Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 uitleverstop sinds december

vragen over de T6
Plaats reactie
Ruurd99
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2018, 15:16

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Ruurd99 »

Ik heb net nog met de dealer gebeld.
Er is nog niks bekend.
Ik vind het een slechte zaak dat we zo slecht op de hoogte gehouden worden .
Nick_J
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2018, 20:09

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Nick_J »

Goed nieuws in Duitsland, daar is de uitleverstop officieel ten einde en gaan ze dus weer leveren aan klanten !!
Morgen gelijk de Dealer bellen !! :ie
Vwforlive
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 okt 2017, 20:51

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Vwforlive »

Ik hang morgen ook meteen aan de telefoon! Bedankt voor je bericht.
Freaked
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2018, 10:18

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Freaked »

En zijn jullie wat wijzer geworden? Mijn dealer had gisteren nog geen nieuws.
Vwforlive
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 okt 2017, 20:51

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Vwforlive »

Is bij mijn dealer bekend, ze hebben contact opgenomen met de pon. Krijg einde van de dag antwoord. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Multivan Generation »

Wat moest er nu veranderd worden door VW om de T6 en roadlegal te krijgen/maken?
Technische aanpassing?
Software aanpassing?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Nick_J
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2018, 20:09

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Nick_J »

Vwforlive schreef: 07 mar 2018, 12:22 Is bij mijn dealer bekend, ze hebben contact opgenomen met de pon. Krijg einde van de dag antwoord. Ben benieuwd.
Bij welke Dealer is er wat bekend ? Ik kreeg weer nee te horen vandaag... wij weten van niks dus bus blijft waar hij is...
adw
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2018, 20:52

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door adw »

Volgens mijn dealer is er nog niet voor alle bussen die bij de dealers staan goedkeuring zolang die er niet is wordt er niks uitgeleverd wordt wederom een week wachten ......
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door bvddobb »

Begrijp van het Engelse Californiaclubforum dat daar alle sinds december on hold staande Californias nu successievelijk worden uitgeleverd/op de boot gaan.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Pascal-141 »

Ik ben heel benieuwd of er bij de nieuwe T6-en (die nu geblokkeerd staan in bij de dealers en/of in de fabriek) , alles goed gaat nadat ze een software update hebben gekregen , en of ze probleemloos zullen rijden ...

Bij de vorige milieu-actie (dieselcampagne op de EA-189 motoren) blijken toch heel veel motoren grote schades op te lopen na de aanpassingen , met dure reparaties tengevolge (en op dat moment doet VW natuurlijk alsof zijn neus bloed...) Niet allemaal natuurlijk , maar toch heel veel gevallen bekend , zoveel zelfs dat er nu momenteel (gezamelijke) rechtszaken tegen VW worden voorbereid .

Ik hoop natuurlijk dat alles goed zal gaan , want anders zal het imago van VW toch alweer een stevige deuk oplopen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
wilbertk63
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2018, 16:31

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door wilbertk63 »

Hallo. ik stond al bijna bij MB in de showroom, maar kreeg net een telefoontje dat ze morgen met de T6 aan de slag gaan. Vaag verhaal over controle software, uitstoot enz. De uitslag moet overlegd worden en dan zou het nog 6-7 dagen duren alvorens het kenteken vrij gegeven wordt.
Weet niet of ik moet gaan juichen, maar ben dan toch blij dat het eind in zicht is. Waar ik niet blij mee ben is de totale arrogantie van VW en de vraag wat er nu gerommeld gaat worden met software / afstelling motor.
KlaasBanga
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47
Locatie: Triemen
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door KlaasBanga »

Wat ik een beetje raar vind is dat er niets in de media staat, schijnbaar word alles onder de pet gehouden. Dit zou toch voor sensatie moeten lijden naar andere leveranciers van bestel auto's, ook Auto week die normaal alles weet komt niet met een verhaal. niet dat het daar beter van word en sneller gaat maar toch een " leuk " onderwerp zou je zeggen. Ik laat maandag een service beurt uitvoeren, dit gaat iom Pon op hun kosten, dus dat wel weer.
Maar eens horen wat ze te melden hebben bij de dealer. prettig weekend allemaal en droom alvast van je nieuwe T6 ! :T6NOLESS
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door mettesboy »

Wat zal er met de T6'en gebeuren die nu al rondrijden?
Krijgen die dan ook diezelfde softwareupdate als die binnenkomen voor onderhoud?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
johani03
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2008, 19:05
Locatie: limburg

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door johani03 »

Wij hebben vanmiddag belletje gehad van de dealer dat de update klaar is, de auto's gaan ze eerst updaten bij de fabriek en gaan dan op transport naar Nederland.
Onze dealer had nog geen idee hoeveel Transporters er nog geparkeerd staan die geupdate moeten worden, dus geen idee over dagen of weken of wanneer de onze klaar zal zijn. :sjaal
jans
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 jul 2011, 21:03

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door jans »

Hallo wij zijn vandaag ook gebeld ze zeggen dat ie tussen de 4 a 6 weken klaar is :adhd eindelijke oktober besteld 150kw dsg

Maar zeiden er ook bij dat bij sommige types 150 kw met DSG de update een probleem zou kunnen zijn ? dat gaat over de autos's die al bij PON staan auto 's die nog bij de fabriek staan krijgen daar een update .
Plaats reactie