Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies Camperverzekering

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

Onze VW zelfbouw camper is 5 jaar geleden getaxeerd door onze verzekering om 'm aan die waarde te kunnen verzekeren. 2 jaar geleden hebben we 'm omgebouwd naar Syncro, kregen een nieuw kenteken en de verzekering heeft hiervan alleen een aantekening in ons dossier gemaakt. Nu hij weer getaxteerd zou moeten worden, zijn opeens de "regels" veranderd namelijk, busjes/campers ouder dan 20 jaar worden niet meer getaxeerd. Premie betaal je zoals voorheen...all risk premie voor de waarde waar hij 5 jaar geleden voor getaxeerd is en mocht hij total los zijn word de dagwaarde uitgekeerd.

Hier worden wij niet vrolijk van en willen graag onze 4x4 camper eerlijk verzekerd hebben. Eerlijk in de zin dat de uitbetaling ook klopt naar de waarde die je als verzekerde betaald. We hebben geen andere auto dus hij kan niet als 2de auto verzekerd worden. Waar, welke verzekering neemt onze geliefde 4x4 camper als eerste auto ook aan en word hij ook verzekerd voor de waarde en niet de dagwaarde? Het liefst waar hij ook opnieuw getaxeerd word omdat wij van mening zijn dat hij nu meer waard zou moeten zijn dan voorheen 2WD.


Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door WelkomBuiten »

Welke verzekeraar hanteert die 'nieuwe regel'? Staat dat ook in hun polisvoorwaarden?
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

Denk niet dat ik hier negatieve reclame maken mag, zitten in Hardenberg. Staat dit in hun polis? Geen idee....dit zou voor ons per 1 mei ingaan want dan zouden we een nieuwe polis toegestuurd krijgen.

Ohja, niet geheel onbelangrijk....we moeten 'm als dagelijkse auto mogen gebruiken (ivm invalide).
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Multivan Generation »

Hanssyncro schreef: 09 apr 2018, 16:11 Het liefst waar hij ook opnieuw getaxeerd word omdat wij van mening zijn dat hij nu meer waard zou moeten zijn dan voorheen 2WD.
Groetjes, Petra
Hoi Petra,
misschien kun je die meerwaarde van de 4x4 qua waarde weer aftrekken van de afschrijving..
Dus dan is de waarde ongeveer hetzelfde gebleven. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

Dan blijft het feit dat we alleen maar dagwaarde uitgekeerd krijgen terwijl we wel blijven betalen voor de waarde waarvoor hij getaxeerd is 5 jaar geleden. Ik zie dit niet als positief en mijn haren schieten hiervan omhoog.

We hebben de polis nagekeken en het staat er inderdaad wel in. We hebben dit niet gezien/gelezen.

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Beckontheroad »

Hanssyncro schreef: 09 apr 2018, 16:34 Denk niet dat ik hier negatieve reclame maken mag, zitten in Hardenberg.
Had er ook een polis. Net verlengd en 2 maanden later poliswijziging wel 10 punten verbeterd.
Nou daar waren enkele voor mij relevant wat een versobering in hield MET premiestijging. Daarom gebruik gemaakt van de voorwaarden en direct overgestapt. Fractie goedkoper zelfs met beterendekking.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door odorf »

Troost je, niet alleen de verzekeraar uit Hardenberg hanteert dit beleid.

Ook anderen doen dit.

Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is dat je bij een AllRisk verzekering mét taxatie vele jaren de hoofdprijs kunt blijven betalen, maar puntje bij paaltje je de dagwaarde die de deskundige erop plakt terug krijgt.

Daarom zijn er zoveel verzekeraars denk ik. :toppie

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

Dank jullie voor jullie reacties. Helaas geen advies en kan ik niks met jullie verhalen :huilen :huilen
Groetjes, Petra
wiebson
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 jun 2017, 22:37

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door wiebson »

Nkc heeft naar mijn mening prima voorwaarden:

Van de website:
Uitkering bij total-loss
Je hoopt het niet en natuurlijk ben je zelf heel voorzichtig, maar stel dat je camper total-loss is, dan wil je geen gedoe over geld. Met de NKC Camperverzekering heb je gelukkig een aantal garanties.

Koop je een nieuwe camper, dan geldt 10 jaar lang de nieuwwaarderegeling. Schaf je een occasion aan, dan heb je 3 jaar lang aankoopwaardegarantie bij totaalverlies.

En laat je je camper taxeren door een erkend taxateur, dan krijg je 5 jaar garantie op de taxatiewaarde.

https://www.nkc.nl/verzekeringen/camperverzekering/

Succes!
VW T4 California 2.4 aab uit 1993
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

wiebson schreef: 10 apr 2018, 19:35 Nkc heeft naar mijn mening prima voorwaarden:

Van de website:
Uitkering bij total-loss
Je hoopt het niet en natuurlijk ben je zelf heel voorzichtig, maar stel dat je camper total-loss is, dan wil je geen gedoe over geld. Met de NKC Camperverzekering heb je gelukkig een aantal garanties.

Koop je een nieuwe camper, dan geldt 10 jaar lang de nieuwwaarderegeling. Schaf je een occasion aan, dan heb je 3 jaar lang aankoopwaardegarantie bij totaalverlies.

En laat je je camper taxeren door een erkend taxateur, dan krijg je 5 jaar garantie op de taxatiewaarde.

https://www.nkc.nl/verzekeringen/camperverzekering/

Succes!

Ik praat over een T4 van 23 jaar oud..dus geen nieuwe en geen occasion..want we hebben 'm al 15 jaar. Evengoed bedankt voor je reactie.


Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door J vd Pal »

Petra,

Laten taxeren en daarna bij het NKC verzekeren dan heb je toch wat je wilt?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

Dank je Jasper voor je reactie.
Ik heb gisteren contact gezocht met NKC. Taxeren kan en dan word hij verzekerd naar de waarde die uit dat taxatie rapport komt....echter voor we zo ver zijn....moeten we eerst lid worden, daarna moet er een combinatiekeuring komen. Dit houd in dat de auto getaxeerd word en ook gecontroleerd word mbt de water-, gas- en elektra aansluiting. Dit kost samen al 68 euro (lidmaatschap) en 175 euro (combinatiekeuring) = 243 euro bij elkaar en dan zijn we nog niet zeker dat we geaccepteerd worden. We kijken verder...

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Lutra »

NKC heeft ook een pechhulp binnen Europa. Dat maakt een evt. ANWB lidmaatschap weer overbodig.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
wiebson
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 jun 2017, 22:37

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door wiebson »

Tja het is allemaal niet gratis he...

Maar 243 euro betalen is nog altijd gunstiger dan de dagwaarde vergoed kriigen. En waarom zou je niet geaccepteerd worden?
VW T4 California 2.4 aab uit 1993
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door J vd Pal »

Hoi Petra,

Ik denk dat je bij elke verzekeraar vast zit aan een keuring bij een zelfbouw camper want er is geen vergelijkbare camper om de dagwaarde op te bepalen. Bij een fabrieksgarantie Westfalia is het makkelijk voor een verzekeraar om te kijken wat de dagwaarde is maar bij een unieke zelfbouw niet OF je krijgt achteraf een discussie over de waarde waarbij de keuringskosten die je nu moet maken zo zijn terug verdiend.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie