Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe zijruiten

vragen over de T5
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Henk250 schreef: 03 feb 2018, 19:20 Ziet er netjes uit Harrie,net als alles bij je.
De complimenten.

:yes
Dankjewel Henk :jumpklap
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harm »

Ik heb vandaag een prijs aangevraagd voor zwarte ruiten voor m'n T5GP bij de plaatselijke vestiging van Autoglaz.
Het betreft dan de zijruit midden links en de twee zijruiten achteraan, voor lange wielbasis. In de schuifdeur rechts heb ik reeds een originele getinte zijruit zitten.

De prijsopgave was 700 Euro voor glaslook en 1000 Euro voor echt glas.
Is dat een redelijke prijs? Voor mijn gevoel is het nogal heftig.

Heeft iemand nog tips voor een gunstiger aanbieder, ik wil alleen echt glas.

Groet, Harm
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door ArieV »

Ik heb nog minder als de helft betaald voor echt glas voor de 2 ramen achter de schuifdeuren.
Geen glas stunter gewoon een goed glas zet bedrijf.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Ik denk dt bij Harm de ruiten echt nog IN de auto geplaatst moeten worden...dan is het een ander prijsplaatje dan over het plaatwerk plaatsen...
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harm »

Nee hoor, het betrof duidelijk het plakken van de drie ruiten over het plaatwerk.

We hebben het er zelfs nog gehad over het vrijlaten van een paar openingen in het kitwerk zodat er geen oververhitting achter de ruiten zou optreden en het krimpen/uitzetten van de lucht tussen raam en plaatwerk geen probleem zou worden.

Een prijs van rond de 600 Euro of zo lijkt mij nog billijk, veel meer wil ik niet besteden.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Openingen houden is niet nodig,komt alleen maar vocht achter...Ik neem even contact op met autoglaz Hoofddorp....is van hetzelfde bedrijf.
wil wel eens weten wat die voor prijs rekenen...kom er op terug...
toeval is dat toen ik er was er een man uit Emmen stond met een Fiat ducato..die liet 6 ruiten inbouwen,hrt scheelde hem 600 euro met Assen..daar wilde hij wel een eindje voor rijden...
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door ktmkrik »

Harry 341 schreef: 08 feb 2018, 17:38 Openingen houden is niet nodig,komt alleen maar vocht achter...Ik neem even contact op met autoglaz Hoofddorp....is van hetzelfde bedrijf.
wil wel eens weten wat die voor prijs rekenen...kom er op terug...
toeval is dat toen ik er was er een man uit Emmen stond met een Fiat ducato..die liet 6 ruiten inbouwen,hrt scheelde hem 600 euro met Assen..daar wilde hij wel een eindje voor rijden...
Grt.Harry
Lijkt me niet verstandig geen openingen te nemen, waar moet het condens naar toe als het er zit, wat te denken als er een zon met 30 graden of meer op het zwarte vlak brand... lijkt me wel handig dat er dan een ventilatie/wateraflaatmogelijkheid in de kit naad zit toch?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Wat zijn er toch veel wjw lers die (denken er ) verstand van hebben.. :muur
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Harm schreef: 07 feb 2018, 21:51 Ik heb vandaag een prijs aangevraagd voor zwarte ruiten voor m'n T5GP bij de plaatselijke vestiging van Autoglaz.
Het betreft dan de zijruit midden links en de twee zijruiten achteraan, voor lange wielbasis. In de schuifdeur rechts heb ik reeds een originele getinte zijruit zitten.

De prijsopgave was 700 Euro voor glaslook en 1000 Euro voor echt glas.
Is dat een redelijke prijs? Voor mijn gevoel is het nogal heftig.

Heeft iemand nog tips voor een gunstiger aanbieder, ik wil alleen echt glas.

Groet, Harm
Net contact gehad met Autoglaz Hoofddorp...1 zijruit midden en twee achterste zijruiten van echt glas in zwart incl. montage 475 euro. :adhd
Meteen even gevraagd over een opening in de kit o.i.d.,,,wordt dus nooit gedaan,dit om condens te voorkomen..(blijkt nu dat ik een hulpmonteur gesproken heb :bonk )
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 16 feb 2018, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door ArieV »

Dat is een beter prijsje.
Ik heb wel 2 kieren onder de ruit.
Werd verteld dat het nodig is om het vocht te reguleren en eventueel druk door warmte achter het glas.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door ktmkrik »

Harry 341 schreef: 09 feb 2018, 09:59 Wat zijn er toch veel wjw lers die (denken er ) verstand van hebben.. :muur

Ik spreek uit ervaring dat ik nog net op tijd was met mijn ruit die er door de vorige eigenaar zonder openingen onder op was gezet.
Had niet veel langer moeten duren dan was de ruit door warmte er gewoon afgesprongen!!
Laatst gewijzigd door ktmkrik op 09 feb 2018, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Met alle respect..wij zullen het niet eens worden...dit topic dwaalt ook steeds verder af,ik wilde alleen laten zien dat glas mooier dan plastic is..
Vr.grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door ktmkrik »

Harry 341 schreef: 09 feb 2018, 12:47 Met alle respect..wij zullen het niet eens worden...dit topic dwaalt ook steeds verder af,ik wilde alleen laten zien dat glas mooier dan plastic is..
Vr.grt.Harry
Dat ben ik volkomen met je eens Harry maar ik haakte in op het feit of beluchting nodig was of niet en zeer zeker niet of glas of glas look mooier was... misverstandje dus :wjw
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harm »

Hallo Harry,

Kijk, daar heb ik nog eens wat aan. Ik denk dat ik binnenkort eens een bezoekje richting Hoofddorp ga brengen.
Bedankt voor je moeite.

Ongeveer hoeveel tijd is ermee gemoeid voordat je na de montage weer de weg op kunt?

Groet, Harm
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuwe zijruiten

Bericht door Harry 341 »

Je bent met een goed uur weer weg....en de koffie in de wachtruimte is goed... :lach
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie