Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2 gasaansluiting

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Langbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

2 gasaansluiting

Bericht door Langbeest »

Vrienden,

Heeft iemand ervaring met een fabriceren van een tweede gasaansluiting, slang, op de ingebouwde gasfles??
Ik wil met een tweede slang mijn BBQ aansluiten.
Heb geen zin om twee gasflessen mee te slepen.
Dus welke onderdel en eventueel een foto, er zit namelijk weinig ruimte onder de zwarte schroefdop
Bijlagen
IMG_5737.jpg
(155.16 KiB) 396 keer gedownload
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: 2 gasaansluiting

Bericht door eurocook »

Onder je gaskooktoestel zit een afsluiter vanuit hier kan je eenkoppeling maken voor je BBQ.

Groet Eurocook
:T54LIFE
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Langbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: 2 gasaansluiting

Bericht door Langbeest »

Heb het bekeken maar er zit bijna geen rechtstukje leiding onder om iets te fabriceren.
Zal even verder zoeken op het "www" :-) :knipoog
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: 2 gasaansluiting

Bericht door heemskerk »

Vraag: (persoonlijk geen ervaring mee maar ter overweging) Wil je voor of na het reduceerventiel aftakken? Tegelijkertijd gebruiken? Dat bepaalt het debiet van het reduceer. Zoek eens op de term 'broekstuk', zal ongetwijfeld ook voor gastoepassingen beschikbaar zijn.

Ik zou eens informeel langs een gerenommeerde loodgieter/fitter/installateur rijden en om info vragen. Een kratje bier in het vooruitzicht motiveert vaak wel.. :knipoog
Bijlagen
broekstuk.jpg
Langbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: 2 gasaansluiting

Bericht door Langbeest »

@Heemskerk, zal altijd maar 1 aansluiting gebruiken dus mag gewoon na het ventiel.
@jan2009, ja is wel handig als je een knel koppelling o.i.d. wilt monteren.
bedankt voor de site, ik ga eens kijken wat te gebruiken.
Bijzonder dat niemand dit al eens gedaan heeft :-) lijkt mij reuze makkelijk voor de BBQ maar waarschijnlijk gebruikt iedereen kolen :lach :lach
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: 2 gasaansluiting

Bericht door heemskerk »

Langbeest schreef: 22 jun 2018, 18:01 @Heemskerk, zal altijd maar 1 aansluiting gebruiken dus mag gewoon na het ventiel.
@jan2009, ja is wel handig als je een knel koppelling o.i.d. wilt monteren.
bedankt voor de site, ik ga eens kijken wat te gebruiken.
Bijzonder dat niemand dit al eens gedaan heeft :-) lijkt mij reuze makkelijk voor de BBQ maar waarschijnlijk gebruikt iedereen kolen :lach :lach
Ok, maar ter overweging; een sateetje op de barbecue en de bijbehorende satésaus op het pitje in de bus verwarmen is dat een gekke gedachte? Ik bedoel; wanneer je toch gaat modificeren? Zoveel meerwerk & kosten is een parallelsysteem waarbij beiden tegelijkertijd te gebruiken zijn niet lijkt mij? :bbq
Langbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:15

Re: 2 gasaansluiting

Bericht door Langbeest »

hahahaha zit wat in Heemskerk :proost
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: 2 gasaansluiting

Bericht door J vd Pal »

Wij gaan vaak naar Scandinavië en hebben daarom altijd een extra gasfles bij ons. Die wordt dan ook voor de BBQ gebruikt. Heb je ook geen lange slang waar kinderen over struikelen.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie