Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door Gretschi »

Goed bezig André :toppie

Groetjes
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door arjanzevenaar »

:ie . Wow petje af. Dat ziet er zeker anders uit als paar weken geleden. En ook leuk die Honda. Is dat geen 4-takt ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door Multivan Generation »

Gaat lekker André :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door schnarf »

black bulli schreef: 05 mei 2018, 07:10 zowee dat hebbie mooi gedaan,sjapoo Dat zag er toch behoorlijk krokant uit 2 weken geleden :yes
Dank je Ed,
het ging best goed maar heb het niet zo resoluut aangepakt al Odorf , maar ik denk dat het voorlopig voor de komende 10 jaar weer okee is.
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door schnarf »

arjanzevenaar schreef: 06 mei 2018, 08:33 :ie . Wow petje af. Dat ziet er zeker anders uit als paar weken geleden. En ook leuk die Honda. Is dat geen 4-takt ?
Dank Peter, en Arjan, de Honda is een tweetakt, die mogen in Amsterdam niet meer rijden maar hier wel :yes
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door schnarf »

Multivan Generation schreef: 06 mei 2018, 09:48 Gaat lekker André :toppie
Dank Peter, het is best okee geworden , geheel in stijl van de bus, beetje rauw maar wel dicht en heel stevig.
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door schnarf »

Ik heb ook de schuifdeur rail verbreed, dus de deur kan weer helemaal open.

4 stukjes pvc buis, schuin geschuurd en geheel stevig zodat de rail niet gaat kantelen, aan de binnenzijde verstevigd met een profiel zodat het metaal van de buitenwand niet meebuigt met de rail.
op de originele draadeindjes heb ik bussen met m6 schroefdraad gemaakt en daar zitten dan weer boutjes in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

morgen de wielkuipen beplakken met 2 lagen 2 mm Silent Coat demping
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door schnarf »

Vandaag het lekkende achterruit eruit laten snijden door een Top bedrijf uit Wijchen.

Natuurlijk meteen aan de slag en natuurlijk weer moeten slijpen en lassen , maar goed, roest is weer weg.
de rand staat in de Brunox ontroesting / Primer, is transparant, maar is enorm goed spul.

morgen meteen maar weer lekker dik in de verf rollen, maar de rand waar de ruitenlijm op geef ik alleen een afdekkend laklaagje.
volgende week vrijdag wordt de ruit dan weer terug gelijmd.

Afbeelding

Afbeelding

beeje donkere foto maar deze gaten had ik niet verwacht, en ook niet waardoor, lekkend dak?

Afbeelding

Afbeelding

dus mocht je roest hebben, op deze plaats, zo snel mogelijk behandelen. :zwaai
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door schnarf »

helaas, het kan nog erger, ik zag een klein beetje roestwater onder het schuifraam vandaan komen en ik dacht nou, dat doe ik effe met een beetje Brunox aanpakken.
...... een uurtje of 6 later zitten ook daar weer wat stukjes plaat in gelast, en jammer genoeg is de zijkant ondanks het koelen tijdens het lassen ingedeukt.
maar gelukkig staat deze bus alles goed, een extra deukje geeft niet zo. :winter

Afbeelding

BMW blaadje ligt er inderdaad expres, die 02 tjes roesten ook verschrikkelijk. :gekte

links zet ik een plaatje in en onder de gaten rechts leg ik ook een plaatje en las de gaatjes dicht (experiment)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kortom het blijft moeilijk, als ik het toch een beetje netjes afwerk en goed behandel aan de binnenzijde kan het weer jaren mee hoop ik.

in de Brunox Primer

Afbeelding
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door schnarf »

Nou de ramen zitten er weer in , als nieuw , :jumpklap ben ik heel blijmee :jumpklap
kon dus ook niet wachten ( moest wel hehe ) om aan het nieuwe interieur te gaan werken.

eerst natuurlijk de vloer, deze bestaat uit een paar precies op maat gemaakte panelen van 9mm populieren multiplex.
de panelen zitten verbonden met spijkers zonder kop in voorgeboorde gaten, zodoende zijn ze mooi gelijk kwa hoogte op de toch ongelijke gedempte vloer.

Afbeelding

Afbeelding

Ik laat alleen het keukenkastje staan en delete de koelkast en de hoge kast, in die plaats maak ik een nieuwe lage kast om op die manier een veel breder bed te creëren.
eerst het onbeklede raamdeel een nieuwe lijst geven, ik heb er een 'gat' ingezaagd om wat diepte te krijgen voor een mooie poster of zoiets, die verlicht kan worden met een led strip.

Afbeelding

meteen door met de nieuwe delen boven de wielkast en richting de keukenkast, beetje komplex wel , het achterste deel van de bus loopt wat smaller toe waardoor er eigenlijk niets rechthoekig is.

Afbeelding

en vandaag de 'bak'

Afbeelding

Afbeelding

met de frees is het heel makkelijk om de iets overstekende plaat mooi strak de maken.

Afbeelding

de bovenste plaat heb ik het eerst gezaagd en die past het mooist , dit wordt de uiteindelijke deksel.
Het wordt geen scharnierende deksel maar een twee flush liggende deksels, vandaar de twee 12mm platen.

Afbeelding

Afbeelding

zo, morgen de andere kant.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door Multivan Generation »

Mooi gemaakt André en lekker aangepast aan jouw 'needs'.

Je bent een van de weinigen die van een california outline naar een beach outline gaat. Maar als dat beter bij je past zou ik het ook doen. Je hebt gewoon een blanco canvas met een hefdak.. En je doet gelukkig niet krampachtig om hem proberen origineel te houden, maar past het gewoon aan aan jouw gebruik en behoeftes.
Die koelkast raak je in deze periode ook zo kwijt.

Ik ben benieuwd wat je verder nog allemaal voor moois gaat maken..

Keep up the good work :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door schnarf »

Ha Peterrrrr,

Nou , mijn versie wordt 'Wider bed outline' haha, bedankt voor het leuke commentaar :kus

Keb de rechter kast ook klaar , nu eerst de bodem voorzien van zand , euh zeil en het achterste deel van een mooi tapijtje (geluids reductie)

en dan deksels maken in de kasten, en met grijze skai bekleden.

Trouwens, de bus is nu al een heel stuk stiller hoor, dat is echt te merken.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door odorf »

Mooi werk hoor!

Nu al die gaten dicht zitten zal dat inderdaad schelen in geluid. :bifun (grapje hoor)
Maar je bent creatief bezig. Ook bijvoorbeeld de schuifdeur verbreders. Ben erg benieuwd naar het vervolg!

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door arjanzevenaar »

Dat ziet er :ie goed uit Andre en geen half werk. Erg leuk om te zien.
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Project offroad style and on the road again 'banded steelies'

Bericht door schnarf »

bedankt Odorf en Arjan,

Ik laat Fred Flinstone nu maar weer thuis , hij kan niet meer mee rennen door de bodem inderdaad, en dat scheelt zeker een hoop geluid , haha

Op het werk heb ik hele mooie bekledingstof met plakrug , ik denk dat ik toch de onderzijde van de kasten stoffeer , ook omdat als je dan iets in de bus zet, skai snel beschadigd.

Afbeelding
Plaats reactie