Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nummer 3, camper 2
Nummer 3, camper 2
Als je auto wat ouder word en keuren begint te krijgen ga je toch denken aan een andere, na twee transporters T4,waarvan de laatste op camperkenteken, wil je toch weer een transporter, dus op zoek naar een T5.
Je heb een paar punten waaraan hij moet voldoen;
personen uitvoering, ivb gordel punten die aanwezig zijn voor ombouw naar camperkenteken, bevestigings punten bank, hand geschakeld en euro 5 en korte wielbasis.
Dingen ik van plan ben voor de aanpassing;
Draaibare voorstoelen, keukenblok en slaaphefdak, voordeel slaaphefdak tov hefdak op vorige transporter, is dat de hele laadruite leeg gemaakt kan worden op het keukenblok na om toch aan de eisen te blijven voldoen.
2 x een tweezits bank aan rechterkant van de auto, zodat er in totaal 6 zitplaatsen ontstaan.
Aan de linkerkant achter een kastenwant iets breder dan de wielkast.
Ramen blinderen.
Dus op zoek, was hoofzakelijk aan het kijken naar personen bussen die gebruikt waren voor schoolvervoer, deze zijn vaak redelijk geprijst en BPM vrij en je kom ze regelmatig tegen op marktplaats, zitten natuurlijk niet veel extra's op, maar dat vind ik geen probleem.
Eind april kwam ik een auto tegen, T5 GP, 2011, personen uitvoering, twee stoelen voorin, driezit bank op derde rij, achter voorstoelen een compleet bureau, een standkachel, parkeercensoren achter en geblindeerde ramen.
Afspraak gemaakt, auto bekeken, testrit gemaakt en gekocht, auto is een ex douane bus, vandaar het kantoor wat er in zit, week later opgehaald, was intussen een trekhaak onder gezet, leek mij toch makkelijker omdat te laten doen ivb met het canbus gebeuren en inlezen in computer.
Er is al het een en ander gebeurd en dat zal ik de komende tijd hier vermelden
Je heb een paar punten waaraan hij moet voldoen;
personen uitvoering, ivb gordel punten die aanwezig zijn voor ombouw naar camperkenteken, bevestigings punten bank, hand geschakeld en euro 5 en korte wielbasis.
Dingen ik van plan ben voor de aanpassing;
Draaibare voorstoelen, keukenblok en slaaphefdak, voordeel slaaphefdak tov hefdak op vorige transporter, is dat de hele laadruite leeg gemaakt kan worden op het keukenblok na om toch aan de eisen te blijven voldoen.
2 x een tweezits bank aan rechterkant van de auto, zodat er in totaal 6 zitplaatsen ontstaan.
Aan de linkerkant achter een kastenwant iets breder dan de wielkast.
Ramen blinderen.
Dus op zoek, was hoofzakelijk aan het kijken naar personen bussen die gebruikt waren voor schoolvervoer, deze zijn vaak redelijk geprijst en BPM vrij en je kom ze regelmatig tegen op marktplaats, zitten natuurlijk niet veel extra's op, maar dat vind ik geen probleem.
Eind april kwam ik een auto tegen, T5 GP, 2011, personen uitvoering, twee stoelen voorin, driezit bank op derde rij, achter voorstoelen een compleet bureau, een standkachel, parkeercensoren achter en geblindeerde ramen.
Afspraak gemaakt, auto bekeken, testrit gemaakt en gekocht, auto is een ex douane bus, vandaar het kantoor wat er in zit, week later opgehaald, was intussen een trekhaak onder gezet, leek mij toch makkelijker omdat te laten doen ivb met het canbus gebeuren en inlezen in computer.
Er is al het een en ander gebeurd en dat zal ik de komende tijd hier vermelden
Laatst gewijzigd door Jos M op 10 jun 2018, 20:35, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Nummer 3, camper 2
Inmiddels kantoor uit de auto gesloopt en gedemonteerd, kan ik mooi gebruiken voor het keuken blok, enigste nadeel is nu dat ik een stuk mat mis waar het geheel stond, had eigenlijk de mat erin willen laten liggen en daar een houten plaat overheen.
Ik kan bij een goede kennis gebruik maken van de werkplaats met diverse machines, werkt een stuk makkelijker, auto lekker binnen.
Keukenblok gemaakt, gaat toch meer tijd inzitten dan je in eerste intantie dacht, maar tevreden over resultaat.
Hier en daar gekeken voor het hefslaapdak. Word een gebruikt Reimo dak van 1½ jaar oud, geplaatst door Aart in Heino, vriendelijk volk die de tijd voor je neemt.
Ook inmiddels beugels besteld die onder de auto moeten komen op de plaatsen waar nog geen beugels hebben gezeten voor bevestiging van de twee 2 zitsbanken, omdat deze naar rechts worden geplaatst,was wel even zoeken voor het juiste nummer voor de beugels van de derde rij die naast de wielkast komt.
Toch wel mooi, s'middags besteld, moet uit duidsland komen, volgende dag bij de dealer.
Ik kan bij een goede kennis gebruik maken van de werkplaats met diverse machines, werkt een stuk makkelijker, auto lekker binnen.
Keukenblok gemaakt, gaat toch meer tijd inzitten dan je in eerste intantie dacht, maar tevreden over resultaat.
Hier en daar gekeken voor het hefslaapdak. Word een gebruikt Reimo dak van 1½ jaar oud, geplaatst door Aart in Heino, vriendelijk volk die de tijd voor je neemt.
Ook inmiddels beugels besteld die onder de auto moeten komen op de plaatsen waar nog geen beugels hebben gezeten voor bevestiging van de twee 2 zitsbanken, omdat deze naar rechts worden geplaatst,was wel even zoeken voor het juiste nummer voor de beugels van de derde rij die naast de wielkast komt.
Toch wel mooi, s'middags besteld, moet uit duidsland komen, volgende dag bij de dealer.
- Bijlagen
-
- 20180519_182040.jpg (58.2 KiB) 1904 keer bekeken
-
- 20180519_131149.jpg (85.13 KiB) 1928 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jos M op 29 jun 2018, 23:50, 13 keer totaal gewijzigd.
Re: Nummer 3, camper 2
Verdiepen in het plaatsen van foto's, zou ik zeker doen, ben benieuwd ,
btw.hoe kom je in Heino terecht?
Groetjes, zie pb
btw.hoe kom je in Heino terecht?
Groetjes, zie pb
Re: Nummer 3, camper 2
Paar avonden op internet, google, marktplaats en je komt verschillende inbouwers tegen.
De foto's, volgens mij doe ik het via Henk-1 zijn regels, maar hij gooit ze er steeds weer af en blijft er een over, staan eerst wel in het voorbeeld en dan na versturen zijn ze weg en krijg tekst in bericht dat ze weg zijn.
Re: Nummer 3, camper 2
Als je de fotos niet in de tekst plaatst zie je ze wel allemaal, als bijlage.
Re: Nummer 3, camper 2
Oke, gaan we dat proberen
Weet iemand toevallig hoe dik de bedplaat moet zijn voor het slaaphefdak?
Weet iemand toevallig hoe dik de bedplaat moet zijn voor het slaaphefdak?
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nummer 3, camper 2
Normaal zit dat bij je slaaphefdak er bij.
Maar wil je een plaat over de volle lengte, of een klap constructie.
Of ga je misschien toch vanwege het comfort voor een lattenbodem.
Welke matrasdikte wil je gaan gebruiken?
Heeft allemaal invloed ..
Normaal gezien wordt er 18 mm multiplex gebruikt,
je kunt eventueel dunner gaan (niet veel),
maar dan zul je moeten gaan verstevigen op de kopse kanten met bijvoorbeeld aluminium hoekprofiel.
Groeten Peter
Maar wil je een plaat over de volle lengte, of een klap constructie.
Of ga je misschien toch vanwege het comfort voor een lattenbodem.
Welke matrasdikte wil je gaan gebruiken?
Heeft allemaal invloed ..
Normaal gezien wordt er 18 mm multiplex gebruikt,
je kunt eventueel dunner gaan (niet veel),
maar dan zul je moeten gaan verstevigen op de kopse kanten met bijvoorbeeld aluminium hoekprofiel.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Nummer 3, camper 2
Oke, 18 mm, dank je Peter
Re: Nummer 3, camper 2
Ook 18 mm multiplex zal je moeten verstevigen aan de kopse kant, in ieder geval de rand waar je het bed in klimt. Als je eenmaal ligt is het gewicht goed verdeeld maar bij het inklimmen heb je een behoorlijk grote belasting op één punt en dan is een verstevigingsprofiel geen overbodige luxe.
Ik zou persoonlijk een stalen profiel nemen in plaats van aluminium maar misschien is een aluminium U-profiel om de kopse kant ook voldoende.
Ik zou persoonlijk een stalen profiel nemen in plaats van aluminium maar misschien is een aluminium U-profiel om de kopse kant ook voldoende.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Nummer 3, camper 2
Tijdje niets geplaats omdat het foto's plaatsen niet goed lukt en foto's het geen duidelijker maakt.
Inmiddels zit het dak er op, afwerking binnen ga ik zelf doen
Inmiddels zit het dak er op, afwerking binnen ga ik zelf doen
- Bijlagen
-
- DSCN9882.jpg (20.7 KiB) 1862 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jos M op 25 jul 2018, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nummer 3, camper 2
Beugels voor bank geplaatst zodat een 2 zitsbank aan de rechter kant naast de wielkast kan worden geplaatst, derde zit rij. Ook beugels geplaatst voor 2 zitsbank op de tweede zitrij aan de rechter kant.
Laatst gewijzigd door Jos M op 30 jun 2018, 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Nummer 3, camper 2
beugels voor onder de auto derde zitrij
Laatst gewijzigd door Jos M op 30 jun 2018, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nummer 3, camper 2
Derde zitrij