Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onze "nieuwe" multivan

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Martinwmd
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2018, 14:14
Locatie: Zuid-Beveland

Onze "nieuwe" multivan

Bericht door Martinwmd »

Onlangs hebben wij na lang zoeken een t5 aangeschaft.
Het is een 2004 Multivan geworden.
Deze bus voldoet bijna aan al onze wensen.
Het mooie is dat hij al voorzien is van een camperkenteken( volgens mijn dochter is het echt wel een hij) maar wel met enig achterstallig onderhoud . Veel kleine dingetjes en een paar wat grotere.
De eerste ga ik komend weekend aanpakken, hij gaat voorzien worden van een mooi Schroefset om daarmee de totaal versleten schokdempers te vervangen. Ook zullen binnenkort de chromen spiegelkappen en de chromen kentekenlijst verdwijnen.
Hij is ook voorzien van een bull-bar maar ben daar nog niet over uit of die mag blijven of niet.
Ik ga proberen julli eeen beetje op de hoogte te houden van mijn vorderingen en wat foto's te posten van de werken.
Groeten martin
Martinwmd
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2018, 14:14
Locatie: Zuid-Beveland

Re: Onze "nieuwe" multivan

Bericht door Martinwmd »

Ik moet even ontdekken hoe maar bij deze een foto
file-7AA0A904-B3F3-4D6B-8739-F4907CA85ADE-3107-000000C9C2C2ACAA.jpg
Groeten martin
Martinwmd
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2018, 14:14
Locatie: Zuid-Beveland

Re: Onze "nieuwe" multivan

Bericht door Martinwmd »

file-976855A6-BE56-4292-8501-61F40F484B1F-6935-000001FCE9C0A141.jpg
Gisteren onze Multivan voorzien van een Eibach pro street s Schroefset. Wat een verschil , en helemaal niet stug zoals ik wel een beetje verwacht had , de achterkant kan nog wel iets lager maar daar wacht ik mee tot alle spullen ingebouwd zijn.
Ik wil een vast gedeelte achter de achterbank maken waar een matras op kan en waar een schuiflade in kan zodat de vrouw makkelijk haar boodschappen kan inladen zonder dat we iedere keer de matras op moeten tillen.
Ook komen er twee 85ah Mastervolt Agm accu's in om de koelkast en de omvormer van voldoende stroom te voorzien.
Ook komt er nog wat audio in de bus, gewoon omdat ik het leuk vind.
Maar goed dat is voor de volgende keer
Groeten martin
Gebruikersavatar
atilla
Berichten: 195
Lid geworden op: 04 aug 2016, 12:01
Locatie: Nieuw Vennep

Re: Onze "nieuwe" multivan

Bericht door atilla »

Leuk auto en direct op een goede punt te beginnen. Je heb straks geen gedoe met keuring etc.
Hoe zit er binnenkant uit?
Als je bull-baar etc. er uit haalt en wilt verkopen ,heb ik wel interresie in.

Veel succes.
T5 1.9TDI 105pk 2004 (22-04-2017) Prego viewtopic.php?f=13&t=56270
T5GP 2.0TDI 102PK 2011 (04-04-2019) PregoW2 viewtopic.php?f=13&t=62224
Youtube:http://bit.ly/2lU77yy
harver
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:40

Re: Onze "nieuwe" multivan

Bericht door harver »

Ik heb een half jaar geleden de Eibach b14 laten monteren maar vind deze wel hard ..
Misschien de verkeerde keuze gemaakt ..
Martinwmd
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2018, 14:14
Locatie: Zuid-Beveland

Re: Onze "nieuwe" multivan

Bericht door Martinwmd »

Vandaag eindelijk het probleem met de motor op kunnen lossen, de motor hield wat in boven de 3500 toeren , de ene keer wat meer dan de andere keer, en op de snelweg in zijn zes bij gas geven ging hij af en tie wat inhouden.
Ik had het storingsgeheigen uitgelezen en daar stond en storing in met betrekking tot de nokkenassensor, deze besteld bij de plaatselijke onderdelen centrale maar helaas paste deze niet, toen maar een nieuwe besteld bij de dealer(slik),
Maar deze paste uiteraard perfect, storing gewist en storingsgeheugen blijft leeg. Proefrondje gereden mara helaas , het inhouden is nog niet over. Toen kreeg ik de tip van mijn buurman om het brandstoffilter eens te vernieuwen, hij rijd ook t5 en bij hem gaf het een merkbaar verschil toen het vernieuwd was, en zo aan de buitenkant van het filter te zien was het al even geleden dat het vervangen was.
Dus weer maar naar de dealer om een brandstoffilter, en weer slikken , ruim 100 euro voor een brandstoffilter .
Afijn, toen gaan vernieuwen, krijg ik de toevoerleiding niet van het filter, de andere 3 klikken zo los maar de vierde geen beweging in, voorzichtig met een punttangetje eronder en toen kwam hij er af. Maar helaas bleef het binnenwerk van de connector zitten op het filter , dan denk je even zo een nieuwe connector te kopen bij de dealer maar helaas word het dan een compleet nieuwe leiding vanaf de brandstof koeler. Dus ook deze maar gekocht en vanavond geplaatst.
Maar gelukkig is het inhouden nu weg. Ik weet niet hoe lang het filter er al op zat maar dat zal al wel een paar jaartjes zijn dan.
file-D49B132E-8B33-4B2A-A82B-AA77DFC250B2-13511-000004DE9B87A0F1.jpg
Groeten martin
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Onze "nieuwe" multivan

Bericht door ktmkrik »

Men zegt voor het brandstoffilter 100000km dus dan kun je het wel ongeveer uitrekenen!
Tip koop in vervolg een origineel brandstoffilter op ebay.de bij een VW dealer, scheelt je zo'n 60-70 euro!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onze "nieuwe" multivan

Bericht door Multivan Generation »

Ik schrijf op mijn filters bij het vervangen altijd de kilometerstand en de datum.
Wellicht een tip voor anderen?

Kleine moeite en je hebt altijd een referentie..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Onze "nieuwe" multivan

Bericht door ktmkrik »

Ik maak even een notitie in mijn telefoon met km stand en datum, idd een kleine moeite en je kan altijd ff terug kijken hoe lang het geleden is en bij welke km's de spullen vervangen zijn.
Plaats reactie