Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
jan45
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2018, 14:24

Even voorstellen

Bericht door jan45 »

Goede middag,
Ik ben jan en die 45 is mijn geboortejaar dus zo jong nog, getrouwd met Irma en woon in Zevenbergen Brabant. Gepensioneerd internationaal berger, zo iemand die Europa afstruint, gestrande auto's ophaalt en van die zaken die men erachter hangt. Nu rij ik nog een of twee per week naar Engeland of ergens anders. Hobby's tsja fotograferen, maar als je je hele leven een beetje rondgezworven hebt bleef er weinig tijd voor een hobby, nu hoor ik jullie in koor al roepen je hebt nu toch tijd genoeg. Dat is waar maar op de een of andere manier komt het er niet zo van, ik ga twee keer per jaar een maand op vakantie en dan weer wel.
Wat ik hier op het forum kom doen, nou ja ik heb het voornemen om een busje te kopen en hoop van jullie goede raad te krijgen. Heb ik dat busje echt nodig, nou nee, moet ik er wat mee trekken, nee ook niet, dus gewoon voor de lol. Wat ik liever niet wil is een busje waar ik meer aan aan sleutel dan mee rijd of waar ik financieel op leeg loop. Nu ga ik er heus wel vanuit dat een tweede hands auto wat achterstallig onderhoud heeft.
Ik wacht met spanning op jullie adviezen.
met hartelijke groet
ja.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

Welkom op weetjewel Jan. :toppie

Heb je een budget in gedachten voor de zoektocht?

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4777
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen

Bericht door Hanz »

Hoi Jan, welkom op het forum. Voor adviezen, tips, waarschuwingen enzovoort is een indicatie van het budget inderdaad wel handig. Maar ook belangrijk is wat je met het busje wilt doen en wat je dus zoekt; een Transporter om vracht te vervoeren, een Multivan om personen vervoeren, een camper, een dubbelcabine met laadruimte? Maakt ook nogal uit wat aanschafprijs betreft.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
jan45
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2018, 14:24

Re: Even voorstellen

Bericht door jan45 »

Hoi mannen, bedankt voor het snelle reageren, het budget waaraan ik denk, ergens tussen de 8 en 10k. Wat ik ermee wil gaan doen, tsja..mee naar mijn werk rijden, boodschappen doen,mogelijk in het voorjaar mee naar Zuid Frankrijk rijden om daar wat aan het huisje te klussen. Al heb daar ook een mooie volvo S80 voor. Mijn huidige dagelijks vervoer is een citroen xsara service met grijs kenteken, dat kan omdat ik nog steeds een bedrijfje heb. Mijn idee hierachter is een wat hogere wagen met wat meer ruimte, in eerste instantie denk ik aan een dubbel cabine of zo, al realiseer ik me ook dat dit toch ook vaak afgetrapte exemplaren zijn. Het onderhoud doe ik zelf, al krijg ik zo langzaam wel wat beperkingen die mijn leeftijd nu eenmaal met zich meebrengen. Van een diesel ben ik nog niet zo bang, natuurlijk zijn er beperkingen in wat steden, maar daar is een simpele remedie voor gewoon wegblijven daar, uiteindelijk ben ik degene die bepaald waar ik mijn geld uitgeef.
jan45
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2018, 14:24

Re: Even voorstellen

Bericht door jan45 »

Dank je Black Bully,
Ik ken Caron daar heb ik ooit mijn LT gekocht en een perfecte auto aan gehad, normaal onderhoud en verder no problem. Ik ben me nog een beetje aan het inlezen, of met andere woorden zit nog te overwegen, T4, T5 hoe oud, hoeveel kmters acht ik redelijk voor welke prijs. Het lijkt nog een beetje op een zwevende kiezer bedenk ik me terwijl ik dit schrijf. Hoe zit het met roest bij een wat oudere T4, want daar was mijn LT van 2000 ook niet heel vrij van.Dus nog wel wat vragen waarmee ik zit.
Plaats reactie