Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe banden voor ons campertje

vragen over de T5
Plaats reactie
kochise58
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:17
Locatie: Heesch

Nieuwe banden voor ons campertje

Bericht door kochise58 »

Beste Weetjewellers,

Binnenkort is onze T5-zelfbouw camper toe aan 4 nieuwe zomerbanden. De laatste keer heb ik er Michelin Agilis onder laten leggen. Dit op basis van de goede ervaringen van de leden zo'n 9 jaar geleden.

Ik ben benieuwd naar julie adviezen en ervaringen. Onze camper heeft een ledig gewicht van een kleine 2400 kg en een maximaal toelaatbaar gewicht van 2800 kg. Dat vind ik terug op het kenteken.

Met vriendelijke groet,
Ko.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe banden voor ons campertje

Bericht door Beckontheroad »

Hoe bevielen de agilis EN hoeveel km heb je er mee gereden?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
kochise58
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:17
Locatie: Heesch

Re: Nieuwe banden voor ons campertje

Bericht door kochise58 »

Hoi JB,

Op zich bevielen ze prima. Ze hebben er zo'n 50.000 km op gezeten en hebben nog steeds voldoende profiel. Maar aangezien ze ouder zijn dan 8 jaar, begint de verzekeraar moeilijk te doen. De hoge leeftijd maakt dat er een hogere risico is op een klapband.

belangrijker voor mij is, dat de banden - waarschijnklijk door cuppen - een hinderlijk geluid geven tijdens het rijden.

Groet,
Ko.
Koffieman
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: Nieuwe banden voor ons campertje

Bericht door Koffieman »

Ik heb Vanco Four Season type 2, rijdt perfect onder alle weersomstandigheden, bij 20 a 25k gaan de voorbanden naar achter en nieuwe voorop, zo rij ik al jaren.

Het zijn niet de goedkoopste banden, maar hoef niet die ellende van 2 x wisselen en opslaan mee te maken, dat kost toch ook geld!

Ik betaal rond de 285 euro voor 2 banden, incl. Montage, balanceren, ventielen en afvoer oude banden!

Laatste keer had ik last van cuppen van linker achterband, toen was ik iets eerder aan de beurt, toen zaten de voorbanden er 14k onder, veiligheid voor alles en cuppen wordt je gek van, onder de andere wagens hadden we meestal Michelins en wisselen, dat nooit meer!

Cuppen is vaak links achter, meer linkse bochten, rotondes en dergelijjke, heb ook altijd een paar honderd kilo op de achterwielen aan lading liggen, de voorste ruimte is gereserveerd voor de Scootmobiel van m'n meissie, 1 van de beweegredenen waarom we een bus rijden, met m'n 2 mtr is het ook een uitkomst met zitcomfort.
T5GP-Amsterdam
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 apr 2017, 14:29

Re: Nieuwe banden voor ons campertje

Bericht door T5GP-Amsterdam »

ik heb 4 zgan zomerbanden van continental op velg liggen, misschien is dat wat.

zie anders mijn advertentie
kochise58
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:17
Locatie: Heesch

Re: Nieuwe banden voor ons campertje

Bericht door kochise58 »

Beste mensen,

Dank voor jullie reacties!

@Koffieman: Aangezien ik nog goede winterbanden heb, ga ik toch voor nieuwe zomerbanden. Maarje hebt wel een punt. Het jaarlijkse omwisselen is enigszins omslachtig. Maar daar heb ik inmiddels mee leren leven...;-). Bedankt overigens voor de info m.b.t. het cuppen. Toch weer iets geleerd vandaag!

@T5GP-Amsterdam: Dank voor het aanbod, maar Continentals heb ik er in het begin al onder gehad. Dat is zo'n beetje standaard als je een nieuwe VW koopt. Maar deze banden maakten in nieuwstaat al net zo veel herrie als de gecupte banden nu maken!

Ik ga denk ik toch maar weer voor nieuwe Michelins. Nogmaals bedankt voor jullie input!

Groet,
Ko.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe banden voor ons campertje

Bericht door odorf »

In plaats van Michelins zou je ook nog kunnen kijken voor Kléber transpro. Is hetzelfde als de Michelin Agilis, maar soms net iets voordeliger.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Nieuwe banden voor ons campertje

Bericht door heemskerk »

odorf schreef: 13 apr 2018, 18:45 In plaats van Michelins zou je ook nog kunnen kijken voor Kléber transpro. Is hetzelfde als de Michelin Agilis, maar soms net iets voordeliger.

Odorf
Da's wel een beetje kort door de bocht naar mijn bescheiden mening. Dat Kleber als brand onder de grote Bibendum-plu hangt wil nog niet zeggen dat het om gelijkstellend kwaliteitslevel gaat, wat zou daarin dan de toegevoegde(meer)waarde voor Michelin zijn? Het is bij SCA (Michelingroup) juist de bedoeling om producten met verschillende prijs-kwaliteitsverhoudingen en marktposities (imagobrands) aan de kerstboom te hebben hangen en daarmee een zo breed mogelijk publiek te dienen, zeg maar het het Skoda-Seat-Volkswagen principe maar dan anders, en zoals veel (verschillende) meubelboeren op één boulevard tóch juist bij elkaar gaan zitten ;-) Grote verschil is dat bij de genoemde autobrands niet de fysieke kwaliteit zozeer varieert maar veeleer de kwaliteits- & imagobeleving de variable is. Bij de banden is levensduur een belangrijk deel van het imago. Om nu een Kleberband met een Michelinband te gaan laten concurreren (door beiden de zelfde kwaliteiten toe te kennen) en dat onder dezelfde paraplu is destructief voor beide merkimago's (civil war).

samengevat: Het bijt elkaar niet omdat het in een ander prijssegment zit alsook een ander publiek bedient wordt maar het zijn kwalitatief gezien twee verschillende bandjes.. (met daarom ook een verschillende prijs). :toppie
Laatst gewijzigd door heemskerk op 14 apr 2018, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JoopOngenae
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jan 2017, 12:22

Re: Nieuwe banden voor ons campertje

Bericht door JoopOngenae »

Ik heb hele goede ervaringen met de Goodyear F1 asymetric 3. Zijn duur, maar zijn comfortabel en stil. Twee jaar met 17 inch gereden, sinds kort met 18inch. Comfort en wegligging ongelofelijk veel beter dan 17inch. Veel meer dan ik had verwacht. Zowel rechtuitstabilteit als bochtgedrag beter.
Plaats reactie