Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camperverzekering fors duurder

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
ikfiets
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 okt 2016, 16:10

Camperverzekering fors duurder

Bericht door ikfiets »

Net mijn nieuwe polis binnen van NKC, zo'n 25% verhoogd. Ik ben meteen gaan zoeken naar een andere en stap nu over op die van de anwb, 20 euro minder per maand plus een betere dekking, minder eigen risico en aankoopwaarde garantie. Camperverzekerd of Diks zijn ook een stuk goedkoper.

Groet Jeroen
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door Walda »

Zijn er nog aanvullende eisen met betrekking tot taxatie en of beveiliging?

Walter
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 335
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door Martens-Tvier »

Welke van ANWB bedoel je precies? Ik herinner me dat deze niet het "gebruik als tweede auto" verzekert?
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door bvddobb »

ikfiets schreef: 18 mar 2018, 09:19 Net mijn nieuwe polis binnen van NKC, zo'n 25% verhoogd. Ik ben meteen gaan zoeken naar een andere en stap nu over op die van de anwb, 20 euro minder per maand plus een betere dekking, minder eigen risico en aankoopwaarde garantie. Camperverzekerd of Diks zijn ook een stuk goedkoper.
Naar aanleiding van jouw berichtje toch ook maar even een vergelijking gemaakt... :lach

In ons geval toch niet zó gunstig: wij hebben een twee jaar geleden een schade gehad, met 1 schade in de afgelopen 5 jaar zakken we bij ANWB flink in korting, bij de NKC zitten we nog steeds op 80%.
ikfiets schreef: 18 mar 2018, 09:19 plus een betere dekking
Die zien wij niet zo... ANWB dekt bijv. alleen Europese landen, NKC ook in de Azoren, de Canarische eilanden, Madeira, Algerije, Egypte, Israël, Libanon, Libië, Marokko, Syrië (???) en Turkije. Vervangend vervoer en rechtsbijstand lijkt ook wat beter...
ikfiets schreef: 18 mar 2018, 09:19 aankoopwaarde garantie
Wij hebben 5 jaar taxatiewaarde-garantie.
Walda schreef: 18 mar 2018, 11:58 Zijn er nog aanvullende eisen met betrekking tot taxatie en of beveiliging?
Bij ANWB: versnellingsbakslot (Bearlock of Construct) en OBD-slot (Bearlock of Construct) en bij een automaat een beschermingsplaat.
Martens-Tvier schreef: 18 mar 2018, 11:59 Welke van ANWB bedoel je precies? Ik herinner me dat deze niet het "gebruik als tweede auto" verzekert?
ANWB heeft een speciale camperverzekering.
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door Walda »

Wat voor beschermplaat voor een automaat wordt hier bedoelt?

Walter
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door bvddobb »

Walda schreef: 18 mar 2018, 12:50 Wat voor beschermplaat voor een automaat wordt hier bedoelt?

Walter
Kijk even op de site van de ANWB Camperverzekeringen. Als je voor de verzekering je VW-gegevens invoert, kom je op een gegeven moment op een pagina met speciale voorwaarden voor VW-busjes, daar staat het.
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door Hella »

Samen met mijn andere auto's heb ik de camper verzekerd bij Univé.
All risk betaal ik voor de T4 California (1991) een in mijn ogen alleszins redelijk bedrag van € 37,35 per maand. Heb wel 80% no-claim.
Na de 1e 3 jaar tegen aanschafwaarde te zijn verzekerd is de camper daarna tegen vervangingswaarde verzekerd. Een taxatierapport is dan ook niet langer nodig. (nu maar hopen dat de prijzen tenminste stabiel blijven of zelfs net als bij de T1-T2-T3 stijgen)
Igv diefstal moet je het Bearlock of alarm tenminste klasse 2 certificaat kunnen overleggen.
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door Walda »

Ik moest te veel invullen bij de ANWB, dus ik ben er mee gestopt.

Walter
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door eurocook »

Hoi Walther,
je kan eens informeren bij https://www.camperverzekerd.nl/?gclid=C ... g8QAvD_BwE

Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door moosev »

Bij een OBD lock hoort bij een automaat (T5) een extra plaatje wat op de versnellingsbak gemonteerd wordt. Dit om het demonteren van de schakelkabel moeilijker te maken. Zien onderste deel van de foto (bron: campersalon):
224467.jpg
gr
René
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door Walda »

Hoi Eurocook en René,

Ik ben al bezig met camperverzekerd voor mijn camper. Duidelijk dat plaatje voor de kabel, dit maakt dingen minder makkelijk.

Groeten,

Walter
ikfiets
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 okt 2016, 16:10

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door ikfiets »

Ik kies toch voor de anwb en ga weg bij nkc.
  • 3 jaar aanschafwaarde blijft hetzelfde, kan ook voor 5 kiezen
  • 75,- eigen risico ipv 300,-
  • 28,- allrisk p/mnd ipv 45,-
  • bij anwb mag alleen recreatief gebruik, het is mijn enige auto en gebruik hem niet voor woon/werkverkeer, dus geen punt
  • geen taxatie nodig, bij nkc ook niet maar bij veel anderen wel
Groet Jeroen
wiebson
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 jun 2017, 22:37

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door wiebson »

ikfiets schreef: 19 mar 2018, 13:48 Ik kies toch voor de anwb en ga weg bij nkc.
  • 28,- allrisk p/mnd ipv 45,-
Hmm ik betaal "maar" 24 euro voor All Risk bij de NKC... maar goed mn campertje is dan ook uit 93.
VW T4 California 2.4 aab uit 1993
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door bvddobb »

Bedragen voor verschillende auto's vergelijken zegt natuurlijk niet zoveel. Die zullen allemaal een andere verzekerde waarde hebben. Je moet natuurlijk kijken naar wat je voor dezelfde auto/bestuurder bij verschillende verzekeraars moet betalen voor dezelfde of vergelijkbare dekking.

Wij waren met onze bus in ieder geval bij de ANWB niet beter af. Anderen misschien wel.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4771
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Camperverzekering fors duurder

Bericht door Hanz »

Ik heb mijn camper verzekerd bij camperverzekerd.nl en ben daar goedkoper uit dan bij ANWB en bij NKC. Bij camperverzekerd 40,- per maand incl. een doorlopende reisverzekering, bij NKC 46,- en daar komt nog ruim 5,- per maand lidmaatschap bij. ANWB is in mijn geval nog duurder.
Dekking bij camperverzekerd is absoluut vergelijkbaar met NKC en op sommige punten nog beter.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie