Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hefdak met behoud van klimaatcontrole in hemel

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Kwemel
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2018, 10:01

Hefdak met behoud van klimaatcontrole in hemel

Bericht door Kwemel »

De reden dat ik me lid heb gemaakt van die forum is dat ik op zoek ben naar ervaringen omtrent het plaatsen van een hefdak maar dan met behoud van de airco in het plafond (2x).

Wat het een beetje lastiger maakt (denk ik) is dat er ook al een schuifkantel dak boven de besten bijrijderstoel zit.

-Budget ongeveer 3000€
-Woonachtig in Limburg
-afspraak rdw staat op 28-2 gepland (hefdak kan later erin)

Ik heb veel gezocht, maar ik kan geen duidelijke richting vinden in welk merk of welke inbouwer ik moet benaderen.

Groetjes Kwemel
T5 Multivan --- Highline --- Automaat --- 174- 204pk --- BJ 2004 --- Webasto standkachel --- Omvormer 2200 watt
Geraar
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2017, 21:21

Re: Hefdak met behoud van klimaatcontrole in hemel

Bericht door Geraar »

Wil je een groot hefdak waar je ook kan slapen of een superlat hefdak van b.v. De Jong uit Steggerda? Die kost ongeveer € 1.100,00 en die heb ik al twee keer zelf geplaatst met behoud van de bediening van de airco. De eerste keer heb ik de bediening van de airco naast de opening in de lengterichting in de hemel ingebouwd en aangesloten. De tweede keer heb ik de lampenrij in een mooi houten raampje geplaatst en tegen het hefdak geschroefd en de lampen en de aircobediening weer aangesloten. Dus de lampen en de aircobediening blijven bruikbaar en gaan met het hefdak omhoog. Uiteraard vervallen wel de voorste twee uitblaasroosters van de airco maar die heb ik wel laten zitten.Mijn schuifkanteldak heb ik geprobeerd te behouden maar dat is uiteindelijk mislukt omdat ik de draaiknop niet vooraf had begrensd en toen ik daar aan draaide kwam het hele spul uit de geleiding en die kreeg ik er niet meer in. Dus nu heb ik het raam vastgekit en kan alleen de schuif nog een stukje open. Als ik het nog een keer zou moeten doen zou het w.s. wel lukken om er alleen een kanteldak van te maken. Misschien heb je hier wat aan, ik kan ook een keer foto's maken als je dat wil. Suc6.
Geraar
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2017, 21:21

Re: Hefdak met behoud van klimaatcontrole in hemel

Bericht door Geraar »

Hierbij wat foto's
Bijlagen
Lichtbalk 2_renamed_30252.jpg
Lichtbalk 1_renamed_12523.jpg
IMG-1679_renamed_26344.jpg
IMG-1675_renamed_10618.jpg
IMG-1674_renamed_2912.jpg
Kwemel
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2018, 10:01

Re: Hefdak met behoud van klimaatcontrole in hemel

Bericht door Kwemel »

He Geraar,

Bedankt voor je info.

Waar woon je ergens? Kan ik het een keer bij je komen bekijken.

Kreeg je een inbouwtekening erbij van de Jong?
Ik hoef overigens geen slaaphefdak. Eigenlijk het liefst een dak wat je bijna niet ziet en in kleur gespoten.

Groetjes
T5 Multivan --- Highline --- Automaat --- 174- 204pk --- BJ 2004 --- Webasto standkachel --- Omvormer 2200 watt
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hefdak met behoud van klimaatcontrole in hemel

Bericht door Multivan Generation »

Kwemel schreef: 04 mar 2018, 01:29 Ik hoef overigens geen slaaphefdak. Eigenlijk het liefst een dak wat je bijna niet ziet en in kleur gespoten.

Groetjes
Kijk dan naar een dak van Attrion of eentje van FSL.
Dat zijn hele platte daken.
Let ook goed op de scharnieren aan de achterzijde en het versterkingsframe aan de binnenzijde.
Plat op het dak, betekend dat de constructie naar binnen komt, dus in het interieur.
Want de tentstof en de scharnieren moeten toch ergens blijven.
Dat is wel iets om rekening mee te houden..

Groetjes en succes

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Kwemel
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2018, 10:01

Re: Hefdak met behoud van klimaatcontrole in hemel

Bericht door Kwemel »

Dankjewel Peter.

Ik ga voor het atrion superplat hefdak. Het dakraam kan dan blijven zitten, hemel word afgewerkt en de airco aangepast.

Ik zal naderhand nog wat foto's posten.
T5 Multivan --- Highline --- Automaat --- 174- 204pk --- BJ 2004 --- Webasto standkachel --- Omvormer 2200 watt
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Hefdak met behoud van klimaatcontrole in hemel

Bericht door ferry395 »

Hey kwemel

Zit het er bij jou al in ? Zoja dan ben ik benieuwd naar de foto’s .

Mvgr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Plaats reactie