Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remschijven vernieuwen

vragen over de T4
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: remschijven vernieuwen

Bericht door bart seinwezen »

Dank voor de steun! Zeker de maten werkten ontstressend, thanx Peter.

Ik heb niet zoveel tijd om te sleutelen deze week, en eigenlijk ook de bus nodig, dus al googelend pakte ik vanmorgen de telefoon om dan maar gewoon de onderdelenzaak hier in de stad de buit te gunnen. 'Ja die hebben we hoor! Slechts 94 Euro exclusief.' 'Oh, eeehh...is dat voor een setje?' 'Neeee, per stuk natuurlijk'. Éeeeeh... je hoort nog van me.' :oD

Drie minuten later, tegen een kwart van die prijs, online Brembo schijven rondom besteld; 120 euro inclusief btw. Dan maar even de auto van de buurvrouw lenen :zwaai

Fijn dat ik nog een complete set remblokken heb liggen, inderdaad de noodset voor verre reizen Harry :toppie

Nu dus maar hopen dat ik niet iets stoms heb besteld, we zullen zien. Grote goedheid, wat een keus. Ennh, waarom zijn de coated versies goedkoper dan die zonder, bijvoorbeeld. Vragen, vragen... Overigens, in antwoord op opmerkingen hierboven: de schijven zijn ook al mee geweest naar Mongolie, en waren deze herfst al een keer krom getrokken. Ik heb ze afgedraaid uit misplaatste zuinigheid, en werd daarvoor afgestraft zodra ik in de bergen van Marokko een keer een hele lange steile afdaling deed met een flinke plas water op het eind. Vanaf daar werd het steeds erger, de terugrit heb ik in het 50-130 kmph spectrum voornamelijk op motor en handrem geremd omdat het voelde alsof de remklauwen eraf geschud zouden worden.
Toch hielp het afdraaien tijdelijk, dus ik heb geen kromme naven denk ik zo.

Waarom past 16" eigenlijk niet op een syncro?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: remschijven vernieuwen

Bericht door Pascal-141 »

bart seinwezen schreef: 03 apr 2018, 21:44

Waarom past 16" eigenlijk niet op een syncro?
16" remsysteem zat alleen op de 151PK versie en een Syncro had je alleen de "gewone" motoren , en dus 15" remsysteem.
Je kan gaan ombouwen , maar dan verspeel je je kansen op "makkelijk" aan onderdelen raken in de "exotische" landen die je bezoekt.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: remschijven vernieuwen

Bericht door Multivan Generation »

204 pk benzine had ook van die knoepers maar die zijn dun bezaaid.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: remschijven vernieuwen

Bericht door bart seinwezen »

Pascal-141 schreef: 04 apr 2018, 10:29
bart seinwezen schreef: 03 apr 2018, 21:44

Waarom past 16" eigenlijk niet op een syncro?
16" remsysteem zat alleen op de 151PK versie en een Syncro had je alleen de "gewone" motoren , en dus 15" remsysteem.
Je kan gaan ombouwen , maar dan verspeel je je kansen op "makkelijk" aan onderdelen raken in de "exotische" landen die je bezoekt.
Ha zo. Maar het is dus niet onmogelijk, zo klonk 't even.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: remschijven vernieuwen

Bericht door ktmkrik »

bart seinwezen schreef: 03 apr 2018, 21:44
Toch hielp het afdraaien tijdelijk, dus ik heb geen kromme naven denk ik zo.
Je kan ze voor de zekerheid altijd even uitklokken dan weet je het zeker toch dat je naven recht zijn!
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: remschijven vernieuwen

Bericht door bart seinwezen »

Ik heb dit weekend de voorste remschijven en blokken gewisseld voor Brembo's en alle trillingen zijn weg. Toch wonderlijk, ik heb de oude schijven op elkaar gelegd en ik zie er nog geen kiertje licht tussen. wel een paar lelijke remschoenafdrukken, zou ik de rem lang ingetrapt hebben gehouden met gloeiend hete schijven ofzo?

Naven klokken, ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb of dat enig nut of noodzaak heeft, laat staan hoe je het doet.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: remschijven vernieuwen

Bericht door Multivan Generation »

bart seinwezen schreef: 09 apr 2018, 21:55 ..zou ik de rem lang ingetrapt hebben gehouden met gloeiend hete schijven ofzo?
Dat zou zo maar een reden kunnen zijn ja..
Dus de maten waren goed? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: remschijven vernieuwen

Bericht door bart seinwezen »

De maten waren top :proost
Plaats reactie