Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

trillen en schokken automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
jpvw
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:04

trillen en schokken automaat

Bericht door jpvw »

hallo allemaal,

ik heb het al eerder gelezen maar vraag het toch nog maar een keer.ik heb een t5 van jan 2007 met 12000 op de teller.het is een 174 pk met automaat.maar als ik had geweten dat het soms zo beroert rijd dan had ik een geschakelde genomen.trillen en schokken dat je denkt,bah.ben al een keer terug geweest en de software is vervangen of geopdate.soms is het goed maar meestal niet.dit gebeurt bij lage snelheden zo rond de 70 en 80 km.net of ie niet kan kiezen welke versnelling ie moet pakken.dit mag volgens mij allemaal niet.ik heb hiervoor landrover disco gereden met automaat en nooit problemen gehad.nu rijd je nieuw en is gewoon niet goed.advies is zeer welkom????????????

groet vanaf vlieland van jpvw.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Advies kan ik je niet geven, met mijn ervaring in twintig jaar privéauto's met automaten en twintig jaar in mijn voormalige autobedrijf met klantenauto's met automaten, kan ik je wel vertellen dat mijn T5 174 automaat heel erg goed is. De demoauto waar ik indertijd mee reed schakelde ook al zo goed.

Wel is een schokkerig gedrag van de motor aanwezig bij lage belastingen en lage toerentallen. Dit is af en toe behoorlijk hinderlijk maar heeft niks te maken met de automaat !

Groeten van Guus
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Bericht door Satnoot »

Wij rijden de zelfde combinatie 174 PK en automaat van 2004 en met 120.000 km op de teller, geen enkel probleem met de bak zowel in de "D" als in de "S", als ik jou was ging ik er direct mee terug naar de dealer om het probleem oplosbaar te maken.
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Klinkt als "slechte" ATF-olie, misschien een keer te heet gewwest??
Zware aanhanger of gewoon een zware rechter voet??

Maar gewoon terug naar de dealer!!!!!

Suc6

Slechts 316.100 km onderweg met 174 PK automaat.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
piet everts
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:45
Locatie: winsum

Bericht door piet everts »

hoi ,die van mij,caravelle automaat lwb.174 pk mrt 2006 heeft nu 35000 km.gelopen .
nu al twee keer nwe.software geplaatst,dit heeft tot nu toe niet geholpen.
afgelopen week nwe kleppen gemonteerd,maar ik weet nog niet of het nu goed is.
hij doet het niet altijd ,het wrede aanpakken en het overschakelen dat ook te wreed gaat.
we gaan het eerst weer even aanzien.ik weet in elk geval dat de vw garage bij mij de problemen wel serieus neemt,dus het zal wel eens weer goed komen
gr.piet everts
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: trillen en schokken automaat

Bericht door peterb »

jpvw schreef:hallo allemaal,

ik heb het al eerder gelezen maar vraag het toch nog maar een keer.ik heb een t5 van jan 2007 met 12000 op de teller.het is een 174 pk met automaat.maar als ik had geweten dat het soms zo beroert rijd dan had ik een geschakelde genomen.trillen en schokken dat je denkt,bah.ben al een keer terug geweest en de software is vervangen of geopdate.soms is het goed maar meestal niet.dit gebeurt bij lage snelheden zo rond de 70 en 80 km.net of ie niet kan kiezen welke versnelling ie moet pakken.dit mag volgens mij allemaal niet.ik heb hiervoor landrover disco gereden met automaat en nooit problemen gehad.nu rijd je nieuw en is gewoon niet goed.advies is zeer welkom????????????

groet vanaf vlieland van jpvw.
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: trillen en schokken automaat

Bericht door peterb »

jpvw schreef:hallo allemaal,

ik heb het al eerder gelezen maar vraag het toch nog maar een keer.ik heb een t5 van jan 2007 met 12000 op de teller.het is een 174 pk met automaat.maar als ik had geweten dat het soms zo beroert rijd dan had ik een geschakelde genomen.trillen en schokken dat je denkt,bah.ben al een keer terug geweest en de software is vervangen of geopdate.soms is het goed maar meestal niet.dit gebeurt bij lage snelheden zo rond de 70 en 80 km.net of ie niet kan kiezen welke versnelling ie moet pakken.dit mag volgens mij allemaal niet.ik heb hiervoor landrover disco gereden met automaat en nooit problemen gehad.nu rijd je nieuw en is gewoon niet goed.advies is zeer welkom????????????

groet vanaf vlieland van jpvw.
hallo hoe is het nu met de automaat is er alverbetering ?
groet peter Bouwmeester
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

Automaat

Bericht door richardavalanche »

Ik heb de zelfde problemen en rijd hier al denk zo'n 40 dzn km me rond, na een powerbox(essing) geplaatst te hebben is het wel minder geworden (raar). Omdat het vooral bij weinig koppel "vraag" is lijkt het er wel eens op dat de bak zich "vegist". Bij welke KM stand moet er eigenlijk olie vervangen worden en welke olie zou het best gebruikt kunnen worden.

Mv 94.000 Km Autom
Het leven gaat niet over Rozen.........
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Voor mij een onzin verhaal,en met teveel emotie beschreven in dat artikel Painter.

:bonk :bonk :bonk

Als je zo ontevreden bent ruim je hem op,of ga je een ander merk zoeken.

:muur

Ik ben en blijf tevreden,ondanks sommige tekort komingen.

:lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Is ook toevallig, zegt mijn vrouw ook vaak tegen mij :bifun
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Plaats reactie