Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diesel en milieu ..

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door Joris 407 »

Onderhoud ok. Maar ik schreef niets af de afgelopen 5 jaar en dat gaat waarschijnlijk hard veranderen. Inderdaad moet dan mindset veranderen om dit te accepteren.
Ik denk dat het goed is om helder te hebben dat die restwaarde gaat kelderen. Daarmee kun je nu de keuze maken: accepteer ik geen restwaarde en geniet ik er zelf van zolang het kan of verkoop ik nu en geniet ik niet meer van het busje. Voor 20.000 euro moet je wel erg hard genieten
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door Multivan Generation »

Joris 407 schreef: 06 apr 2018, 17:51 Onderhoud ok. Maar ik schreef niets af de afgelopen 5 jaar en dat gaat waarschijnlijk hard veranderen. Inderdaad moet dan mindset veranderen om dit te accepteren.
Ik denk dat het goed is om helder te hebben dat die restwaarde gaat kelderen. Daarmee kun je nu de keuze maken: accepteer ik geen restwaarde en geniet ik er zelf van zolang het kan of verkoop ik nu en geniet ik niet meer van het busje. Voor 20.000 euro moet je wel erg hard genieten
Volgens mij is dit al de verkeerde insteek.
Als je zo moet autorijden, dan kun je het beter niet doen.
Een auto schrijft nu eenmaal af, en de eerste 2 jaren zeer flink.
Daarna gaat het in een trager tempo qua waarde naar beneden.

Als je nu een westfalia hebt gekocht met in de veronderstelling dat de waarde minder hard zou dalen,
en je dus relatief veel waarde over zou overhouden, zeker gelet op de hausse van veel mensen die de vrijheid van een camper willen genieten,
dan kun je nu wel eens een soort van marktwaarde correctie kunnen hebben.
Een huis tuin en keuken auto is gewoon geen beleggingsobject dat in waarde gaat stijgen.

De toekomst van deze maximaal euro 3 auto's is gewoon wat somberder als 2 jaar geleden.
Wat je aan geld in een oude auto pompt kun je meestal, zoals reeds geschreven, onder het kopje van onderhoud wegschrijven, maar ook onder hobby.
Het is minimaal 15 jaar oud..

Je kunt nu bijvoorbeeld de waarde nog er uit halen, en zelf iets anders, lees nieuwers kopen..
Mijn verwachting is, dat ze de komende 2 jaar zeker met 20% zullen dalen qua marktwaarde..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door Joris 407 »

Ja, natuurlijk. Maar dat maakt toch niet uit. Het is wat de gek er voor geeft :nuts
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door koensch »

of je nu een camper hebt of een bestelbus, de waarde wordt bepaald door de markt. een auto wordt alleen maar minder waard en is dus geen belegging.
mijn busje heeft een dagwaarde van ca 1200,00 als ik straks een onderhoudsbeurt hebt, ben ik geheid meer kwijt dan die 1200 euries. economisch niet verantwoord, maar als ik er weer een paar jaar tegen kan, prima, goedkoper kan ik niet rijden (behalve als iemand er een deuk in rijd, dan is tie gelijk totall-loss)

Een T4 camper is tussen de 15 en 25 jaar oud, als je er een liefheber voor vind, kan je die voor een redelijk prijs verkopen. Als je het aan de handel moet overlaten is he maar de vraag wat je er voor krijgt. zolang je hem niet verkoopt, heb je er nog jarenlang plezier van, daar gaat het toch om?

rijden en blijven rijden.....
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door Hella »

En gelukkig zijn er in Europa nog steeds meer wegen waar je wel met een oude diesel over mag rijden dan niet.
Dus de vakantie lijdt er echt niet onder.
En trouwens ............... wat hebben we met een camper te zoeken in het centrum van een grote stad????
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door Joris 407 »

Ik lees dat diesels minder CO2 uitstoten dan benzinemotoren :lach
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door Pascal-141 »

Joris 407 schreef: 06 apr 2018, 22:23 Ja, natuurlijk. Maar dat maakt toch niet uit. Het is wat de gek er voor geeft :nuts
Inderdaad , heb een paar weken geleden op de oldtimerbeurs Technoclassica in Essen nog een T3 doka pick-up te koop zien staan voor 99.000eur ... :muur
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door cowboy »

:groteogen :nuts :ie
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door Burp »

Ik kan mijn busje ook te koop zetten voor ander halve ton. Of ik het er voor krijg is een tweede :zwaai
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door J vd Pal »

Ik lees dat diesels minder CO2 uitstoten dan benzinemotoren :lach
Dat doen ze ook maar zolang fijnstof en roet als een groter probleem worden gezien is ons dieseltje de gebeten hond.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door odorf »

J vd Pal schreef: 09 apr 2018, 14:32
Ik lees dat diesels minder CO2 uitstoten dan benzinemotoren :lach
Dat doen ze ook maar zolang fijnstof en roet als een groter probleem worden gezien is ons dieseltje de gebeten hond.
Herinnert u zich deze nog ... nog ... nog
Een paar jaar geleden werd CO2 als dé grote boosdoener gezien. Broeikasgas was (en is) voor een deel verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde en daarom moest de CO2 uitstoot ernstig omlaag.

Toen kwam er onder andere een systeem om industieën te stimuleren om 'schoner' te worden:
CO2 certificaten. Maar echte regie ontbrak en ieder Europees land ging lobbyen voor zijn eigen industrie. Én het werd crisis, waardoor de productie -en uitstoot- omlaag gingen. Dus hielden ze heel veel CO2 certificaten over, daar kon leuk mee worden gehandeld en ging compleet voorbij aan hoe het bedoeld was.

Je kunt nu bij wijze van spreken voor een paar cent tonnen CO2 uitstoot afkopen.

Nederland kocht in grote getalen Noorse CO2 certificaten om de 'zwarte' kolencentrales 'grijze' stroom te laten leveren.

Oja en autofabrikanten werd gestimuleerd om diesels te produceren.

Nu is het roet en fijnstof.

Straks worden we 150 maar dan mogen we écht niets meer. Steriel leven zonder suiker, vet, bbq. etc.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door frank884 »

Dat doen ze ook maar zolang fijnstof en roet als een groter probleem worden gezien is ons dieseltje de gebeten hond.
[/quote]

Straks worden we 150 maar dan mogen we écht niets meer. Steriel leven zonder suiker, vet, bbq. etc.

Odorf
[/quote]

ons laten dokken voor allemaal hun zgn groene hobby's (of industrie politiek) zullen ze niet snel vergeten
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door frank884 »

ha ha jan beter je dieseltje starten en de verwarming open

https://www.duurzaamnieuws.nl/uitstoot- ... eselautos/

nee ze willen je dwingen om zonnepanelen te kopen, gelokt door een (redelijke prijs) voor de stroom die je terugleverd als je teveel hebt.
vervolgens als er meer dat hebben, dan zijn we ver genoeg... is het net als met de lopende rekening veel rente bij in het rood staan en sta je positief krijg je niks
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diesel en milieu ..

Bericht door Multivan Generation »

frank884 schreef: 09 apr 2018, 20:14 nee ze willen je dwingen om zonnepanelen te kopen, gelokt door een (redelijke prijs) voor de stroom die je terugleverd als je teveel hebt.
vervolgens als er meer dat hebben, dan zijn we ver genoeg... is het net als met de lopende rekening veel rente bij in het rood staan en sta je positief krijg je niks
Voorlopig heb ik geen gas laten aanleggen en doen we alles elektrisch in huis.
We krijgen door de 20 aangesloten zonnepanelen over een jaar gezien,
ruim 180 euro terug aan teveel geproduceerde stroom.

Dus waar een wil is...

Dieselauto aan slingeren voor verwarming is niet efficiënt, duurt veel te lang voordat die überhaupt warmte gaat geven :zwaai
Om over de gezondheidsrisico's nog maar niet gesproken .
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie