Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaringen Reimo Vario 3000

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Ingka
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2009, 21:48
Locatie: Malmö

ervaringen Reimo Vario 3000

Bericht door Ingka »

hej!

na jaren van huren gaan we toch weer terug naar een eigen buscamper. Wonend in het midden van het centrum willen we ons niet beperken tot de vakanties maar ook in het weekend snel 'voeten maken' en van de natuur kunnen genieten. Zelf in het verleden een fantastische T3 Vanagon gehad die ik heb moeten verkopen vanwege emigratie ( :muur ). Daarna ook veel met de T4 gereden. Daarom (vooralsnog) is mijn oog gevallen op een T5 automaat. Vanzelfsprekend vanwege het rijcomfort maar ook vanwege de lage doorrijhoogte, essentieel voor onze parking. Ik ga niet zelf bouwen, maar zou wel graag zelf samenstellen i.s.m. een inbouwbedrijf.

wij zijn allebei slechte slapers en willen een zo ruim mogelijk bed met optimaal comfort (eventueel met extra topmatras indien nodig), maar ook passagiers mee kunnen nemen (legaal). Mijn eerste vraag daarom: zijn er hier ervaringsdeskundigen die een Reimo Vario 3000 slaap/zitbank in hun T5 hebben? bedankt om te delen, andere tips ook welkom.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ingka op 17 jul 2018, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: ervaringen Reimo Vario 3000

Bericht door Snautzer »

Een multivan heeft al een schuifbare banknover de gehele breedte.
Ingka
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2009, 21:48
Locatie: Malmö

Re: ervaringen Reimo Vario 3000

Bericht door Ingka »

ja dat weet ik, en is inderdaad een alternatief, ik had dat multivan er eigenlijk niet bij moeten tikken, dat is verwarrend, ik zal het weghalen.

Echter daarbij slaap je op het zitgedeelte en het eerste stukje op een dun matras en daar heb ik minder goede ervaringen mee. Dat is nog te corrigeren door een topmatras mee te nemen. Zoals gezegd ben ik een slechte slaper ,-)
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: ervaringen Reimo Vario 3000

Bericht door Snautzer »

Lekker dik stuk traag schuim boven op de bank en de heuvels in de zitting en rug leuning weg laten halen door een meubelwerker. Dan heb je denk ik een heel best bed.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ervaringen Reimo Vario 3000

Bericht door Multivan Generation »

In het Duitse blad campervans is een test geweest van topmatrassen. Misschien heb je er iets aan?
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ingka
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2009, 21:48
Locatie: Malmö

Re: ervaringen Reimo Vario 3000

Bericht door Ingka »

bedankt Peter, ga ik zeker googlen.

begin al plannend steeds meer te leunen naar een Multivan oplossing. Ook omdat daar allerlei relevante voorzieningen al in zitten.
maar was gewoon benieuwd of iemand zo'n bank in gebruik heeft,
Plaats reactie