Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 electrisch probleem

vragen over de T5
Johan1980
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2017, 20:48

Re: t5 electrisch probleem

Bericht door Johan1980 »

Je zou ook je massapunten kunnen nazien.
Heb paar keer meegemaakt dat er een los zat.
gr
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: t5 electrisch probleem

Bericht door Burp »

Misschien niet helemaal ontopic maar veel electronica werkt niet meer door defecte elco's. Vaak staat de bovenkant een beetje bol. Deze moet echt plat zijn. Voedingen, televisies radio's etc, etc.

Gelukkig kosten ze vrijwel niks en zijn ze makkelijk te vervangen. Allen het uit en inbouwen kost tijd.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
han.limburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2013, 13:26

Re: t5 electrisch probleem

Bericht door han.limburg »

beste Niels - ik heb hetzelfde probleem met een T5 uit 2008. Ik ben erg benieuwd of je het probleem hebt kunnen oplossen met het voorgestelde soldeerwerk! Ik hoor het graag

Mvg Han Limburg
Niels18 schreef: 15 jun 2018, 16:50 Hoi John,

Ja, ik ben verder gekomen. In die zin dat ik het probleem nog niet heb opgelost wegens drukte, maar ik zit in de goede richting, wordt een klusje voor in de zomervakantie vrees ik.
De oplossing die Black Bulli aandroeg sprak mij het meeste aan omdat ik de klacht al had toen de bus pas twee en een half jaar oud was. Lekkage, kabelslijtage, vocht etc. is dus niet aan de orde. Het betreft hier gewoon een kwaliteitsprobleem van VW welke nauw samenhangt met het gebruik van de ruitenwissers in de intervalstand.
Ik ben dus daarop gaan zoeken en heb een filmpje gevonden die de drie elko's (condensatoren) aanwijzen op de printplaat achter de wijzerplaat die moeten worden vervangen.
Ik wil ze gaan vervangen voor de beste kwaliteit elko's die ik maar kan vinden, ik weet alleen de waardes nog niet, dat wordt ik het filmpje helaas niet duidelijk.
Dus John, mocht jij deze klus eerder geklaard hebben dan ik en je komt achter de waardes van deze drie elko's, dan hoor ik graag van je welke elko's het moeten zijn.

Bij deze de link naar het filmpje:

En dit filmpje bevestigt nog eens PRECIES het probleem:

Ben benieuwd naar je reactie John, succes.

Groet Niels
Bergkoning
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2017, 23:16

Re: t5 electrisch probleem

Bericht door Bergkoning »

Hallo heb identiek probleem van het uitvallen van de tellerklok. Ik wil de elco’s vervangen. Weet iemand welke ik moet bestellen?
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: t5 electrisch probleem

Bericht door STEGMA »

16v 47uF, 470uF, 680uF volgens Tx board
Op welke plaats ze moeten op de print weet ik niet (waardes van de oude bekijken lijkt me).de originele hebben lagere waardes.Ooit foto gezien waar de positie was maar dat weet ik niet meer. :toppie
Bergkoning
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2017, 23:16

Re: t5 electrisch probleem

Bericht door Bergkoning »

:zwaai dank.
Bergkoning
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2017, 23:16

Re: t5 electrisch probleem

Bericht door Bergkoning »

De 3 elco vervangen. Geen uitval meer gehad :adhd.
STEGMA
Berichten: 252
Lid geworden op: 30 sep 2019, 18:14

Re: t5 electrisch probleem

Bericht door STEGMA »

Kijk,das goed nieuws! Was t lastig ze te vervangen?Waar heb je ze besteld?vraag dit zodat andere er ook profijt van kunnen hebben :toppie
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: t5 electrisch probleem

Bericht door Henk-1 »

Bergkoning schreef: 12 dec 2020, 12:45 De 3 elco vervangen. Geen uitval meer gehad :adhd.
:jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Plaats reactie