Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vw karmann colorado

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 709
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Vw karmann colorado

Bericht door websurfer »

Zijn er hier ook mensen met ervaringen met de vw karmann colorado?

Zag deze staan op een camping in Duitsland en vond het een erg mooie vw t4 met opbouw
En een natte hoek wat ook handig is lijkt me voor de toekomst
De vragen die ik heb
Zijn de 2.5 tdi motoren krachtig genoeg met zo'n opbouw
Is de kwaliteit vd opbouw vw waardig
Gebruiksgemak ?
Enz.
Hoor het graag
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Vw karmann colorado

Bericht door Hanz »

Een Karmann Colorado is ongeveer 300 kg zwaarder dan een California met hefdak dus de motor zal er wel wat harder aan moeten trekken. Zeker omdat de hoge opbouw ook voor de nodige extra weerstand zorgt. Ze bestaan overigens ook op basis van de T5 en daar vind je wellicht motoren met wat meer power.
Ik heb zo'n Colorado wel eens wat uitgebreider bekeken en met de kwaliteit is naar mijn mening niets mis. Vergelijkbaar met Westfalia.
En gebruiksgemak? Het is natuurlijk wel een 'echte' camper, dus wat rustiger rijden in vergelijking met een (California) bus en voor dagelijks gebruik niet echt geschikt. Maar het voordeel is dat je het interieur niet hoeft om te bouwen als je gaat slapen. De zitplaatsen achterin (als je die mag gebruiken tijdens de rit) zitten daardoor wel ver van de chauffeur en de bijrijder, niet zo gezellig als je met meer dan twee personen reist.
Ze staan regelmatig te koop, onder andere op Marktplaats, dus ga er een paar bekijken dan kan je zelf beoordelen of het iets is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie