijn gevoel belachelijk luxe en spiksplinternieuwe verlengde DC T4 (2002) met 75kW 2.5TDI motor.
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door EdwinBk »

T4-Rider schreef: 16 mei 2017, 22:37
Multivan Generation schreef: 15 mei 2017, 18:48 Misschien kun je hier al iets mee: http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=254598
Helaas, geldig voor T4's tot 2000...
VW T4 sleutels werken op 433 MHz
Goed om te weten!
Interessante optie, want scheelt bijna €100 met VW! Dankje. Helaas wat uit de buurt van Noord NL.
Die eerste schijnt alleen voor onderdeelnr. 1J0 959 753 AG te zijn, laat de mijne nu net een ander nummer hebben.
En die twee is best interessant, want completer. Maar deze geeft ook aan bestemd te zijn voor 1J0 959 753 AG. :(
Transponderchips:
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... +carbon+VW
Het genoemde transponderchip nummer was puur uit mijn hoofd hoor, dus hoeft niet te kloppen.
Zeker heb je me verder geholpen!
En volgens deze site zou het Transponder PHILIPS Crypto ID44 ● PCF7935 precoded for VAG ID44 ● W3 moeten zijn.
Wil je 100% zekerheid dat het werkt en met garantie, dan is een bezoekje aan een dealer,
met eventueel vooraf een dealtje of prijs afspreken, de veilige keuze.
Natuurlijk! Al lijkt 't alsof de VW-dealers vast prijzen hanteren hiervoor. En niet VW-dealers kunnen me, schijnbaar, niet helpen, want om de sleutel te laten werken moet er via internet contact gezocht worden met VW.de.
Maar een klapsleutel voor een paar tientjes vind ik een prima gok.
Ik hou jullie op de hoogte.
Hallo T4-Rider,

Is het al gelukt ?
Ben zelf ook mijn sleutels kwijt.
Heb alleen nog maar het kleine nood-sleuteltje met transponder.
Sleutelmaker heeft wel 3 nieuwe sleutels gemaakt, maar de transponder kon hij niet uitlezen. Dit moest via de VW garage.
Hij zei mij de transponder bij het contactslot te plakken. Dan kon ik deze 3 sleutels gewoon gebruiken.
Had dan alleen geen startonderbreking. Krijg alleen niet de juiste plaats te pakken waar ik de transponder moet plakken. Heb de transponder overal bij het contact slot geplakt, maar de auto start wel maar slaat gelijk af.
Krijg de juiste plaats niet gevonden.
Weet iemand waar de juiste plaats hiervoor is ?
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Menso B
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 jul 2011, 18:29
Locatie: Noord Oost Polder

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door Menso B »

Zo dicht mogelijk bij het contactslot.
Kan achter de kappen maar ook er voor.
Je zou hem ook ergens los in Le dashboard vakje kunnen leggen en hem pakken als je moet starten ( moet je hem niet kwijt raken)
Zodra de motor loopt kun je hem er ook weer bij weg halen.
Hij is alleen maar nodig bij het starten als hij eenmaal loopt blijft hij wel lopen als je de transponder weg haalt.
Ik moet zelf ook nog 1 transponder er bij hebben heb er 1 per ongeluk gesloopt.

https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... =2&t=56997

Had zelf 2 nieuwe 2 knopssleutels op marktplaats gekocht voor een euro of 5.

Maar 1 werkt dus nog niet.
met een T4 heb je veel plezier
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door EdwinBk »

Heb nu 3 sleutels bij laten maken. (6 € p/s)
Het kleine sleuteltje met transponder blijft altijd in de auto liggen.
Hier kan dus mee gestart worden.

Heb geprobeert deze sleutel onder de kap te plakken op de juiste plaats. Dit is na div keren proberen / zoeken niet gelukt.
Mogelijk dat ik in omgeving Stutgart nog eens een sleutelset bij laat maken.
Voorlopig blijft het zo wel werken.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Gebruikersavatar
T4-Rider
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:40
Contacteer:

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door T4-Rider »

Om dit draadje maar 'ns af te sluiten, mijn relaas.
Heb (een paar maande geleden alweer) de keuze gemaakt tussen:
- óf voor ±€240* inc. een extra officiële sleutel met startonderbreker én afstandbediening te kopen, hier om de hoek bij de VW-dealer.
- óf voor ±€100 - 125 een 'mannetje' op een halve dag rijden een op goed geluk gekochte sleutel via ebay laten inleren (en hopen dat 't lukt).

Heb voor de eerste optie gekozen. Voordeel van de 2e was dat ik meteen een 2e sleutel mee kon laten nemen, maar 't was me allemaal te onzeker; ik wilde verder.

Dus toen bij de VW-dealer de sleutel besteld (*matsten me per ongeluk bovendien nog met de prijs), moest ik 'alle' sleutels meenemen om ze tegelijkhertijd in te leren. Ik vroeg nog: de nood/reservesleutel ben ik kwijt, mocht ik 'm vinden (wat me sterk lijkt na een verhuizing), wat kost me het om die nog extra in te leren? ± €50.
En wat vind ik, daags voor de afspraak? Die noodsleutel!
Ik ben een blij man!
Blije eigenaar van een voor mijn gevoel belachelijk luxe en spiksplinternieuwe verlengde DC T4 (2002) met 75kW 2.5TDI motor.
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: extra klapsleutel aanschaffen - waar/welke?

Bericht door EdwinBk »

Fijn dat je de noodsleutel gevonden hebt.
Ik heb alleen nog maar de noodsleutel en 3 extra sleutels om de deur te openen.
Noodsleutel mag eigenlijk niet uit de auto komen. Heb al geprobeerd om deze te bevestigen maar dit is niet gelukt.
Heb nog steeds niet een goede oplossing gevonden.
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Plaats reactie