Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Omvormer 230 volt in california

vragen over de T5
Plaats reactie
Sjakiebr
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jul 2017, 17:29

Omvormer 230 volt in california

Bericht door Sjakiebr »

Goedendag,

Ik heb een vraag over de 230volt 150watt in de b-stijl.
Wij hebben de camper een jaar geleden gekocht, en nu ben ik de puntjes op de i aan het zetten voor de vakantie.

Het stopcontact achter de bestuurders stoel ( zwarte contactdoos met klepje ) was naar binnen gedrukt . Nu heb ik de b stijl losgemaakt en het stopcontact weer aangesloten met een extra tyrap zodat deze niet weer naar binnen schiet. Wanneer ik een oplader van een telefoon erin steek gebeurt er niets. Nu heb ik gelezen dat niet alle california's zijn uitgerust met een omvormer.
Weet iemand waar de omvormer geplaatst is, en hoe die eruit ziet? Onder de koelkast zie ik wel de acculader en een danfoss regelaar voor de koelkast. Zit de omvormer wellicht in de oplader verwerkt, of moet ik ergens anders gaan zoeken. En weet iemand of er een zekering voor deze aansluiting is?

Hoor het graag!!

Groet Jacco
DennisP
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:20

Re: Omvormer 230 volt in california

Bericht door DennisP »

De 230 omvormer voor het B stijl stopcontact zit rechts onder tegen de keuken gemonteerd en word afgeschermd door dezelfde bekleding waar het stopcontact in zit.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Omvormer 230 volt in california

Bericht door heemskerk »

Je had die locatie van de omvormer toch al van Multivan Generation gehad, de efficiëntie wordt er niet beter van alhier door twee keer hetzelfde onderwerp te posten in verschillende subs. Wanneer haast je drijfveer is ( je vakantie zit er aan te komen) kan je misschien beter een pb-tje sturen naar bovengenoemde of zie ik het verkeerd?

Gr. Leendert
Sjakiebr
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jul 2017, 17:29

Re: Omvormer 230 volt in california

Bericht door Sjakiebr »

Heb de post als eerste op t5 gezet, maar is een vraag over camper california, vandaar dubbel...
Excuses...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Omvormer 230 volt in california

Bericht door heemskerk »

Sjakiebr schreef: 11 apr 2018, 12:54 Heb de post als eerste op t5 gezet, maar is een vraag over camper california, vandaar dubbel...
Excuses...
:proost :knipoog
Plaats reactie