Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aantal zitplaatsen VW T5 california

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
edwardfotografie
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door edwardfotografie »

Op de autopapieren van onze VW T5 california van 2010 staat dat het een 5 persoons auto is.
We hebben echter maar 2 gordels achter.

Iemand een idee hoe hoe ik dit moet interpreteren?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door bvddobb »

Er kan een losse stoel bijgezet. In de rails geklikt, vóór de bank.
edwardfotografie
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door edwardfotografie »

Is dat echt zoals het bedoeld wordt?

In dat geval kan ik er ook een bankje tussen zetten en heb ik toch een 6 persoons?

Waarom staat er dan geen 6 persoons op de papieren, maar 5 persoons?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door Snautzer »

Waarschijnlijk omdat ter keuring er maar 5 zitplaatsen aanwezig waren. Men keurt op wat er aanwezig is, niet om wat mogelijk is.
edwardfotografie
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door edwardfotografie »

Oké dank 👍🏻

Betekent dat ik op het bankje dus maar 2 personen mag vervoeren. Dacht ik ook al ivm 2 gordels.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door Snautzer »

Mocht je meer zitplaatsen op kenteken willen hebben even een 2de rij stoel en een 2 zit bank naast de bestuurder lenen en een ritje maken naar de rdw.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33780
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 30 apr 2018, 19:10 Mocht je meer zitplaatsen op kenteken willen hebben even een 2de rij stoel en een 2 zit bank naast de bestuurder lenen en een ritje maken naar de rdw.
En dan zit je bankje maar met de helft van de normale bouten vast..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door bvddobb »

Het heeft schijnbaar ook nog iets te maken met het gewicht. Een 4Motion Cali als de onze heeft maar 4 zitplaatsen op het kenteken, en is af-fabriek ook niet met de optie van een extra stoel te krijgen. De verklaring die VW daarbij geeft is dat de auto dan te zwaar wordt, c.q. te weinig laadvermogen overhoudt.
Langbeest
Berichten: 200
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door Langbeest »

bvddobb schreef: 30 apr 2018, 20:42 Het heeft schijnbaar ook nog iets te maken met het gewicht. Een 4Motion Cali als de onze heeft maar 4 zitplaatsen op het kenteken, en is af-fabriek ook niet met de optie van een extra stoel te krijgen. De verklaring die VW daarbij geeft is dat de auto dan te zwaar wordt, c.q. te weinig laadvermogen overhoudt.
Heeft hij wel een derde rail?? zo niet dan is/kan hij inderdaad niet geschikt voor 5 personen.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door bvddobb »

Langbeest schreef: 30 apr 2018, 21:19
bvddobb schreef: 30 apr 2018, 20:42 Het heeft schijnbaar ook nog iets te maken met het gewicht. Een 4Motion Cali als de onze heeft maar 4 zitplaatsen op het kenteken, en is af-fabriek ook niet met de optie van een extra stoel te krijgen. De verklaring die VW daarbij geeft is dat de auto dan te zwaar wordt, c.q. te weinig laadvermogen overhoudt.
Heeft hij wel een derde rail?? zo niet dan is/kan hij inderdaad niet geschikt voor 5 personen.
Ja, hij heeft wel een derde rail. Je kunt de stoel ook plaatsen. Alleen volgens kenteken en VW mag het niet.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door Snautzer »

Je kan het laad vermogen verhogen met lucht veren dan zou het toch mogelijk moeten zijn. viewtopic.php?t=44942
edwardfotografie
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door edwardfotografie »

Wij hebben ook maar 2 rails ipv 3.
En toch 5 personen op kenteken.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door bvddobb »

bvddobb schreef: 30 apr 2018, 20:42 Het heeft schijnbaar ook nog iets te maken met het gewicht. Een 4Motion Cali als de onze heeft maar 4 zitplaatsen op het kenteken, en is af-fabriek ook niet met de optie van een extra stoel te krijgen. De verklaring die VW daarbij geeft is dat de auto dan te zwaar wordt, c.q. te weinig laadvermogen overhoudt.
Ik kijk nu net even op de Duitse configurator, en je kunt nu wél een T6 4Motion Cali mét 'Zulassung PKW-ausführung 5 Sitze' (ohne Aufpreis) meebestellen (aller-allerlaatste optie-vraag)... Misschien is de 4-cilinder motor lichter dan onze oude 5-cilinder met tandraddistributie of zo...
Beckontheroad
Berichten: 2137
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door Beckontheroad »

Snautzer schreef: 30 apr 2018, 18:50 Waarschijnlijk omdat ter keuring er maar 5 zitplaatsen aanwezig waren. Men keurt op wat er aanwezig is, niet om wat mogelijk is.
Toch..werd gekeurd met 2 voorstoelen en slaapbank met 2 gordels en 5 zitplaatsen op kenteken. Vraag me niet waarom
Inmiddels wel de 5e stoel aangeschaft!

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
edwardfotografie
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2014, 20:11

Re: Aantal zitplaatsen VW T5 california

Bericht door edwardfotografie »

Uhhhh dank voor je reactie “bvddobb”, maar dit zegt me weinig.
Wat betekend dit concreet?
Plaats reactie