Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cali met deurtjes??

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Cali met deurtjes??

Bericht door Deskman »

Nu het busje van mijn zus (T4 transporter tot camper verbouwd) bijna dood is en ik inmiddels alweer jaren in mijn T5 California rond rij vroeg ze of dit wat was: https://link.marktplaats.nl/m1292164646

Het is een vreemd geval. Heeft achterdeuren maar wél een complete cali inrichting, geen vooruit-verduistering en geen cali dashboard maar wél een origineel hefdak.

Is dit zelfbouw op basis van een busje (en kán je een California dak later inbouwen??) Of is er een serie met deurtjes gemaakt?
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Cali met deurtjes??

Bericht door Hanz »

Bij mijn weten werden de California's af fabriek alleen met achterklep geleverd (met daarin de opbergruimte voor twee stoeltjes). De advertentie heeft het ook over het hefdak van een Beach uitvoering terwijl het om een Edition uitvoering gaat. Het lijkt mij een Transporter die omgebouwd is naar camper en vervolgens in Nederland is ingevoerd. De RDW site geeft ook als handelsbenaming Transporter in plaats van California.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Cali met deurtjes??

Bericht door Beckontheroad »

Lijkt t mij zo, of kieren de deuren achter?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Cali met deurtjes??

Bericht door Multivan Generation »

Transporter dashboard, deurtjes achter, een hefdak wat wit lijkt ipv zilvergrijs.
Tel uit je winst...
Lijkt mij een omgebouwde transporter..
Kijk even naar het chassisnummer..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Cali met deurtjes??

Bericht door Deskman »

Omgebouwde transporters ken ik in soorten en maten maar kun je in een transporter dan een compleet california interieur kwijt plus een origineel hefdak? Ik dacht dat het frame van het california dak integraal onderdeel van de carosserie was en dus niet later in te zagen.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Cali met deurtjes??

Bericht door sanderdb »

Volgens de RDW is het een Transporter TDI 128kw, dus geen originele California
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Cali met deurtjes??

Bericht door Multivan Generation »

sanderdb schreef: 11 jun 2018, 08:55 Volgens de RDW is het een Transporter TDI 128kw, dus geen originele California
Dat bedoel ik.. :knipoog
Wel netjes gemaakt.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Cali met deurtjes??

Bericht door sanderdb »

Ook mis ik in de hemel bij het voorruit de bediening voor de kachel,dak en koelkast.
Maar zeker netjes verder, ik wou dat ik zoveel onderdelen origineel erop kon zetten.
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Cali met deurtjes??

Bericht door Deskman »

Bedankt voor de antwoorden.

Als mogelijke vervanger is deze afgevallen. We zoeken verder naar iets met minder vragtekens. :D
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Plaats reactie