Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 uitleverstop sinds december

vragen over de T6
Plaats reactie
Vwforlive
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 okt 2017, 20:51

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Vwforlive »

Mijne heeft inmiddels update gehad, en is goed gekeurd. Ik wacht nu op type goedkeuring en dan het kenteken aanvragen. (Bus staat bij dealer in ned)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Multivan Generation »

Wacht je niet gewoon op een kenteken en de sleutels? :zwaai :zwaai

Zoals Pascal reeds aangaf, maar wat jullie ontgaan lijkt te zijn:
Pascal-141 schreef: 08 mar 2018, 07:52 Ik ben heel benieuwd of er bij de nieuwe T6-en (die nu geblokkeerd staan in bij de dealers en/of in de fabriek) , alles goed gaat nadat ze een software update hebben gekregen , en of ze probleemloos zullen rijden ...

Bij de vorige milieu-actie (dieselcampagne op de EA-189 motoren) blijken toch heel veel motoren grote schades op te lopen na de aanpassingen , met dure reparaties tengevolge (en op dat moment doet VW natuurlijk alsof zijn neus bloed...) Niet allemaal natuurlijk , maar toch heel veel gevallen bekend , zoveel zelfs dat er nu momenteel (gezamelijke) rechtszaken tegen VW worden voorbereid .

Ik hoop natuurlijk dat alles goed zal gaan , want anders zal het imago van VW toch alweer een stevige deuk oplopen .
Dus als je de sleutels krijgt van je langverwachte, niet gekregen, en uiteindelijk toch gekregen nieuwe aanwinst hebt,
is het goed om dit in je achterhoofd te houden.
Voordat je keihard van de roze wolk af valt, back into everyday reality.

Ik wens iedereen veilige en goede onbezorgde kilometers toe met hun toekomstige nieuwe aanwinst :sjaal
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
KlaasBanga
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47
Locatie: Triemen
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door KlaasBanga »

Als er veel problemen ontstaan lijkt mij niet dat VW hier mee weg komt, ik heb trouwens meteen 2 jaar extra garantie voor € 399.00 erbij gedaan, dit kan naderhand niet meer !!
adw
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2018, 20:52

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door adw »

Krijg 4 jaar of tm 150000km garantie
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Erdem50 »

Multivan Generation schreef: 15 mar 2018, 00:02 Wacht je niet gewoon op een kenteken en de sleutels? :zwaai :zwaai

Zoals Pascal reeds aangaf, maar wat jullie ontgaan lijkt te zijn:
Pascal-141 schreef: 08 mar 2018, 07:52 Ik ben heel benieuwd of er bij de nieuwe T6-en (die nu geblokkeerd staan in bij de dealers en/of in de fabriek) , alles goed gaat nadat ze een software update hebben gekregen , en of ze probleemloos zullen rijden ...

Bij de vorige milieu-actie (dieselcampagne op de EA-189 motoren) blijken toch heel veel motoren grote schades op te lopen na de aanpassingen , met dure reparaties tengevolge (en op dat moment doet VW natuurlijk alsof zijn neus bloed...) Niet allemaal natuurlijk , maar toch heel veel gevallen bekend , zoveel zelfs dat er nu momenteel (gezamelijke) rechtszaken tegen VW worden voorbereid .

Ik hoop natuurlijk dat alles goed zal gaan , want anders zal het imago van VW toch alweer een stevige deuk oplopen .
Dus als je de sleutels krijgt van je langverwachte, niet gekregen, en uiteindelijk toch gekregen nieuwe aanwinst hebt,
is het goed om dit in je achterhoofd te houden.
Voordat je keihard van de roze wolk af valt, back into everyday reality.

Ik wens iedereen veilige en goede onbezorgde kilometers toe met hun toekomstige nieuwe aanwinst :sjaal

Wat ik nu schrijf is wel OFF-TOPIC maar is wel belangrijk om te melden ivm de oudere modellen welke als sjoemeldiesel aangemerkt zijn.

Om het volk gerust te stellen:
ALLE auto’s welke onder de ea189 dieselactie vallen en waarop de actie is uitgevoerd hebben COULANCE tot 2 jaar na de update en max 250.000km op een aantal componenten: ik noem EGR-koeler, verstuiver, hogedrukpomp, brandstofrail incl sensoren en nog een aantal componenten. Dit is in ieder geval in NL de regel, de coulance is 100% op materiaal en delen.

Dagelijks vervangen wij EGR koelers onder coulance, wat normaal 1000,- zou kosten voor bijvoorbeeld een Polo 1.2tdi. Ook bij auto’s die helemaal niet bij mij in onderhoud zijn en nog nooit een piek gebracht hebben bij me.

Die VW dealer is toch wel een fijne winkel zo op zn tijd 😬
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Pascal-141 »

Erdem50 schreef: 15 mar 2018, 20:39
Multivan Generation schreef: 15 mar 2018, 00:02 Wacht je niet gewoon op een kenteken en de sleutels? :zwaai :zwaai

Zoals Pascal reeds aangaf, maar wat jullie ontgaan lijkt te zijn:
Pascal-141 schreef: 08 mar 2018, 07:52 Ik ben heel benieuwd of er bij de nieuwe T6-en (die nu geblokkeerd staan in bij de dealers en/of in de fabriek) , alles goed gaat nadat ze een software update hebben gekregen , en of ze probleemloos zullen rijden ...

Bij de vorige milieu-actie (dieselcampagne op de EA-189 motoren) blijken toch heel veel motoren grote schades op te lopen na de aanpassingen , met dure reparaties tengevolge (en op dat moment doet VW natuurlijk alsof zijn neus bloed...) Niet allemaal natuurlijk , maar toch heel veel gevallen bekend , zoveel zelfs dat er nu momenteel (gezamelijke) rechtszaken tegen VW worden voorbereid .

Ik hoop natuurlijk dat alles goed zal gaan , want anders zal het imago van VW toch alweer een stevige deuk oplopen .
Dus als je de sleutels krijgt van je langverwachte, niet gekregen, en uiteindelijk toch gekregen nieuwe aanwinst hebt,
is het goed om dit in je achterhoofd te houden.
Voordat je keihard van de roze wolk af valt, back into everyday reality.

Ik wens iedereen veilige en goede onbezorgde kilometers toe met hun toekomstige nieuwe aanwinst :sjaal

Wat ik nu schrijf is wel OFF-TOPIC maar is wel belangrijk om te melden ivm de oudere modellen welke als sjoemeldiesel aangemerkt zijn.

Om het volk gerust te stellen:
ALLE auto’s welke onder de ea189 dieselactie vallen en waarop de actie is uitgevoerd hebben COULANCE tot 2 jaar na de update en max 250.000km op een aantal componenten: ik noem EGR-koeler, verstuiver, hogedrukpomp, brandstofrail incl sensoren en nog een aantal componenten. Dit is in ieder geval in NL de regel, de coulance is 100% op materiaal en delen.

Dagelijks vervangen wij EGR koelers onder coulance, wat normaal 1000,- zou kosten voor bijvoorbeeld een Polo 1.2tdi. Ook bij auto’s die helemaal niet bij mij in onderhoud zijn en nog nooit een piek gebracht hebben bij me.

Die VW dealer is toch wel een fijne winkel zo op zn tijd 😬
Dan zijn jullie Nederlanders toch bevoordeeld , want in Belgie gaat het zo netjes niet . De meeste schadegevallen (na de update) komen van een kale reis terug , als ze bij de dealer aankloppen .
De dealers roepen maar al te graag dat de oorzaak van de schade geen gevolg is van de ea189 update , en de importeur verklaarde zelfs op TV dat zij alle kosten zullen terugbetalen . Tot zover zo goed , ware het niet dat ze in de praktijk wijzen op het feit dat het aan de klant is om te bewijzen dat de schade wél een gevolg is van de update ... tja... :muur
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T6 oryx
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mar 2018, 07:51

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door T6 oryx »

Hoe sterk sta je met de "extra" garantie als er problemen komen binnen de termijn waar je voor gekozen hebt?

Wat ik ervan begrepen heb is dat vw deze "extra" garantie heeft ondergebracht bij een externe partij en die neemt het dan over van de dealer (vw) na de standaart 2 jaar

Ik ken diverse mensen met andere vw voertuigen die na een software update problemen en storingen krijgen waar de dealer net van doet of zn neus bloed

Tevens moet het onderhoud dan bij de dealer gedaan worden, anders wordt het weer kleine lettertjes voorwaarde

Het plezier van het vooruit zicht van mn nieuwe T6 is na eerste week okt 2017 bestellen en nu verwachte aflever datum half tot eind april toch wel tot een diepte punt gedaald
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Multivan Generation »

Nou, ook welkom op weetjewel.
En dank voor je positieve bijdrage :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jans
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 jul 2011, 21:03

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door jans »

Hallo Wij krijgen ook onze nieuwe T6 over een week of 3 geleverd ( oktober besteld ) hebben er gewoon 200.000 km pon garantie bij zal wel goed zijn toch. maak me eigen daar niet druk om garantie is garantie.
KlaasBanga
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47
Locatie: Triemen
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door KlaasBanga »

dus julllie krijgen die garantie erbij ?? ik moet 399 betalen voor 4 jaar garantie en maximaal 150.000 km, toch maar even navragen dus.
adw
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2018, 20:52

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door adw »

Ik heb in iedergeval voor het wachten die 4 jaar /150000km gekregen wordt uiteindelijk betaald door pon.verkoper zegt is het minste wat we kunnen doen heeft 25 t6en staan om uit te leveren en ze vinden het ook veel te lang duren.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Multivan Generation »

jans schreef: 16 mar 2018, 17:57 Hallo Wij krijgen ook onze nieuwe T6 over een week of 3 geleverd ( oktober besteld ) hebben er gewoon 200.000 km pon garantie bij zal wel goed zijn toch. maak me eigen daar niet druk om garantie is garantie.
Pon garantie..
Lees dit even: https://www.pondealer.nl/volkswagen-verlengde-garantie
Ik zou er zo vanuit gaan, dat dit alleen geldt, als je auto bij een pon-dealer in onderhoud is.
https://www.pondealer.nl/vestigingen

Vraag dit nog even goed na :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Erdem50 »

Multivan Generation schreef: 16 mar 2018, 20:11
jans schreef: 16 mar 2018, 17:57 Hallo Wij krijgen ook onze nieuwe T6 over een week of 3 geleverd ( oktober besteld ) hebben er gewoon 200.000 km pon garantie bij zal wel goed zijn toch. maak me eigen daar niet druk om garantie is garantie.
Pon garantie..
Lees dit even: https://www.pondealer.nl/volkswagen-verlengde-garantie
Ik zou er zo vanuit gaan, dat dit alleen geldt, als je auto bij een pon-dealer in onderhoud is.
https://www.pondealer.nl/vestigingen

Vraag dit nog even goed na :knipoog

Het is 4 jaar of max 150.000km. Voorwaarde is dealer onderhouden, maakt niet uit welke als het maar een officiële VW dealer is. Op alles zit 4 jaar behalve op slijtagedelen uiteraard EN de accu is max 3 jaar.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Vwforlive
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 okt 2017, 20:51

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Vwforlive »

Vandaag bericht gehad van de dealer, ik kan hem zaterdag ophalen!!!! Helemaal blij eindelijk is die klaar. Zal foto plaatsen als ik hem in bezit heb. Nog meer mensen die inmiddels nieuws hebben?
elpd
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2018, 17:40

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door elpd »

Vwforlive schreef: 22 mar 2018, 18:31 Vandaag bericht gehad van de dealer, ik kan hem zaterdag ophalen!!!! Helemaal blij eindelijk is die klaar. Zal foto plaatsen als ik hem in bezit heb. Nog meer mensen die inmiddels nieuws hebben?
Even nieuwsgierig, stond je T6 de afgelopen maanden al bij de dealer/importeur of is deze recent uit Duitsland deze kant op gekomen? In ieder geval gefeliciteerd en alvast veel rijplezier!
Wachten duurt lang....
Plaats reactie