Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deuren sluiten zich soms vanzelf

vragen over de T4
Plaats reactie
egwin
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 dec 2017, 20:02

deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door egwin »

hallo allemaal.
wie kan mij zeggen wat de oorzaak is, soms gaan mijn deuren vanzelf op slot en heb zo al 2 keer in mijn t4 moeten inbreken.
en soms werkt mijn afstandsbediening van de deuren niet, krijg ze dan niet open of toe terwijl ik er vlak bij sta. het baterijtje is vervangen dus daar kan het niet aan liggen.

nog een vraag
er blaast enkel warme lucht bij de passagiers ruimte ook al staat de airco volop te draaien.
lastig voor de kinderen. het gaat hier om een verlengde dubbelcabine van 2000.

alvast bedankt
Egwin uit Antwerpen.
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door Peter73 »

Volgens mij is het zo dat als het systeem herkend dat het bestuurdersportier niet fysiek open gaat, de c.v. na een x aantal seconden de auto weer dicht doet. Dat gebeurd bij mij iig wel eens. Mede hierom zorg ik dat ik ALTIJD een sleutel in mijn zak heb. Of iig buiten de auto.

Heb je de handzender al een keer opnieuw gesynchroniseerd?

De airco zit niet aangesloten op het rooster in de vloer. Er komt dus enkel "buitenlucht" vanonder de bus naar binnen.
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door Peter73 »

bobv schreef: 25 jun 2018, 13:26 slotveertje vervangen, gaat ie niet meer vanzelf op slot. Is al veel over geschreven hier.
Dat kan zijn, maar druk een T4 met CV met de a.b. open en laat de deuren dicht. Je zal zien dat deze vanzelf weer op slot gaat. Dat is een beveiliging die veel meer auto's hebben.
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
egwin
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 dec 2017, 20:02

Re: deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door egwin »


Mercie al voor de reacties.
Toen ik hem enkele jaren geleden kocht ging hij niet vanzelf in het slot. Dit is onlangs begonnen en gebeurt nu steeds vaker. Zal de veertjes eens vervangen dan. Kan ik deze gewoon bij de vw dealer kopen?
En hoe moet ik de sleutels synchroniseren?

Als de airco afstaat en de verwarming helemaal op koud dan blijft er warme lucht blazen.

:T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door Multivan Generation »

egwin schreef: 25 jun 2018, 14:51
Mercie al voor de reacties.
Toen ik hem enkele jaren geleden kocht ging hij niet vanzelf in het slot. Dit is onlangs begonnen en gebeurt nu steeds vaker. Zal de veertjes eens vervangen dan. Kan ik deze gewoon bij de vw dealer kopen?
Helaas kun je die slotveertjes niet via de dealer kopen.

Maar ik bied ze te koop aan.. :knipoog
stuur me daarvoor even een PB..

Zolang de voorraad strekt heb ik er nog..

Groeten Peter
PS ik heb hetzelfde toen ook gehad tijdens de vakantie.. gelukkig lag dochterlief in de auto te slapen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Esmo
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 mei 2016, 23:17

Re: deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door Esmo »

Bij mij is de lichtschakelaar bij de bestuurdersdeur kapot/verroest. Daardoor herkent de wagen niet dat de deur ooen is geweest en gaat alles vanzelf op slot. (Timer).
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door Peter73 »

Esmo schreef: 30 jun 2018, 18:19 Bij mij is de lichtschakelaar bij de bestuurdersdeur kapot/verroest. Daardoor herkent de wagen niet dat de deur ooen is geweest en gaat alles vanzelf op slot. (Timer).
Dat kan idd ook. Contacten even schoonmaken, of vervangen (7D0947563A)
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
WelkomBuiten
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jan 2017, 12:51

Re: deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door WelkomBuiten »

egwin schreef: 25 jun 2018, 14:51

Als de airco afstaat en de verwarming helemaal op koud dan blijft er warme lucht blazen.
Dit is bij de onze ook zo, california uit 2003. Verwarmingsdraaiknop voor op koud, airco aan of uit, cabinelucht aan, draaiknop op plastic kap bovenshoofds bij de koelkast op koud, andere op 1, 2 of 3. Er blijft verwarmde lucht uitkomen. Dat zal zo toch niet ontworpen zijn?

Om het achterin te koelen zetten we de drie middelste roosters op het dashboard hard aan en recht naar achter. Airco aan en op 3, dan krijgen de kinderen het uiteindelijk koud, ook met de huidige zomerse temperaturen.
egwin
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 dec 2017, 20:02

Re: deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door egwin »

Mercie al voor de veertjes. Moet ze nog steken. Een vraagje waar bevinden deze zich?
Van kever en oude vw busjes weet ik zowat alles maar t4 is nieuw voor mij. En zal ook is naar dat contactpunt kijken.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: deuren sluiten zich soms vanzelf

Bericht door Multivan Generation »

In het slot zelf.. dat moet je even verwijderen..

Je kunt op www.eldiape.com onder boxen inbouwen wel vinden hoe je de deurpanelen kunt verwijderen.. stap voor stap..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie