Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
fusee kogel zit vast met spline bouten? Nieuwe vraag?
fusee kogel zit vast met spline bouten? Nieuwe vraag?
Iemand in de buurt van Meppel / Zwolle die voor mij 2 bouten kan losdraaien.
We hebben geen spline m14 meertand torks)
Ik moet een fusee kogel wisselen en kan alles los krijgen zelfs de kogel.
Maar niet deze bouten omdat we niet de juiste gereedschap hebben.
Bij de nieuwe zitten 6 kant en deze mogen er tijdelijk weer ingedraaid worden.
We hebben geen spline m14 meertand torks)
Ik moet een fusee kogel wisselen en kan alles los krijgen zelfs de kogel.
Maar niet deze bouten omdat we niet de juiste gereedschap hebben.
Bij de nieuwe zitten 6 kant en deze mogen er tijdelijk weer ingedraaid worden.
Laatst gewijzigd door Tinus op 28 apr 2018, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 California Event 2.5TDI 2002
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: fusee kogel zit vast met spline bouten?
De laatste keer dat ik dat gedaan heb,
heb ik dat gereedschap M14 spline echt niet nodig gehad..
heb ik dat gereedschap M14 spline echt niet nodig gehad..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: fusee kogel zit vast met spline bouten?
Waar heb je dat dan mee gedaan.
Torks 14 heb ik ook niet en 6 kant past wel maar ik ben bang dat ik m dol draai?
Torks 14 heb ik ook niet en 6 kant past wel maar ik ben bang dat ik m dol draai?
T4 California Event 2.5TDI 2002
Re: fusee kogel zit vast met spline bouten?
Gewoon afslijpen.
Je kan ook een gat boren en er een dikke torx in draaien.
Je kan ook een gat boren en er een dikke torx in draaien.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: fusee kogel zit vast met spline bouten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: fusee kogel zit vast met spline bouten?
Afslijpen Nee dar begin ik niet eerder aan dan alle opties geweest zijn..
@ Peter
ik heb de YouTube fimpje bekeken maar kan niet goed zien wat je daar precies doet?
@ Peter
ik heb de YouTube fimpje bekeken maar kan niet goed zien wat je daar precies doet?
T4 California Event 2.5TDI 2002
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: fusee kogel zit vast met spline bouten?
Daar pers ik de bovenste fuseekogel er uit..
Je hebt nog niet geschreven of je een probleem met de bovenste of de onderste hebt..
Als je een probleem met de onderste hebt,
dan kan het zijn dat die met vreemde boutjes vastzitten.
Zie hier:
http://www.t4-wiki.de/wiki/F%C3%BChrung ... _(Wechsel)
Heel heel goed inspuiten met kruipolie en dat een aantal keer herhalen (inotec deblockolie),
en met het juiste passende gereedschap, met moment verlenging dmv pijpje) voorzichtig losdraaien.
Soms zitten ze zo vast, dat een moer er op lassen een mogelijkheid kan zijn.
Je hebt nog niet geschreven of je een probleem met de bovenste of de onderste hebt..
Als je een probleem met de onderste hebt,
dan kan het zijn dat die met vreemde boutjes vastzitten.
Zie hier:
http://www.t4-wiki.de/wiki/F%C3%BChrung ... _(Wechsel)
Heel heel goed inspuiten met kruipolie en dat een aantal keer herhalen (inotec deblockolie),
en met het juiste passende gereedschap, met moment verlenging dmv pijpje) voorzichtig losdraaien.
Soms zitten ze zo vast, dat een moer er op lassen een mogelijkheid kan zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: fusee kogel zit vast met spline bouten?
Ah vergeten het gaat om de onderste fusee kogel.
De kogel zelf kan ik wel uit de arm drukken.
Alleen de vreemde torks niet.
Vandaar mijn oproepje..
De kogel zelf kan ik wel uit de arm drukken.
Alleen de vreemde torks niet.
Vandaar mijn oproepje..
T4 California Event 2.5TDI 2002
Re: fusee kogel zit vast met spline bouten?
Dat is een zogenaamde veeltand 12 tands.Maat/naam is M14.
Ik heb hem wel liggen, maar hij kost bij de grossier iets van €20,-
Of bestellen en even geduld hebben: https://link.marktplaats.nl/a1094718398
Ik heb hem wel liggen, maar hij kost bij de grossier iets van €20,-
Of bestellen en even geduld hebben: https://link.marktplaats.nl/a1094718398
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: fusee kogel zit vast met spline bouten?
inmiddels een spline torks opgehaald en uiteindelijk los gekregen (ik niet maar mijn zoon)
Tjonge wat zaten deze vast.
Wat ik nu merk is dat er ook iets speling zit op de stuurstang kogel aan de zelfde bijrijders kant .
Deze ga ik ook vervangen..
Nu zie ik op t internet veel merken voorbij komen.
B.v. Ridex, Mapco Topran, Fortune line, ebi, Moog, prokit.... enz enz
Prijzen variëren van ± 9 euro tot in de 30 euro
Maar welke is goed qua kwaliteit en welke juist niet nemen?
Als ik mijn kenteken invoer op een onderdelen site zie ik het volgende voorbij komen:
Stuurkogel VOLKSWAGEN Transporter T4 Bus (7D, 70X) 2.5 TDI 102 PK VAN JAAR 09.1995
Alleen is mijn bus van 2002?
En zit er verschil in als ik bestel een vanaf 1995 of 2002
Tjonge wat zaten deze vast.
Wat ik nu merk is dat er ook iets speling zit op de stuurstang kogel aan de zelfde bijrijders kant .
Deze ga ik ook vervangen..
Nu zie ik op t internet veel merken voorbij komen.
B.v. Ridex, Mapco Topran, Fortune line, ebi, Moog, prokit.... enz enz
Prijzen variëren van ± 9 euro tot in de 30 euro
Maar welke is goed qua kwaliteit en welke juist niet nemen?
Als ik mijn kenteken invoer op een onderdelen site zie ik het volgende voorbij komen:
Stuurkogel VOLKSWAGEN Transporter T4 Bus (7D, 70X) 2.5 TDI 102 PK VAN JAAR 09.1995
Alleen is mijn bus van 2002?
En zit er verschil in als ik bestel een vanaf 1995 of 2002
T4 California Event 2.5TDI 2002