Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hefdak handmatig

vragen over de T5
Plaats reactie
danny-cleven
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2018, 17:35

hefdak handmatig

Bericht door danny-cleven »

Hallo,
wie heeft er ervaring met een origineel handbediend hefdak van T5. ben bezig om een T5 om te bouwen naar camper. Ik kan er geen duidelijke tekening van vinden, hoe o.a de dempers etc gemonteerd dienen te worden, en op welke plaats. Bij de Vw dealer kunnen ze me ook niet helpen.
Of is er misschien iemand die ook een origineel Vw handbediend hefdak heeft, om wat foto's te maken, of om een keer te kunnen kijken.

ben benieuwd naar de reactie's
gr D. Cleven
DennisP
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:20

Re: hefdak handmatig

Bericht door DennisP »

Neem aan dat je niet alleen het dak hebt maar ook de rest van de spullen. Spoiler, achterframe zij verstevigingen etc. Alle gaten zitten al in de carrosserie die je nodig heb. Het wijst zichzelf dan.
danny-cleven
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2018, 17:35

Re: hefdak handmatig

Bericht door danny-cleven »

Klopt Dennis, de betreffende delen heb ik er wel bij. maar zie nergens de schroefgaten zitten waar de scharnieren/demper aan vast geschroefd kunnen worden. daarom ben ik zoek naar meer info, of foto's. ook in het profiel wat aan de dakplaat zelf vast zit, zitten geen schroefgaten.
Na wat speurwerk krijg ik het idee dat mijn dakplaat afkomstig is van een elektrisch/hydraulisch dak. maar met de spullen erbij van een handbediend dak. Vraag me nu wel af wat de verschillen zijn mbt de daklaat? Ook begrepen dat een beach standaard is uitgevoerd met een handbediend dak, iemand in bezit van een beach??

Wie helpt mij verder?

Gr Danny
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hefdak handmatig

Bericht door Multivan Generation »

Ik denk dat je snel verder komt als je je vraag op het Duitse TX-board stelt.
Hier op dit forum verwacht ik veel meer California's en dat zijn meestal geen zelfbouwers.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1488
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: hefdak handmatig

Bericht door bvddobb »

Op het Engelse Californiaclubforum staat een draadje met een verhaal van iemand die een hydraulisch bediend T5-dak (SE/Ocean) heeft omgebouwd naar een handbediend dak (Beach), met foto's en evt. een handleiding. Daar kun je vast wel het e.e.a. uit halen.

Draadje te vinden onder deze link.

[EDIT[De ombouwer is ook aanwezig op dit forum onder de naam dominique. Er is ook hier een draadje over op weetjewel. Je kunt bij hem ook een handleiding-.pdf opvragen per e-mail. [/EDIT]
Plaats reactie