Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

black bulli schreef: 21 okt 2017, 17:58 2dagen en 2nachten lees ik net , tussenstop Faeröer is dan nog te doen zonder hut. :proost
2 dagen en 3 nachten en zonder bed/slaapplek in een van de hutten of couchette mag je niet mee. Zowel de heen als terugreis doe je de Farao Eilanden aan. De heenreis op maandagochtend van 05.00 uur tot 14.00 uur en op de terugreis van donderdag 15.00 tot 21.00 uur. (deze tijden zijn de boordtijden=Farao tijd)

Vertrek vanaf Hirtshals Denemarken: zat om 15.00 uur, vertrek vanuit Seydisfjordur op woensdag om 20.00 uur.


Als je de prijs laag wilt houden kies dan voor slapen in een couchette (slaap je mogelijk met 8 anderen in een soort van hut) zonder comfort. Je deelt met hun de wc en douche, stroom heb je daar niet om bijv je telefoon op te laden. Kies je voor een wat duurdere optie kies je een binnenhut. Iets duurder zijn de hutten met raam en dan heb je ook verschillende hutten die steeds luxer zijn. Eten kun je ook zelf meenemen aan boord al is het al een hele rugzak met je toiletspulletjes, kleding, jas en ga zo maar even door. Succes met je keuze.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door LAYCA »

Hanssyncro schreef: 21 okt 2017, 11:51 Inderdaad, een avontuur om nooit te vergeten. Mochten jullie btw eens met jullie camper op pad gaan naar Limburg...jullie zijn van harte welkom Ineke en Wim.


Groetjes, Petra
Gaan we doen............. moet ik wel weten waar jullie huis woont :bifun

Groetjes Ineke & Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Ondanks dat we al bijna een half jaartje thuis zijn zijn we druk met ons busje. We hadden flink wat lekkages na IJsland en die moesten ook verholpen worden. De kit had namelijk losgelaten of ging scheuren (door de slechte wegen daar) van de schroeven in de voetjes van ons zonnepaneel. De voeten van ons zonnepaneel zijn geplakt en bij elke voet zit er een schroef in...en uitgerekend die gingen lekken.

De voorruit lekkage is ook verholpen en zo blijven we bezig. De enige lekkage is nu tijdelijk dicht en ook die gaat vervangen worden, namelijk ons zonnedankje. Deze lekte overigens al voor IJsland...versleten rubbers. Er komt een "Harry dakje" in zodat we voorlopig daar geen zorgen meer om hebben.

Ook is tussen alle lekkages door een homokineet vervangen en terwijl ik dit allemaal schrijf denk ik: ohja, die lamp.
Ik won op facebook bij een offroad pagina deze lamp: http://shop.genesis-import.de/led-schei ... -slimline/ en die komt er dus ook nog op. Wanneer we daar aan toe komen weet ik niet. De auto word eind van deze maand getaxeerd voor de verzekering en volgende maand hebben we ook nog de keuring en in juni zijn we zoals gewoonlijk weer met vakantie. Alle roest moet dus nu weer verwijderd worden en die delen weer mooi maken...we zijn er maar druk mee.

Al met al nog genoeg te doen en om die reden heb ik deze topic gewoon weer "geopend" ....word vervolgd.

Groetjes, Petra

Ps: Wim en Ineke: Zal ik jullie ons adres even in een bericht doen?
Groetjes, Petra
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Hanssyncro »

Het Harry dakje past helaas niet omdat wij een fabriekaf dakje erin hebben en daar zit een frame omheen. We kunnen hierdoor geen andere maat dakje erin doen en hebben het dakje dus te koop staan:
Hij staat ook op MP voor 25 euro duurder.


Wij wachten ondertussen op het originele zonnedakje dat van Classic Parts weg komt en zal dan hopelijk snel ingebouwd kunnen worden.
Ook zal er komende week een nieuwe A stijl in komen dank zij Pascal. Dank nog daarvoor. Je was al weg toen ik je wilde komen bedanken.
Daarnaast nog een nieuwe motor voor de centrale vergrendeling en zo blijven we bezig.

groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Pascal-141 »

Hanssyncro schreef: 23 apr 2018, 18:22


Ook zal er komende week een nieuwe A stijl in komen dank zij Pascal. Dank nog daarvoor. Je was al weg toen ik je wilde komen bedanken.
Daarnaast nog een nieuwe motor voor de centrale vergrendeling en zo blijven we bezig.

groetjes, Petra
Graag gedaan hoor :knipoog
tot wietzendorfs
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Hanssyncro »

Ondertussen is ons lekkende fabriekaf zonnedakje vervangen door een origineel VW dakje van ClassicParts.


Hiermee is het dakje dat we van Harry kochten nog steeds te koop voor 225 euro, de prijs die we bij Harry ook betaalde.(ex verzendkosten)
Ophalen mag natuurlijk ook.


groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Hanssyncro »

Alle lekkages zijn verholpen, de auto is nu roestvrij en gecleant en gewaxed. Ook hangen onze zandladders er weer aan en zijn we bezig geweest met een andere verzekering. Hij is nu opnieuw getaxeerd, ook omdat wij van mening zijn/waren dat de waarde toch echt meer moest zijn nu hij officieel Syncro is...en ik kan eerlijkheidshalve zeggen dat we zeer tevreden zijn met het taxatie rapport. Per 31 mei stappen we over naar een andere verzekering (waar dus ook deze taxatie voor nodig was) en dan kunnen we met een gerust hart met vakantie.

Groetjes, Petra

Ps: voor wie mijn topic niet gelezen had over de verzekering. We betalen per 1 mei hetzelfde als voorheen. Enige verschil is dat hij niet (meer) getaxeerd geworden is na de ombouw naar Syncro en bij schade de dagwaarde nog maar uitgekeerd krijgen. Daar kan zo maar ruim 5000 euro verschil in zitten en daar gaan we niet mee akkoord, vandaar een andere verzekering.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Multivan Generation »

Hanssyncro schreef: 28 feb 2017, 17:52 De ontluchting van de sperre is omhoog gelegd.
Hallo,
nu steeds meer mensen ombouwen naar syncro, of dit overwegen,
is het misschien leuk om te lezen, wat het doel hiervan is en hoe dit is uitgevoerd.

Nog een andere vraag:
als je een bus ophoogt, dan komen de aandrijfassen onder een andere(lees: grotere) hoek te staan.
Is dit niet nadelig voor de levensduur van de homokineten en stofhoezen hiervan?

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Multivan Generation »

upje..

Misschien leuk om hier eens na 3 maanden antwoord op te krijgen :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door raf_construct »

Als je zorgt dat je aandrijfassen in goede staat zijn is er geen probleem. Ze kunnen wel wat hebben, bij het sturen is de hoek nog veel groter dan bij een verhoogde bus.
Als je met versleten of uitgedroogde aandrijfassen rijdt, en je gaat die plots belasten onder een grotere hoek, dan slijten ze snel.

Ik rijd ondertussen 6 jaar met dezelfde set assen. Heb ze vooraan vervangen, achteraan gereviseerd en ik zit toch dicht tegen de limiet aan in de hoogte. Ze zijn nog steeds als nieuw.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Hans Syncro
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 nov 2015, 20:16
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Hans Syncro »

Multivan Generation schreef: 26 mar 2019, 17:09 upje..

Misschien leuk om hier eens na 3 maanden antwoord op te krijgen :gekte
:zwaai :zwaai
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door chv »

Niet echt een reactie die je verwacht op een forum dat vooral bedoeld is om kennis uit te wisselen.
Kan dat niet volwassener?

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Snautzer »

6uhh Charles er staan 12 paginas met goed beschreven uitwisselingen van informatie.
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Hanssyncro »

Met pijn in ons hart moeten we onze geliefde bus verkopen ivm gezondheid. Er komt nog een nieuwe APK op.

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Snautzer »

Jeetje dat is een beslissing zeg.
Plaats reactie