Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies Camperverzekering

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

Dank voor je reactie Jasper. Helaas ben ik het niet helemaal met je eens. Er zijn verzekeringen, we zijn namelijk al aan het rondbellen voor informatie, die vragen wat wij denken dat hij waard is en 'm daaraan willen verzekeren of maatschappijen die het taxatierapport hanteren van 5 jaar geleden. Was het maar zo eenvoudig. Het taxeren...daar zijn de prijzen ook nog verschillend. Daarnaast is bij de een na het taxeren de bus all risk verzekerd en bij de ander kan dat weer niet vanwege de leeftijd van de bus. We zijn er nog niet uit hoe of wat.


Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
avento
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 nov 2013, 09:40

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door avento »

Hallo Hans en Petra,

Ik heb mijn bus ook laten taxeren en alle Risk verzekerd voor taxatie waarden, geen enkel probleem. Enige voorwaarde is dat de taxateur is aangesloten, waar weet ik even niet uit mijn blote hoofd.

Groetjes Cees
:wjw Herinder je gister, droom over morgen maar leef vandaag

VW T4 2500tdi uit 2003 zelfbouw camper die steeds completer word

Groet Cees
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

Hoi Cees, over welke maatschappij praat je? Jou bus is een flink stuk jonger als de onze namelijk.

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
avento
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 nov 2013, 09:40

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door avento »

Hoi Petra,

Ik ben verzekerd bij NH1816, mijn bus is idd wat jonger. Echter mijn T3 had ik op precies de zelfde manier verzekerd, en die was ouder als jullie bus. En beide bussen heb ik een poos als enige auto gehad. Mijn huidige bus is getaxeerd op 11.750 euro, dat is inmiddels al weer 2 jaar geleden. Ik meen dat ik hem om de 3 jaar moet laten taxeren, maar dat moet ik even nakijken.

Groet Cees
:wjw Herinder je gister, droom over morgen maar leef vandaag

VW T4 2500tdi uit 2003 zelfbouw camper die steeds completer word

Groet Cees
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

Dank je voor de info Cees. We moeten de verzekering even aan de kant schuiven. Ons zonnedakje gaat even voor nu....morgen Webasto Limburg even bellen of zij iets voor ons kunnen betekenen.


Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door cowboy »

Hoi hans ik wilde ook bij nkc laten verzekeren en er werd mij toen verteld dat ze geen zelbouw meer verzekerden en ouder als 20 jaar ging ook al niet lijkt erop dat het een elite kamper club word :ie
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

cowboy schreef: 17 apr 2018, 21:41 Hoi hans ik wilde ook bij nkc laten verzekeren en er werd mij toen verteld dat ze geen zelbouw meer verzekerden en ouder als 20 jaar ging ook al niet lijkt erop dat het een elite kamper club word :ie

Ho Ed, ik heb ze zelf aan de telefoon gehad. We moeten eerst lid worden, daarna moet er een combinatiekeuring komen. Dit houd in dat de auto getaxeerd word en ook gecontroleerd word mbt de water-, gas- en elektra aansluiting. Dit kost samen al 68 euro (lidmaatschap) en 175 euro (combinatiekeuring) = 243 euro bij elkaar. Onze bus zou dan verzekerd worden aan de taxatiewaarde.

Omdat we nu eerst nog druk zijn met weekendje MammutPark en ons dakje hebben we gekozen het even naast ons neer te leggen en deze topic alle berichten weer opnieuw te lezen als we er aan toe zijn. Tenslotte zijn we nu nog all risk verzekerd aan het taxatie rapport van bijna 5 jaar geleden.
Dank je voor je voor je reactie, ik zou dan zeker eens bellen met ze want onze is toch echt 23 jaar en die konden we bij hun verzekeren mits we alles gedaan hebben wat ik hierboven beschrijf.


Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door cowboy »

Raar bij mij werd abrupt gezegt wij verzekeren geen zelbouw en ouder als 20 jaar :nuts
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

We hebben nu onze verzekeringsagent gevraagd voor ons iets te zoeken. We zien door de bomen het bos niet meer en ik wil jullie daarom allen bedanken voor jullie input.


groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door J vd Pal »

Hoe is dit afgelopen?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

J vd Pal schreef: 23 mei 2018, 10:16 Hoe is dit afgelopen?
Hoi Jasper,

Toevallig ontvingen we vandaag het taxatie rapport. Wij zijn zeer tevreden met de taxatie...hij word miv 31 mei onder gebracht bij camperverzekerd en word daar all risk verzekerd voor de taxatiewaarde. Toch een fijn gevoel zo vlak voor we met vakantie gaan. Dank je voor je belangstelling.

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
kenny367
Berichten: 236
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:35

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door kenny367 »

Hoi Petra,

Ben ook met een offerte bezig bij camperverzekerd en ziet er goed uit moet ik zeggen.
Echter is wel de eis dat er een bearlock geplaatst of aanwezig moet zijn om te verzekeren, dit zou ik dan ook nog moeten plaatsen.

Hebben jullie deze al zo niet waar laat je hem tegen een redelijk bedrag installeren?
Groetjes, John
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Hanssyncro »

kenny367 schreef: 25 mei 2018, 10:12 Hoi Petra,

Ben ook met een offerte bezig bij camperverzekerd en ziet er goed uit moet ik zeggen.
Echter is wel de eis dat er een bearlock geplaatst of aanwezig moet zijn om te verzekeren, dit zou ik dan ook nog moeten plaatsen.

Hebben jullie deze al zo niet waar laat je hem tegen een redelijk bedrag installeren?
Hallo Kenny, wij hebben 'm er al 10 jaar ingebouwd. Ik weet wel dat we flink aan het rondbellen zijn geweest en uiteindelijk kon Bearlock.nl ons vertellen waar het het goedkoopst was om 'm in te bouwen. Dat is ook het enige dat ik jou kan adviseren want er zit gewoonweg ruim 400 euro verschil in tussen de bedrijven incl inbouw. Omdat het voor ons 10 jaar geleden is weet ik niet of hij nog steeds de goedkoopste is, vandaar dat ik je naar bearlock.nl verwijs om het daar te vragen want hij, Franklin van Os weet wat ze er allemaal voor vragen.


Succes en groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Multivan Generation »

Ruim 400 euro verschil tussen verschillende inbouwbedrijven, op een onderdeel van rond dat bedrag :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Advies Camperverzekering

Bericht door Beckontheroad »

Hanssyncro schreef: 25 mei 2018, 11:22
Omdat het voor ons 10 jaar geleden is weet ik niet of hij nog steeds de goedkoopste is, vandaar dat ik je naar bearlock.nl verwijs om het daar te vragen want hij, Franklin van Os weet wat ze er allemaal voor vragen.


Succes en groetjes, Petra
3 jaar terug kwam ik op een verschil van ca €25- op een inbouw van rondom de €500,-...
Camperverzekering kwam met het beste aanbod bij mij voor de deur.
Maar dat is dan 3 jaar terug.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie