Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

vragen over de T6
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door brugseb »

En denkt iedereen hier nu echt dat er aan voertuigen in de toonzaal nog niet is gesleuteld voor ie daar komt te staan?
Heb jaren rondgelopen op de autoparkings in Zeebrugge en Vlissingen, als je es wist wat daar allemaal hersteld/vervangen/gelast/herspoten wordt aan transportschade, of erger nog, zo eentje die van de lift in de autoboot is gevallen :nuts :nuts :nuts
Daar werd gewoon de zijkant uit gezaagd, en nieuwe in gelast. Herspuiten, goedgekeurd, en hop naar de dealer.

Met een nieuwe motor weet je tenminste wat er gebeurt denk ik zo...
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Snautzer »

Danielleroy schreef: 22 jan 2018, 19:17
Dat is moeilijk ,
je kan het niet willen accepteren maar ze gaan denk ik ook niet zomaar een nieuwe bus leveren,
En al krijg ik een nieuwe motor ,wil jij een bus overnemen met een nieuwe motor erin geplaatst?
Ik denk het wel, zeker als je de papieren van de dealer allemaal hebt. I
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Multivan Generation »

Laat gewoon de dealer zijn werk doen.
Je hebt 2 jaar garantie.

Al die mensen die zouden eisen dat...
Gemakkelijk praten.. niet van belang wat anderen hiervan vinden.
Belangrijker is wat de dealer gaat ondernemen om jouw mobiliteitsproblemen op te lossen.
Al kost het 4 weken om tot de conclusie te komen dat er een nieuwe motor in moet komen, maakt jou toch niet uit? Als hij maar weer betrouwbaar wordt en dat het onder garantie verholpen wordt.

Als je hierdoor je werkzaamheden niet kunt uitvoeren of klanten moet gaan afzeggen dan is dat wel gevolgschade..

Wel kun je ze de hint aangeven wat Erdem aangegeven heeft. Hij heeft hier ervaring in..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jordydereus

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door jordydereus »

Deze beste man heeft 50.000 uitgegeven om lekker probleemloos te rijden...

En nu staat hij bij de dealer... en straks weer weken kwijt..

Dat had ook gelukt met een bus van 2000 euro....

Sterkte ermee.
Ik hoop dat je er geen nasleep van krijgt....
Gebruikersavatar
Jaques T5 186
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Emmen

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Jaques T5 186 »

Rij zelf ook in een T6 van 3 2017.
Ik heb zelf vorig jaar ook geconstateerd dat er slusch in de pijp zat, en wel zeer veel.
Eerst was dit erg wit en later werd de slusch erg gelig....
Ik maakte mij zorgen......

Wat blijkt alle T6 hebben een lange vul pijp onder de dop. In de winterperiode ontstaat er zeer veel condens in deze pijp,
Dit wordt veroorzaakt door dat de warmte sterk afkoelt. Hierdoor ontstaat er slusch.
Wanneer de buiten temperatuur warmer wordt , ga je zien dat de slusch gaat verdwijnen.
Bij Volkswagen is dit euvel bekend. Tot nu toe doen ze daar niks aan.

Je kunt dit ook op diverse Duitse forums terug vinden.

Groetjes Jaques T6 :T6NOLESS
---je kunt beter een blauwtje lopen, dan een groentje blijven--
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Erdem50 »

Jaques T6 schreef: 23 jan 2018, 11:42 Rij zelf ook in een T6 van 3 2017.
Ik heb zelf vorig jaar ook geconstateerd dat er slusch in de pijp zat, en wel zeer veel.
Eerst was dit erg wit en later werd de slusch erg gelig....
Ik maakte mij zorgen......

Wat blijkt alle T6 hebben een lange vul pijp onder de dop. In de winterperiode ontstaat er zeer veel condens in deze pijp,
Dit wordt veroorzaakt door dat de warmte sterk afkoelt. Hierdoor ontstaat er slusch.
Wanneer de buiten temperatuur warmer wordt , ga je zien dat de slusch gaat verdwijnen.
Bij Volkswagen is dit euvel bekend. Tot nu toe doen ze daar niks aan.

Je kunt dit ook op diverse Duitse forums terug vinden.

Groetjes Jaques T6 :T6NOLESS
Dat klopt wel maar is in dit geval niet het ‘probleem’ aangezien zijn koelvloeistof ‘zoek’ is.

Hetgeen jij schetst is geen euvel, dat is normaal. Heeft mijn W8 Passat ook, vulpijp is best lang dus hier condenseert het gewoon, is normaal.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Henk250 »

Multivan Generation schreef: 22 jan 2018, 21:46 Laat gewoon de dealer zijn werk doen.
Je hebt 2 jaar garantie.

Al die mensen die zouden eisen dat...
Gemakkelijk praten.. niet van belang wat anderen hiervan vinden.
Belangrijker is wat de dealer gaat ondernemen om jouw mobiliteitsproblemen op te lossen.
Al kost het 4 weken om tot de conclusie te komen dat er een nieuwe motor in moet komen, maakt jou toch niet uit? Als hij maar weer betrouwbaar wordt en dat het onder garantie verholpen wordt.

Als je hierdoor je werkzaamheden niet kunt uitvoeren of klanten moet gaan afzeggen dan is dat wel gevolgschade..

Wel kun je ze de hint aangeven wat Erdem aangegeven heeft. Hij heeft hier ervaring in..
Die dealer heeft geen al te beste naam op diverse vlakken,en gezien het verhaal van de gedupeerde zou ik er
eens door een jurist naar laten kijken of de koop ontbonden kan worden oid.
:bonk :bonk
En makkelijk praten,4 weken,ik heb nergens gelezen dat TS vervangend vervoer is aangeboden.
Ik ken veel mensen die deze dealer mijden en liever naar een andere stad rijden om fatsoenlijke
service te krijgen.
:ikrij
Verder kan TS de ANWB een onafhankelijke keuring laten doen mocht de dealer twijfels geven.
:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door raf_construct »

Erdem50 schreef: 22 jan 2018, 19:55
Jij kan roepen wat je wilt met je ‘dealer praatjes’ maar als dealer ben je gebonden aan bepaalde procedures. Ik kan niet de exacte situatie maar dit soort klussen gaan altijd in overleg met PON en eventueel de fabriek.

Als dit het reparatie advies is moet je je als dealer hieraan houden en kun je niet zomaar vervangen en monteren waar je zin in hebt.
Ik heb laatst het volgende opgevangen ivm garantiegevallen (was bij een Ford dealer) :

Als ze een auto binnenkrijgen met schade die nog niet uit garantie is, dan zijn er bepaalde procedures die zij moeten volgen (opgelegd vanuit de fabriek). Een voorbeeld, auto komt binnen met een sporadische elektronische storing. Uit ondervinding weet de garage dat bij het betreffende model de oorzaak zit in module X, MAAR ze vervangen sensor Y... Meestal komt de klant dan na enkele dagen boos terug omdat de fout weer terug is. Dan pas kan de garage de kost van module X verhalen op de constructeur, omdat ze hebben uitgesloten dat het probleem niet in sensor Y zit.
Kortom niet erg klantvriendelijk maar je hebt wel de garantie dat het in orde komt.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Erdem50 »

Ik kan je uit eerste hand vertellen dat dit bij (in ieder geval bij ons) absoluut niet het geval is.

Even los van het feit dat wij soms bij lastige klachten bepaalde onderdelen uitwisselen met een gelijke auto om bepaalde componenten uit te sluiten, maar dit komt in iedere bedrijfstak voor waar storingen mogelijk zijn. Uiteraard alles in overleg met de klant.
raf_construct schreef: 24 jan 2018, 21:16
Erdem50 schreef: 22 jan 2018, 19:55
Jij kan roepen wat je wilt met je ‘dealer praatjes’ maar als dealer ben je gebonden aan bepaalde procedures. Ik kan niet de exacte situatie maar dit soort klussen gaan altijd in overleg met PON en eventueel de fabriek.

Als dit het reparatie advies is moet je je als dealer hieraan houden en kun je niet zomaar vervangen en monteren waar je zin in hebt.
Ik heb laatst het volgende opgevangen ivm garantiegevallen (was bij een Ford dealer) :

Als ze een auto binnenkrijgen met schade die nog niet uit garantie is, dan zijn er bepaalde procedures die zij moeten volgen (opgelegd vanuit de fabriek). Een voorbeeld, auto komt binnen met een sporadische elektronische storing. Uit ondervinding weet de garage dat bij het betreffende model de oorzaak zit in module X, MAAR ze vervangen sensor Y... Meestal komt de klant dan na enkele dagen boos terug omdat de fout weer terug is. Dan pas kan de garage de kost van module X verhalen op de constructeur, omdat ze hebben uitgesloten dat het probleem niet in sensor Y zit.
Kortom niet erg klantvriendelijk maar je hebt wel de garantie dat het in orde komt.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Henk250 »

En hoe staat het hier mee?

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
jordydereus

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door jordydereus »

Ben ook benieuwd...
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Henk250 »

Ben nog steeds benieuwd.

:muur :muur

:bonk :bonk
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Henk250 »

Ben nog steeds benieuwd.

:muur :muur
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door Henk250 »

En nog steeds benieuwd....................


:bonk :bonk
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe transporter dsg 204 pk technisch niet in orde

Bericht door odorf »

Lid geworden op:
za jan 20, 2018 11:02
Laatst actief:
ma jan 22, 2018 19:52


Ik vrees dat er geen antwoord meer gaat komen ...
:nuts

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie