Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bowser de T4 cali coach

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Bowser de T4 cali coach

Bericht door Ali_Blabla »

Bij deze begin ik ook maar eens een eigen onderwerp over mijn bus. Ik lees al jaren mee op het forum en stel zo nu en dan ook wel eens een vraag. Nu ook maar eens tijd om mijn busje te laten zien hier!
Verwacht geen grote sleutelklussen van mij. Heb wel de interesse maar niet de ervaring, tijd of ruimte helaas...
Wat ik hier wel wil laten zien is wat ik doe of laat doen om m op de weg te houden en er hopelijk goed uit te laten zien.

Het is een T4 uit 1995, originele California Coach 2.4D en heb m nu een jaartje of 7. Vrij standaard uitvoering eigenlijk afgezien van de grill die ik besticker.
Ben (bij wijze van) half Europa er al mee doorgetuft, zowel in de zomer als voor wintersport.
Naast nog een wintersport tripje is het dit jaar de bedoeling om 2 weken Italië te doen met onze pasgeboren dochter.

Echt heel groot onderhoud is tot nu toe niet echt nodig geweest behalve de Westfalia lader die er in Kroatië mee ophield. HenkK heeft die supernetjes gefixt en die kan er weer tegenaan! Verder wat kleinere dingen als een nieuwe uitlaat.
Maar ik geloof dat ik nu een beetje in een pechperiode zit. Half jaar geleden van achter aangereden en het herstel ervan heeft lang geduurd. Ik wacht eigenlijk nog steeds op een dubbelglas achterraam, voor nu zit er enkelglas in.
3 gloeipluggen zijn vorige week vervangen omdat ie niet goed meer wilde starten, maar ik ga komende week op zoek naar een garage die voor nr. 4 en 5 niet de hoofdprijs vraagt. Met 298.000 op de teller denk ik dat ik ook meteen de verstuivers meeneem. Misschien meer tips?

En een fotootje bijgevoegd!
Bijlagen
29E91E50-C1CD-4BDB-A5E5-E33C58E125BF.jpeg
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door Ali_Blabla »

Bus is terug van garage!
Gloeipluggen 4 en 5 zijn vervangen. Nr. 5 zat er scheef in waardoor de schroefdraad stuk was. Met uitboren en een een helicoil zit het weer zoals het hoort.
Verstuivers waren nog goed. Maar het viel de monteur op dat ie moeilijk op gang kwam. Dus beide distributieriemen vervangen, multiriem vervangen, gaskabel vervangen en brandstofpomp opnieuw afgesteld.
Heb de hele terugreis met een grote glimlach gereden; wat een verschil!
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door LAYCA »

Leuk busje.

En inderdaad de verstuivers gaan echt heel lang mee.
Als de roetmeeting niet goed is te krijgen ben je vroeg genoeg.

groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door Ali_Blabla »

Zonder problemen door de APK voor komend jaar!
Zit weer een fietsendrager op met dank aan californa bussie van hier.
Winterbanden er dit weekend ook weer even ondergezet omdat er het paasweekend nog een snowboardtripje gepland staat.
En de grill nog een beetje bijgewerkt :knipoog
Bijlagen
EA39239C-2527-4F39-8CCF-F2EE97A653C9.jpeg
Dantji
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:12
Locatie: Rotterdam

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door Dantji »

Ga je nog speciale slaapvoorzieningen treffen voor de kleine? Of ligt ze naast jullie?
Geen VW meer :/
R'dam
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door Ali_Blabla »

We hebben zo’n Deryan babytentje, het idee voor nu is om die bovenin neer te zetten. Daar kan ze niet zelf uit komen.
Maar dat is het idee nu, we gaan in mei hopelijk een paar nachtjes proberen, kijken wat ze ervan vindt..
Ik verneem graag andere suggesties of ervaringen.
Ze is dan 8 maanden oud.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door brecht »

Mooi grilletje! :)

In dit topic staat wel het een en ander over slapen en kinderen... (en er staan er waarschijnlijk nog wel meer)
viewtopic.php?f=23&t=57161

Zoals je zelf al zegt: "eerst maar eens proberen". Mijn ervaring met onze kleine tot nu toe is dat ie vooral iets anders doet/wil dan dat wij verwacht hadden :D Die Derian tent (gekregen van vrienden die er hele goede ervaringen mee hadden) rolde bij ons met zoon en al door de bus heen! haha
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door Ali_Blabla »

Dank voor de link! Ga ik eens helemaal doorspitten!
Weet ook niet of dat tentje ideaal is maar we moeten het maar eens proberen...
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door Ali_Blabla »

Door de aanrijding van een tijdje geleden was ook de hardboard plaat die aan de binnenkant van de achterklep zit niet meer zo mooi. Die heb ik dus maar bekleed. Omdat de achterklep toch open lag heb ik daar meteen maar wat dempingsmateriaal ingestopt.
Ik ben er wel blij mee!
De bijlage IMG_9096.jpg is niet meer beschikbaar
De bijlage IMG_9061.jpg is niet meer beschikbaar
De bijlage IMG_9099.jpg is niet meer beschikbaar
dempingsmateriaal
dempingsmateriaal
Past niet helemaal qua stijl bij het bestaande interieur maar die wil ik ooit ook nog eens van een hoes voorzien of opnieuw bekleden...
Gebruikersavatar
BertusS
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mei 2017, 10:20
Locatie: regio Arnhem-Nijmegen

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door BertusS »

Ali_Blabla schreef: 28 mar 2018, 17:04 We hebben zo’n Deryan babytentje, het idee voor nu is om die bovenin neer te zetten. Daar kan ze niet zelf uit komen.
Maar dat is het idee nu, we gaan in mei hopelijk een paar nachtjes proberen, kijken wat ze ervan vindt..
Ik verneem graag andere suggesties of ervaringen.
Ze is dan 8 maanden oud.
ik kan het deryan tentje wel aanbevelen! net terug van vakantie in spanje, en onze kleine man van 10 maanden heeft er goed in geslapen.
ik heb wel 2 bevestigingsogen gemaakt links en rechts precies voor de hefdakscharnieren (alu hoekprofiel 20x20mm, met popnagel en montagekit vastgezet (kit mag meteen als anti-roest dienst doen, had ff nix anders tot m'n beschikking :-P).

in eerste instantie was het idee met 2 touwtjes en carabiners het tentje vast te zetten op de twee hoeken. in de praktijk bleek dat wat onhandig, je wilt 't tentje graag naar voor trekken om de kleine er in te leggen, en weer naar achter schuiven zodatie niet pal boven je hooft (pasagiersstoel) licht te pitten. dus tijdens de vakantie een touw gespannen tussen de twee ogen, en 't tentje met 1 carabiner aan 't touw, is sterk zat, en nu kan je 't tentje beter naar voren halen, en dwars draaien, bevalt ons goed!

ff gezocht, heb geen foto van 't eindresultaat, zal ik ff maken

nog een tip waar je mischien zelf ook al op was gekomen; het achterste deel van 't bed is een perfecte box als je bank hebt, en je kan ook een 'grote box' maken waar je zelf bij past door t bed te maken en dan het 'voeteneind' overeind te zetten (gebruikten wij altijd al als 'loungebank' met uitzicht naar achter :-D) hoef je net ff een paar tellen minder op de kleine te letten.
oja, en zorg voor een warme slaapzak met armen voor de kleine, wij hebben snachts tot 5,5 graad gehad, en bovenin is 't dan echt frisjes met dat enkele laagje tentdoek!

EDIT:
nog een aanvulling, we hebben van dat laminaat onderleg isolatie voor de zijruit en achterruit, dat hebben we uiteindelijk elke nacht bovenin gebruikt om het wat donkerder te maken, en een extra 'muurtje' te hebben naar beneden bij de passagiersstoel zodatie je ook niet kan zien zitten als ie nog wat aan 't rommelen is in bed. (donker is mischien minder een issue met standaard donkergrijs hefdakdoek, wij hebben bij stoffsamstueck er een laten maken in beige/zandkleur, en daar komt best veel licht door)
laatste; zo'n tentje is ook lekker flexibel, zodat je de bedplank schuin omhoog kan zetten, zonder het tentje weg te halen, je duwt 't gewoon een beetje in :-D
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door Ali_Blabla »

Dank voor je uitgebreide antwoord! Daar kan ik wat mee! Goed om te horen dat het tentje bevalt en dus werkt. Ze slaapt er nu ook al zo nu en dan in, dus dat lijkt me wel goed te komen.
Wij willen eigenlijk die grote bedplank thuis laten. Deden we sowieso vaak al, omdat ik nogal lang ben is meer stahoogte wel fijn. Zou het tentje dan ook in het achterste stuk passen denk je?
Verduistering is, denk ik, geen probleem. We hebben donker tentdoek met 1 raam. Die ritsen we dan dicht en dat samen met de gordijntjes beneden zou het redelijk donker moeten maken in de bus.
En hoe hebben jullie het gedaan met s’avonds koken en de bedtijd van de baby? Koken onder een slapende baby lijkt me niet heel bevorderlijk eigenlijk.
Gebruikersavatar
BertusS
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mei 2017, 10:20
Locatie: regio Arnhem-Nijmegen

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door BertusS »

Ali_Blabla schreef: 23 mei 2018, 10:33 Zou het tentje dan ook in het achterste stuk passen denk je?
ons tentje moet je dan wel erg ver vervormen, leek me teveel om nog lekker in te slapen, laat staan overeind te gaan zitten, wat onze man al deed, maar snel genoeg uitgeprobeerd, dus check 't ff met jullie tentje (er zijn meerdere modellen begreep ik)
Ali_Blabla schreef: 23 mei 2018, 10:33 En hoe hebben jullie het gedaan met s’avonds koken en de bedtijd van de baby? Koken onder een slapende baby lijkt me niet heel bevorderlijk eigenlijk.
ja das lastig qua timing, voordeel was dat hij vaak ˜30min later naar bed ging omdat ie nog niet moe was (=half 8), dus hij na z'n laatste fles nog ff in de box achterin, wij lekker eten :-), maar we hebben ook eens pannenkoeken gebakken terwijl hij al op bed lag, wel ff gewacht totdat ie goed sliep, dat was geen probleem.
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door Ali_Blabla »

Tentje al ik eens uitproberen op de achterste plank maar heb weinig hoop dat het gaat werken hahaha.

Vandaag een Hindermann zonnescherm beetje op de gok gekocht. Pasvorm valt me alleszins mee zo rechtstreeks uit de verpakking.
Durf m er eigenlijk niet een hele dag buiten op te laten zitten qua jatten hier om ook echt de verkoelmogelijkheid te checken.
DF932514-DFB5-498B-9488-88BABE5CFDA3.jpeg
4F5A1C65-FE29-40CD-B84F-6001E671A70B.jpeg
Gebruikersavatar
Ali_Blabla
Berichten: 209
Lid geworden op: 15 mar 2013, 14:17
Locatie: Utrecht

Re: Bowser de T4 cali coach

Bericht door Ali_Blabla »

En de dubbelglas achterruit zit er eindelijk ook in!!! Heel blij mee! :jumpklap
Met superveel dank aan g00fyl voor het aanbieden ervan voor een mooie prijs, en Multivan Generation voor het attenderen erop.
En met mooi fietsenrek met dank aan California Bussie!
A72FBB92-9764-4087-9FCD-E0EC5CBE642E.jpeg
A5C5EDF0-9695-45CD-89BE-8AEB321EF3D3.jpeg
Plaats reactie