Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

vragen over de T6
Plaats reactie
elpd
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2018, 17:40

Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door elpd »

Hallo allemaal,

Nog steeds in afwachting van mijn T6 was ik mij alvast aan het oriënteren op wat extra beveiligingsmaatregelen. Hier op het forum al de nodige tips opgedaan. Bijvoorbeeld de BearLock (DSG slot in mijn geval) maar ook de valse OBD stekker of er een slot omheen doen. Omdat mij dit ook een goed idee leek maar wel een beetje houtje-touwtje ben ik gaan zoeken naar een professionelere oplossing. Nu kwam ik vandaag een product tegen dat blijkbaar nog geen week op de markt is en speciaal voor de T5 en T6 is ontwikkeld. Het BearLock OBD slot, zie:

https://www.bearlock.nl/nieuw-bearlock- ... jfswagens/

Ik hoop niet dat dit een 1 april grap is maar wat zou ik nu beter kunnen doen? Een DSG slot of een OBD slot? Allebei zou uiteraard nog beter zijn maar ook wel een hele dure oplossing. Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.

Groet Erik
Wachten duurt lang....
edwardfotografie
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door edwardfotografie »

Het toeval wil...

Morgen krijgt onze “nieuwe” T5 California een Bearlock geplaatst.
Omdat ik nog vragen had heb ik vanochtend telefonisch contact gehad met Bearlock.nl. Ik had het OBD slot ook gezien op de website en vroeg wat wijsheid was.

Degene die ik aan de telefoon had van Bearlock, adviseerde mij het OBD slot niet te nemen. Ze zien zelf de meerwaarde hiervan niet, maar hebben het slot ontwikkeld in opdracht van een verzekeraar die erop stond.

Advies van Bearlock.nl was een Bearlock op de versnellingsbak te plaatsen, eventueel aanvuld met een motorkapslot (nog in ontwikkeling).
Advies was om in ieder geval te beginnen met een Bearlock op de versnellingsbak dus, waardoor ca 80% beveiliging is.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door moosev »

Construct heeft al langer een OBD lock, deze heb ik moeten installeren van de verzekeraar, ondanks de al aanwezige bearlock op de versnellingsbak. Betreft wel een camperverzekering in mijn geval.

(voor het slot zie mijn bouw topic viewtopic.php?f=13&t=55800&start=45#p423145 )

Zie ook het topic van Walda die is bezig met een motorkap slot, ook ivm Camperverzekering.

viewtopic.php?f=13&t=55342&start=225#p424571

gr
Rene
elpd
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2018, 17:40

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door elpd »

edwardfotografie schreef: 04 apr 2018, 19:28 Degene die ik aan de telefoon had van Bearlock, adviseerde mij het OBD slot niet te nemen. Ze zien zelf de meerwaarde hiervan niet, maar hebben het slot ontwikkeld in opdracht van een verzekeraar die erop stond.
Haha...dat is wel bijzonder om te horen.
Ik ga dan in ieder geval voor de 'standaard' BearLock omdat ik wel verwacht dat de verzekering die gaat eisen.

Zijn er ook nog mensen bij wie een klasse 5 alarm werd afgedwongen door de verzekering? Ik heb nu klasse 3 af fabriek besteld en zie eigenlijk niet de meerwaarde van een klasse 5 systeem. Als ze het alarm en de startblokkering al weten te omzeilen ben ik hem sowieso toch kwijt (in het geval ik nog geen BearLock zou hebben).

Een separaat alarm zou dan een betere optie zijn denk ik. In ieder geval meer afschrikkend werken.
Wachten duurt lang....
edwardfotografie
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door edwardfotografie »

Klopt...bijzonder om te horen vond ik ook.
Maar de beste man kwam wel eerlijk op me over en maakt niet de indruk perse te willen verkopen.

Qua alarmen kan ik je niet adviseren helaas.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door bvddobb »

Als je de ANWB camperverzekering wil op een VW-bus, dan moet je tegenwoordig én een versnellingsbakslot én een OBD-slot laten monteren. Mag Bearlock of Construct zijn.
Thé Vier
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 mar 2007, 13:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door Thé Vier »

Gewoon verzekeren bij de NKC. Is waarschijnlijk ook nog goedkoper.
arnovariante
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 jan 2017, 22:16

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door arnovariante »

Even een zijsprong.
Tegenwoordig gaan veel maatschappijen ook akkoord met LoJack in plaats van klasse 5.
Is veel goedkoper te installeren en het abo is ook goedkoper.
Caravelle Highline TDI 204 PK DSG
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door de Viking »

Bearlock motorkapslot heb in de hand gehad en ziet er degelijk uit, gaat ook 500,- kosten
Camperverzekerd gaat dit nu eisen bij nieuwe verzekeringen maar weer geen OBD slot.
We wachten af.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
simon kay
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2017, 11:25

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door simon kay »

ik heb beide
Multivan
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2007, 18:39
Locatie: Delfzijl

Re: Beveiliging d.m.v. OBD slot en/of DSG slot

Bericht door Multivan »

Heb in juli 2018 een california verzekerd en was verplicht een obd slot plus een dsg slot te laten plaatsen. Ook kreeg ik een afdekplaatje voor mijn chasisnummer, welk nummer door de voorruit af te lezen is. Kennelijk kunnen kwaadwillende ook met het chasisnummer nog iets uitrichten. Omdat ik bij diefstal de sleutels van de beide sloten moet kunnen overhandigen, heeft Scharphofcampers er een uittreksleutelhanger bijgeleverd, zodat zowel de contactsleutel als ook de dsg slot sleutel, die immers veel lager is ingebouwd aan elkaar blijven zitten en ik deze niet kan vergeten bij het verlaten van het voertuig. Een erg slimme oplossing.
Plaats reactie