Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Leverstroom van dynamo camper California

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Leverstroom van dynamo camper California

Bericht door Timy »

Ik weet dat er nogal wat over geschreven is maar ik kan mijn antwoord helaas niet vinden...

Het betreft de volgende vraag:

Hoeveel laadspanning is gebruikelijk bij een T4 California met alle ingebouwde meuk (koelkast etc)? Wat is toelaatbaar qua minimale en maximale laadspanning?

De achtergrond:
Gisteren reden wij terug en de huishoudaccu had behoorlijk zijn best moeten doen om ons het weekend te voorzien van stroom. Hij was dus op ongeveer 20%. Tijdens het rijden kwam de voltage op het schermpje in de bus tussen 12.8-13.2v terecht. Normaal hoort de T4 tussen 13.8-14.4 te hebben heb ik gevonden. Boven 14.5v is te hoog, maar... wanneer is het nou te laag? Is alles boven 12.4v prima of welke waarde is het minimum waarvoor je je maximum zorgen moet gaan maken. :bonk

Zojuist nog even een testrondje gereden en nu was het tussen 13.5-13.8v. Ik heb het gevoel dat het o.k. is, maar gezien wij binnenkort gaan vertrekken wil ik even zeker weten dat het wel/niet o.k. is. Dan kan ik evt nog een nieuwe dynamo fixen.
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Leverstroom van dynamo camper California

Bericht door Timy »

Stonden teveel in de schaduw helaas. Nu nog steeds bijna 4 dgn dat is ok wat ons betreft.

50%? Dat voelt als weinig effectief..
Plaats reactie