Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welk icoontje is welke accu?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fvzwieten
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2016, 09:57

Welk icoontje is welke accu?

Bericht door fvzwieten »

In mijn T5 cali heb ik deze display:
display
display
Maar welke icoon is nu welke accu? De manual geeft het niet duidelijk aan.
Ik heb een startaccu en 2 HH accu's, gewoon standaard Cali.

Is de grote accu icoon de start accu?
Is de kleine icoon de HH accu's?
Is het andersom?
En het percentage, slaat dat op de start accu of de HH accu's? Het komt iig overeen met het nivo in de kleine icoon.
:nuts

Fred
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Welk icoontje is welke accu?

Bericht door eurocook »

Het percentage van 70% is van je huishoudaccu.
Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
fvzwieten
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2016, 09:57

Re: Welk icoontje is welke accu?

Bericht door fvzwieten »

Dat was snel :-) Dank je!

Weet jij toevallig ook of de display van de foto gevoed wordt door de HH accu's? Alles in de camper staat uit, dus is snap die 0,2 niet, tenzij dat de disaply zelf is..

Fred
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Welk icoontje is welke accu?

Bericht door Beckontheroad »

fvzwieten schreef: 21 feb 2018, 16:56 Dat was snel :-) Dank je!

Weet jij toevallig ook of de display van de foto gevoed wordt door de HH accu's? Alles in de camper staat uit, dus is snap die 0,2 niet, tenzij dat de disaply zelf is..

Fred
Goede vraag, doet ie bij mij ook..
Terwijl je denkt dat er geen verbruikers zijn..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Welk icoontje is welke accu?

Bericht door bvddobb »

fvzwieten schreef: 21 feb 2018, 16:56 Weet jij toevallig ook of de display van de foto gevoed wordt door de HH accu's? Alles in de camper staat uit, dus is snap die 0,2 niet, tenzij dat de disaply zelf is..
De hele CU display gaat over je huishoudcircuit. De huishoudaccu's, de spanning, het stroomverbruik, alles. Als je niet aan de paal staat, maar de motor draait, zie je rechtsonder het dymanosymbool, maar de rest hoeveel stroom erin gaat, de spanning over je accupoel, alles gaat ook dan over het huishoudcircuit.

En ja, als de CU aanstaat en verder niets, dan gebruikt die 0,2 tot 0,4 A aan stroom vanuit de huishoudacu's. Als we niet kamperen, of niets in de koelkast hebben, zetten wij de CU ook altijd uit.
jdk
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2008, 09:05

Re: Welk icoontje is welke accu?

Bericht door jdk »

de iconen links zijn van de schoon en vuil water tank en het accu icoon rechts slaat op huishoudaccu die achter het luik links in de bergruimte achter de achterbank zit. De motoraccu en de eventuele kachelaccu onder de bestuurdersstoel worden volgens mij niet weergegeven.
De betrouwbaarheid van de vuilwater indicator is miserabel die voor het schone water is wat beter. ( mijn ervaring)
de display kent verschillende instelmogelijkheden en functies ook voor reset en foutcodes bijvoorbeeld.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Welk icoontje is welke accu?

Bericht door Beckontheroad »

jdk schreef: 21 feb 2018, 22:29 de iconen links zijn van de schoon en vuil water tank en het accu icoon rechts slaat op huishoudaccu die achter het luik links in de bergruimte achter de achterbank zit. De motoraccu en de eventuele kachelaccu onder de bestuurdersstoel worden volgens mij niet weergegeven.
De betrouwbaarheid van de vuilwater indicator is miserabel die voor het schone water is wat beter. ( mijn ervaring)
de display kent verschillende instelmogelijkheden en functies ook voor reset en foutcodes bijvoorbeeld.
Mijn ervaring is dat de status van beide HH wordt weergegeven. Van mn HH achter het luik was de zekering stuk, toch op de display accu info, ontlading ging snel, op laden ook sneller dan normaal, logisch met de halve capaciteit.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Welk icoontje is welke accu?

Bericht door bvddobb »

jdk schreef: 21 feb 2018, 22:29 het accu icoon rechts slaat op huishoudaccu die achter het luik links in de bergruimte achter de achterbank zit. De motoraccu en de eventuele kachelaccu onder de bestuurdersstoel worden volgens mij niet weergegeven.
De accu achterin en die onder de stoel zijn parallel geschakeld en vormen samen je huishoudstroomvoorziening. Die combi wordt in de CU weergegeven: icoon, spanning, laad- (+) of verbruiksstroom (-).
jdk
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2008, 09:05

Re: Welk icoontje is welke accu?

Bericht door jdk »

Ja je hebt helemaal gelijk vwb die schakeling. ( beetje dom van mij)
jdk :bonk
Plaats reactie