Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie weet raad

vragen over de T4
gertje1007
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007, 17:02

wie weet raad

Bericht door gertje1007 »

ik heb zaterdag led verlichting in mijn bumper gebouwd en de wagen opgekrikt .nu blijft mijn abs lampje branden en het lampje van de handrem blijft nu vlikkerenen met het starten krijg ik drie keer een piep tehoren na een stukje rijden blijft hij dit doen en als ik hard op de rem trap gaat hij scharen dus geen abs meer .
nu ben ik net bij de vw dealer geweest om hem te laten uitlezen en die zeiden dat mijn abs regel kast stuk is en die kost rond de 1000 euro bij de dealer zonder er in te bouwen zelf denk ik dat er ergens kortsluiting is weet er ook iemand hier raad mee
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: wie weet raad

Bericht door René »

gertje1007 schreef:nu ben ik net bij de vw dealer geweest om hem te laten uitlezen en die zeiden dat mijn abs regel kast stuk is en die kost rond de 1000 euro bij de dealer zonder er in te bouwen zelf denk ik dat er ergens kortsluiting is weet er ook iemand hier raad mee

Rene en ik hebben nu in 2 auto's achteraf ABS ingebouwd.
2 maal hebben verscheidene mensen gezegd dat we een ABS regelkast dienden te hebben.

Wij hebben een abs pomp ingebouwd wat extra leidingwerk maar in beide auto's geen ABS regelkast. Wat voor motor heb jij?
gertje1007
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007, 17:02

Bericht door gertje1007 »

ik heb een 2.5 liter tdi van het jaar 2003
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Ik denk dat het probleem in de verlichting ergens zit, kijk eens of je handremschakelaar wel goed werkt of anders je voetrem.
ABS kijkt eerst of dat allemaal goed is bij het starten, misschien heb je wel een sluitinkje gemaakt met aansluiten ergens.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
aernout

Bericht door aernout »

haal eerst die leds eens los!

leds erin = probleem, dus waar ga je als eerste zoeken ?????
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Gertje,

Ik heb ook een 2,5 tdi van 2004 met werkende ABS, maar heb geen besturingskast daarvoor.

En rene en ik hebben deze wagen helemaal zelf opgebouwd.


Waar zit die kast dan bij jou?


Berrie
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Sluit me aan bij de achteraf inbouwers van ABS, heb zelf een 1.9TD uit 2000 en er ABS op gebouwd.
ABS systemen uit T4's van voor 1996 hebben een ABS-pomp en een aparte regelunit, ALLE systemen van NA 1996 hebben de regelunit op de ABS-pomp zitten, deze kan wel stuk maar dan moet de complete pomp+unit vervangen worden.
hoop dat je er wat aan hebt, :toppie
Groet, Oskar.
gertje1007
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007, 17:02

Bericht door gertje1007 »

ik zal als ik tijd heb zo spoedig moegelijk de verlichting los halen maar die zijn aangesloten op de originele bedrading van de berm verlichting denk dus niet dat daar het probleem zit
ik was er niet bij toen ze mijn bus uitllazen bij de dealer dus weet ook niet waar de pomp zit van de abs heeft er ook iemand een tip of een foto van waar ik moet zoeken als ik meer weet zal ik het zeker laten weten
ze zeiden tegen mij dat alle lezingen oke waren en dat ze de abs pomp niet konden uitlezen en dat daar dan waarschijnlijk het probleem moest zitten
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Waar kom je vandaan. Ik wil hem ook wel uitlezen hoor. Heb je misschien een uitdraai van het rapport met de foutcodes. dan weet je al meer als alleen "de abs regelunit is stuk " . Bij de foutcodes weet je al waar je moet zoeken.
Als je niet in het abs menu kunt komen kan het zijn dat de stekker van de abs unit los zit in de zekeringenkast. Ben je hier mee aan het stoeien geweest toevallig??.

René
gertje1007
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007, 17:02

Bericht door gertje1007 »

he rene

ik kom zelf uit heerenveen naar dronten wil ik wel een keer rijden dat is nog te doen en nee ik heb geen uitdraai rapport ze zeiden tegen mij dat er geen storingen waren en dat ze de abs regelkast niet kunnen uitlezen dus dat het daar waarschijnlijk in moest zitten.en ik heb wel alle zekeringen er uit gehad had kortsluiting gemaakt bij de radio maar kon niks ontdekken

gr gert
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Gert,
weet niet van welk bouwjaar jouw bus is maar heb je misschien ook een rij extra zekeringen in een houder onder je zekering kast zitten?
Zekering nr.5 in deze houder is de zekering van je ABS. :groteogen
Succes,
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Oskar 725 schreef:Hallo Gert,
weet niet van welk bouwjaar jouw bus is maar heb je misschien ook een rij extra zekeringen in een houder onder je zekering kast zitten?
Zekering nr.5 in deze houder is de zekering van je ABS. :groteogen
Succes,
Hey Oscar, die was ik nou nog aan het zoeken in deze.
Vrouw had de bus mee vandaag met mijn boek met schema's.

Was ook eigenbelang, :yes
Heb vorige week in de sneeuw gereden met ABS.
Dat nooit weer, de volgende keer trek ik die zekering er uit bij veel sneeuw.
Kon niet tot stilstand komen doordat de wielen steeds weer gingen rollen. Mijn ervaring in sneeuwrijden en toch moeten stoppen is: Dwars zetten en rem vasthouden, laat maar graven.

Berrie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

:lach :lach

Maar een T4 in de sneeuw is wel erg veilig en goede tractie... :knipoog


enne wat steekt dat af he, dat tornadorood in de sneeuw...

Afbeelding
--- Zomer 2007 ---
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Bericht door Oskar 725 »

Hoi Berrie,
maar had je dan ook/en winter banden/sneeuwkettingen?
Ook in de sneeuw hoort ABS te werken, alleen moeten dan wel je "zolen" waar je op rijdt aangepast zijn.
Heb van klanten die op wintersport zijn geweest nooit gehoord dat het rem gedrag vreemd werd.
Maar goed leer graag bij. :yes
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Oskar 725 schreef:Hoi Berrie,
maar had je dan ook/en winter banden/sneeuwkettingen?
Ook in de sneeuw hoort ABS te werken, alleen moeten dan wel je "zolen" waar je op rijdt aangepast zijn.
Heb van klanten die op wintersport zijn geweest nooit gehoord dat het rem gedrag vreemd werd.
Maar goed leer graag bij. :yes
Nee, reed op mijn zomerslicks werd overvallen door de sneeuw.
Wilde stoppen om de sneeeuwschuiver achter mij voor te laten maar dat lukte niet.

Normaal in de winter op mijn michelin snow & Ice ook geen problemen, al is mij vorig jaar al wel opgevallen dat het remmen in de sneeuw met ABS minder vlot vertraagd als zonder ABS met dezelfde auto. En dan praat ik over vol in de sneeuw rijden. Stuur controle over de auto is overigens wel beter.

Dus was al aan het zoeken naar een oplossing om de ABS tijdelijk te kunnen uitschakelen.
Plaats reactie