Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Leven in een busje

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
yoshz
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:10

Re: Leven in een busje

Bericht door yoshz »

Ik had even de foto's opgezocht van je verhoogde bus, mooie bus hoor! Kleur houd ik ook van!
Ik geloof dat er verschillen zijn tussen T4 en T5 qua hoogte van de L2. De T5 heeft namelijk ook een L3 die even hoog is als de T4 L2.

Ik stuur je wel een PB als ik in de buurt kom van Leiden, ik ben wel benieuwd namelijk.
Beginnende Transporter rijder en in het bezit van een T4 Syncro 2.5 TDI hoogdak en lange wielbasis
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Leven in een busje

Bericht door Pascal-141 »

yoshz schreef: 30 apr 2018, 21:16 Ik had even de foto's opgezocht van je verhoogde bus, mooie bus hoor! Kleur houd ik ook van!
Ik geloof dat er verschillen zijn tussen T4 en T5 qua hoogte van de L2. De T5 heeft namelijk ook een L3 die even hoog is als de T4 L2.

Ik stuur je wel een PB als ik in de buurt kom van Leiden, ik ben wel benieuwd namelijk.
Ik denk dat je een en ander verward...
Een T4 en T5 zijn er in 2 lengtes , dus L1 of L2 . Geen L3 .
En de hoogte bij de T4 : H1 of H2 , bij de T5 heb je er 3 H 1,2 of 3 . De T5 heeft ook een "middelhoogdak" , en dat is een extra t.o.v. de T4 , die had dat niet. :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
yoshz
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:10

Re: Leven in een busje

Bericht door yoshz »

Ik bedoel inderdaad de H1, H2 en H3. Erg leuk al die afkortingen :).
Beginnende Transporter rijder en in het bezit van een T4 Syncro 2.5 TDI hoogdak en lange wielbasis
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Leven in een busje

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt beter spreken van een korte of lange wielbasis qua lengte.
En voor de hoogte: standaard dak, midden hoog dak, vast hoog dak en een klap of slaap hefdak.

Dat is duidelijker voor iedereen.

De termen L2 en H2 etc zijn verkoopsbenamingen die geïntroduceerd werden vanaf de T5.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
yoshz
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2018, 10:10

Re: Leven in een busje

Bericht door yoshz »

Toch wel aan het twijfelen om toch voor een hoogdak te gaan na jullie berichten :bonk, bedankt!
Nu zijn deze transporters vrij schaars dus dat zal een uitdaging worden.
Het is natuurlijk makkelijker om voor een Crafter, Sprinter of Trafic te gaan, maar daar mis ik echt de charme van een transporter en voelen deze nog logger aan.
Pfff, nog genoeg om uit te zoeken dus.
Beginnende Transporter rijder en in het bezit van een T4 Syncro 2.5 TDI hoogdak en lange wielbasis
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Leven in een busje

Bericht door Snautzer »

Zoals ik al had aangeboden kom eens kijken bij de mijne. Dan kan je het zien en erin rijden. Ohja de bus is een ex gehandicapte vervoerder en lekker geisoleerd en met oprijplank hydraulisch knik mechanisme 2 pit gas fornuis , klapdakje in het hoogdak, en nog wat dingetjes. Ik denk echt dat waar jij een bus voor wil gaan gebruiken een hoogdak het meest praktisch is.
Wilfried T5
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2018, 06:26

Re: Leven in een busje

Bericht door Wilfried T5 »

Tof idee om in een busje te gaan wonen. Twintig jaar geleden heb ik zo een jaar in een Ford Transit geleefd, nog wel eentje met een huif, niet eens een gesloten busje.

Groeten, Wilfried.
Plaats reactie