Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
camper zoooo goedkoop in duitsland
camper zoooo goedkoop in duitsland
is een camper nu zoveel goedkoper in Duitsland???
hier in ons landje betaal je toch wel 55.000 voor een T5 weinig km.
en 130pk
In Duitsland zie ik ze voor 34 à 35.000 Euro.
Wat zie ik over het hoofd moet ik misschien nog BPM betalen als ik hem invoer naar Nederland??
groeten Propje
hier in ons landje betaal je toch wel 55.000 voor een T5 weinig km.
en 130pk
In Duitsland zie ik ze voor 34 à 35.000 Euro.
Wat zie ik over het hoofd moet ik misschien nog BPM betalen als ik hem invoer naar Nederland??
groeten Propje
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:12
- Locatie: Goor
california e.d.
Huur hem in België dan hoef je ook geen wegenbelasting te betalen.
ieder mens is mens
Re: california e.d.
hoe bedoel je ik heb het over de aankoop van een Camper in Duitsland de prijzen verschilen ongeveer 18 tot 20.000€.team charly schreef:Huur hem in België dan hoef je ook geen wegenbelasting te betalen.
dit ben ik toch niet kwijt aan BPM???
Als ik de T5 hierheen haal.
Wie heeft ervaring met importern van campers of in transporters naar Nederland?
groeten Marco
als het om een vrij nieuwe auto gaat moet je bijna 43 % bpm er bij optellen
dus 35.000 min btw plus 43% bpm elke maand dat de bus oud is gaat er 0.71 % van de 43% bpm af in nederland zou die bus us kosten
35000- btw =29411.77 + bpm (43)= 42058.83 + de btw 5588.23 = 47647.06
dus 35.000 min btw plus 43% bpm elke maand dat de bus oud is gaat er 0.71 % van de 43% bpm af in nederland zou die bus us kosten
35000- btw =29411.77 + bpm (43)= 42058.83 + de btw 5588.23 = 47647.06
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
- Rolf T5 54
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
- Locatie: Drenthe!!
BPM
Let op : De bpm word berekend niet over het bedrag waarvoor je hem in duitsland koopt maar over het bedrag wat de auto nieuw in nederland kostte in het betreffende bouwjaar, een indicatie is de prijslijst van vw campers op de site van pon daar staan bpm en btw apart vermeld. Er zijn in diverse tijdschriften artikelen over het zelf importeren van auto's uit duitsland. Tevens is Peter T5 uit Almere een ervarings deskundige. Je kan ook de site van het rdw bezoeken hier staan ook nuttige tips.
volgens mij klopt dit niet Rolf t5 54
bpm gaat over het bedrag waarvoor je hem koopt in duitsland
niet over de prijs van nederland
bpm gaat over het bedrag waarvoor je hem koopt in duitsland
niet over de prijs van nederland
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
- Rolf T5 54
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
- Locatie: Drenthe!!
invoeren auto
check ook even de site van de belastingdienst :
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-1 ... P322_33536
Ik heb helaas gelijk
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-1 ... P322_33536
Ik heb helaas gelijk
Ik heb net een nieuwe camper gekocht in Duitsland en verwchil met nederland is zo'n € 7000,00.
Dan is de BPM al betaald.
Die was in mijn geval zo'n beetje € 13000,00 .
Rovers zijn het, ik kan ze wat!!
Op en camper van zo'n 50.0000 zit om en nabij de €10.000.
Je kunt het drukken door luxe hier in te bouwen, kan dan niet meegerekend worden bij het invoeren.
Denk aan standkachel,solar etc.
Heb geen camper met T5, maar met een geweldige Ducato 3.0 L 157 PK.
En die rijdt zeker zo fijn als mijn T5 174 PK, laat ze maar kletsen.
En die verhalen over de kwaliteit..die is super en geweldige Fiat-service. Waarom anders die honderdduizenden Fiat-campers?
Maar improteren scheelt dus behoorlijk, maar reken je niet rijk en ga niet op Duits kenteken rijden, is bakerpraat....ze pakken je gegarandeerd.
Dan is de BPM al betaald.
Die was in mijn geval zo'n beetje € 13000,00 .
Rovers zijn het, ik kan ze wat!!
Op en camper van zo'n 50.0000 zit om en nabij de €10.000.
Je kunt het drukken door luxe hier in te bouwen, kan dan niet meegerekend worden bij het invoeren.
Denk aan standkachel,solar etc.
Heb geen camper met T5, maar met een geweldige Ducato 3.0 L 157 PK.
En die rijdt zeker zo fijn als mijn T5 174 PK, laat ze maar kletsen.
En die verhalen over de kwaliteit..die is super en geweldige Fiat-service. Waarom anders die honderdduizenden Fiat-campers?
Maar improteren scheelt dus behoorlijk, maar reken je niet rijk en ga niet op Duits kenteken rijden, is bakerpraat....ze pakken je gegarandeerd.
wie goed doet , goed ontmoet!