Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitlaat

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Ab1986
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2017, 16:17

Uitlaat

Bericht door Ab1986 »

Aangezien de uitlaat op meerdere plekken wat slecht was heb ik besloten om deze vorige week compleet te vernieuwen. ik wilde gelijk van de mogelijkheid gebruik maken om de kat te verwijderen, maar de reparatiepijp kwam vandaag pas binnen

Ik heb de kat gedemonteerd en vervolgens een stuk buis aan de originele flens vastgelast. dit vervolgens dmv van de reparatiepijp op de rest vd uitlaat aangesloten.

Het was een korte ritje naar huis, maar voldoende om het veschil op te merken.De motor pakt merkbaar beter op in lage toeren en de acceleratie is verbeterd. morgen staan het afdichten van de egr dmv van een plaatje en chippen op het programma.
katvervanger
katvervanger
Resized Image-1512247760574.jpg (54.88 KiB) 1454 keer bekeken
middendemper
middendemper
Resized Image-1512247792355.jpg (55.63 KiB) 1454 keer bekeken
achterdemper
achterdemper
Resized Image-1512247811699.jpg (55.79 KiB) 1454 keer bekeken
Mvg Ab
Gebruikersavatar
Ronald-T4
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 sep 2016, 20:13
Locatie: Net over de grens bij N.W. Schans

Re: Uitlaat

Bericht door Ronald-T4 »

Netjes, heb het zelfde een paar jaar geleden ook gedaan, idd een klein verschil.
Dit in combinatie met het afsluiten van de EGR en verwijderen van de laatste demper.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Uitlaat

Bericht door heartbeat »

Ik zou ipv een egr plaatje de gehele egr weghalen en er een mooie rvs pijp op zetten een wereld van verschil ik heb de mijne bij Erdem vandaan ook hier op het forum

stukje naar beneden scrollen daar zie je een stukje van erdem staam met erg pijp incl foto
Rob & Lize
Giela
Berichten: 127
Lid geworden op: 13 feb 2018, 20:47
Locatie: Breda

Re: Uitlaat

Bericht door Giela »

Mooi! Welke einddemper is dit?

Bij ons moet de achtedemper vervangen worden en ik zou graag een RVS exemplaar willen met een enkele pijp achter bij de bus. Niet de twee lelijke originele pijpjes :)
Plaats reactie