Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Elekterische achterklep achteraf installeren?

vragen over de T6
Plaats reactie
elpd
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2018, 17:40

Elekterische achterklep achteraf installeren?

Bericht door elpd »

Goedenavond,

In november heb ik een L2H1 Transporter T6 besteld. In dit geval een DC met achterklep en vrijwel alle opties die af-fabriek mogelijk zijn. Helaas was de optie elektrische achterklep niet mogelijk. Dit kan alleen bij de Multivan of de gesloten bestel werd mij verteld. De dealer kon niet aangeven waarom dit is.
Door de leveringsstop heb ik de bus helaas nog niet op de stoep staan en kan ik dus niet zelf op onderzoek of er bijvoorbeeld toch iets van bedrading ligt. Daarom aan jullie de vraag of jullie enig idee hebben of ik zoiets achteraf toch mogelijk kan maken? Het lijkt mij een te gekke optie en ik zou denken dat als het in de gesloten bestel kan, waarom dan niet in die van mij?
Op internet vind ik wel een paar filmpjes van mensen die het voor elkaar hebben gekregen maar ik kan niet achterhalen hoe en welke onderdelen ze hiervoor hebben gebruikt en of deze in Nederland ook verkrijgbaar zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën m.b.t. dit onderwerp. Alvast bedankt.

Groeten Erik
Wachten duurt lang....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Elekterische achterklep achteraf installeren?

Bericht door Multivan Generation »

Ga er maar niet van uit dat de kabelboom al klaar ligt. Dat doet VW sinds de T5 al niet meer.
Kabelboompje wat je nodig zou hebben is bij VW niet los verkrijgbaar, daar kost het de meteen een complete interieur kabelboom.

Misschien dat ze per Kufatec ze wel los verkopen?
Succes met uitzoeken.. gebruik ook zelf even een online ETKA. Dan kun je zelf het een en ander al uitzoeken..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Elekterische achterklep achteraf installeren?

Bericht door ArieV »

De motorren zullen wel passen. Alleen de aansturing word even uitzoeken. Ook voor een t5 passen ze blijkbaar.
https://youtu.be/gOI80KLAnu0
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Elekterische achterklep achteraf installeren?

Bericht door dvr »

elpd schreef: 05 mar 2018, 18:40 Goedenavond,

In november heb ik een L2H1 Transporter T6 besteld. In dit geval een DC met achterklep en vrijwel alle opties die af-fabriek mogelijk zijn. Helaas was de optie elektrische achterklep niet mogelijk. Dit kan alleen bij de Multivan of de gesloten bestel werd mij verteld. De dealer kon niet aangeven waarom dit is.
Door de leveringsstop heb ik de bus helaas nog niet op de stoep staan en kan ik dus niet zelf op onderzoek of er bijvoorbeeld toch iets van bedrading ligt. Daarom aan jullie de vraag of jullie enig idee hebben of ik zoiets achteraf toch mogelijk kan maken? Het lijkt mij een te gekke optie en ik zou denken dat als het in de gesloten bestel kan, waarom dan niet in die van mij?
Op internet vind ik wel een paar filmpjes van mensen die het voor elkaar hebben gekregen maar ik kan niet achterhalen hoe en welke onderdelen ze hiervoor hebben gebruikt en of deze in Nederland ook verkrijgbaar zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën m.b.t. dit onderwerp. Alvast bedankt.

Groeten Erik
Hier ook mee bezig geweest met gelijk mee bestellen. Maar was niet mogelijk omdat ik elektrische schuifdeuren wilden.
Achteraf is niet te doen via de originele afstandsbediening ondanks dat het knopje er aanwezig is.
Zou wel mogelijk zijn via een bedrijf die ombouw naar gehandicapten vervoer doet maar dan een extra afstandsbediening.
dvr nr 285
elpd
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2018, 17:40

Re: Elekterische achterklep achteraf installeren?

Bericht door elpd »

Bedankt tot dusver voor de reacties. Ik heb uiteindelijk nog wat topics hierover gevonden op het Duitse TX-BOARD. Er zijn daar wel onderdeelnummers te vinden van de onderdelen die je nodig hebt. Wat het geintje uiteindelijk precies gaat kosten is lastig te zeggen. Sommige mensen hebben het over € 400/500 EUR en anderen over bijna € 4000 EUR. Eerst maar eens zien dat de bus ook echt voor de deur komt te staan. Dan ga ik er weer eens verder mee. De tip van een ombouw bedrijf voor gehandicapten is er ook één om mee te nemen al heb ik het liever zo origineel mogelijk.
Wachten duurt lang....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Elekterische achterklep achteraf installeren?

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb een complete interieur kabelboom thuis liggen van een Multivan highline met heel erg veel opties.
Ik kan voor je kijken of deze optie in die kabelboom zit en er uit te prepareren is..
Als je dat wil tenminste..?
Maar dan moet ik het eerst bekijken via de schemas..

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Elekterische achterklep achteraf installeren?

Bericht door dvr »

Wat ik van de dealer begreep zat het niet zo zeer in de onderdelen maar in de aansturing van het geheel.
dvr nr 285
elpd
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2018, 17:40

Re: Elekterische achterklep achteraf installeren?

Bericht door elpd »

Multivan Generation schreef: 07 mar 2018, 12:04 Ik heb een complete interieur kabelboom thuis liggen van een Multivan highline met heel erg veel opties.
Ik kan voor je kijken of deze optie in die kabelboom zit en er uit te prepareren is..
Als je dat wil tenminste..?
Maar dan moet ik het eerst bekijken via de schemas..

groeten Peter
Bedankt Peter maar doe voor nu nog niet te veel moeite. Ik wil hem eerst voor de deur hebben staan en dan kan ik ook pas door gebruik echt beoordelen of ik hier tijd geld en moeite in wil stoppen. Ik was nu vooral benieuwd of anderen hier meer van zouden weten of goede ideeën hadden.
Wachten duurt lang....
Plaats reactie