Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verstuiverkabelboomprobleem

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Verstuiverkabelboomprobleem

Bericht door Deskman »

En toen was het over en uit met de bus (175pk T5 automaat uit 2006).

Duidelijk hinkend op 4 cylinders. Omgekeerd en een kilometertje naar huis gesukkeld.
Uitgelezen op mijn handlezer: foutcode 18074 / P1666

Met 350K kan het natuurlijk best het probleem van de losgewerkte verstuivers zijn maar omdat het nogal accuut op is getreden kan het ook alleen de kabelboom zijn. Gezien de leeftijd van de auto zou veel geld investeren in een nieuwe/revisie kop en nieuwe inspuiting misschien niet verstandig zijn maar het is wel een California die verder wat mij betreft nog jaren mee zou kunnen.

Is er een kans dat het alleen de kabelboom is? Heeft het zin om alleen iets aan verstuiver 1 te doen of moet je dat niet willen? Heeft iemand daar iets zinnigs op te zeggen - voordat ik 'm naar een garage laat slepen en er iemand drie dagen onder de klep gaat liggen kijken (mijn vertrouwen in garagisten is niet bijster groot).

Ondertussen al lang blij dat ook dit probleem zich om de hoek presenteerde en niet op een steile single-track in Wales...
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Verstuiverkabelboomprobleem

Bericht door jos_br »

Met 350000km achter de kiezen moet je er wel rekening mee houden dat de kop vervangen dient te worden. Echter geeft alleen het demonteren uitsluitsel aangezien dit helaas niet iets is dat meetbaar is.Maar de kabelboom als eerste vervangen is al een goed idee!

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Verstuiverkabelboomprobleem

Bericht door Deskman »

OK, kabelboom durf ik zelf nog wel aan.

Dan gaan we daar maar eens mee beginnen. Als ie daarmee weer rijd kan ik iets rustiger op zoek naar een grondiger revisie van het blok. *fingers crossed*

Kun je ook dit soort onderdelen nog ergens online bestellen (behalve eBay)?
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Verstuiverkabelboomprobleem

Bericht door otzie »

Kun je ook dit soort onderdelen nog ergens online bestellen (behalve eBay)
ik heb er (denk ik nog eentje liggen van mijn vorige bus.. ligt denk ik al wel 10 jaar in een doos in de opslag)
kabelboom die ik heb is voor een 4cyl

heb 2 jaar geleden wel het eea weggegooid, maar als ik hem kan vinden mag je wat mij betreft zo hebben

groet otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Verstuiverkabelboomprobleem

Bericht door Deskman »

Da's aardig maar die van mij is een echte 5-pitter. Die nu op 4 rijdt en dat is echt niet lekker :D
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Verstuiverkabelboomprobleem

Bericht door Deskman »

Even om het verhaal af te maken:
Afbeelding

Verstuiverkabelboom gekocht en die er in gezet. En alles lopt weer. Wel tegelijk de EGR en de inlaat schoongemaakt (en een klacht naar de garage die zei dat ze de EGR hadden gereinigd) en een nieuwe intercooler en nieuwe toeters er in/op/aan geschroefd.

En dat allemaal zeer tegen mijn principes op straat naast het huis. Maar de Cali ergens heen duwen was me teveel werk.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
jordydereus

Re: Verstuiverkabelboomprobleem

Bericht door jordydereus »

Goed bezig!
Plaats reactie