Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Osram bedlampje T5

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Antonio Due
Berichten: 202
Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36

Osram bedlampje T5

Bericht door Antonio Due »

Bij een poging om het lampje te verwijderen uit het Osram bedlampje met zwanenhals, is er kortsluiting in het armatuurtje ontstaan met als gevolg dat de zekering binnenverlichting sneuvelde.
Wie weet hoe ik het lampekopje uit elkaar kan halen. Dat moet toch kunnen....?
Wie weet hoe ik aan de juiste zekering kom onder de chauffeursstoel? Het Cali boekje laat een ander plaatje zien dan dat ik aantref onder de stoel. Bovendien zit het plaatje met zekeringen verticaal en is moeilijk bereikbaar.Als Gaat het om een 10 ampere-zekering?
Mijn T5 dateert uit 2008/Cali comfortline

Alvast dank
WivanKo
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2013, 11:58

Re: Osram bedlampje T5

Bericht door WivanKo »

Hallo Antonio.Ik heb net zelf het verlichting kopje van deze lamp verwijderd door de draainop in de stand te zetten met de twee <> dan kan de draai knop/dekseltje er af en kan het lampje verwijderd worden. Als je de verlichtingskop wil verwijderen van de flexibele zwanenhals moet je het platte plaatje omhoog schuiven de kop komt dan los van de flexibele stang. Pas op er is een kans op kortsluiting. Maar de zekering is al door gepiept bij jou. Waar die zit weet ik nog niet. Misschien iemand anders een tip. Lampje is een 5W 12V fitting 9Bs. Veel succes, Willem.
Antonio Due
Berichten: 202
Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36

Re: Osram bedlampje T5

Bericht door Antonio Due »

Dank, ik heb het kopje los en het kapotte lampje verwijderd. de contacten waren verbogen; dat moet de oorzaak van de sluiting zijn. Nieuw lampje zit er vlot in, maar.....wie weet waar ik de zekering vind? Onder de voorstoel, maar ik kom nauwelijks bij het paneeltje waar de zekeringen inzitten.
Iemand idee welke zekering het is en hoe ik daarbij kom?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Osram bedlampje T5

Bericht door Multivan Generation »

Auto specifieke schema's en overzichten alsmede digitale werk-handleidingen kun je hier downloaden:
https://erwin.volkswagen.de/erwin/showVehicleSearch.do
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Osram bedlampje T5

Bericht door J.F.A. »

Multivan Generation schreef: 05 mei 2018, 22:08 Auto specifieke schema's en overzichten alsmede digitale werk-handleidingen kun je hier downloaden:
https://erwin.volkswagen.de/erwin/showVehicleSearch.do
Goede morgen Peter.

Heb jij soms aandelen bij Er-win ?? Als jij nu de link doorgeeft, is het wel zo netjes lijkt mij om melding te doen van de kosten om iets te willen weten.
voor een Uurtje kijken ben je een vermogen kwijt, laat staan langer.

JFA :zwaai
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Osram bedlampje T5

Bericht door Multivan Generation »

Een paar euro is voor mij geen vermogen,
en daarvoor kun je alle zaken voor specifiek jouw auto
legaal downloaden, zoals schema's, zekeringen overzichten, terugroep acties en veel meer..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Antonio Due
Berichten: 202
Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36

Re: Osram bedlampje T5

Bericht door Antonio Due »

Dank voor de aanwijzingen en sluiten maar.
Het paneeltje met zekeringen zit beroerd, maar na het verwijderen van de stoel kon ik er net bij. Ik heb het paneeltje gedemonteerd en na plaatsen van een nieuwe zekering, met het oog op een eventuele volgende keer, alléén nog met het bovenste schroefje vastgezet.
Alles doet het weer.

Antonio
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Osram bedlampje T5

Bericht door frans_t4 »

Ik heb het halogeen lampje vervangen door een zelf gemaakte LED lampje heb 5 3mm LED's in serie gezet.. omdat er weinig ruimte is in het armatuur heb ik geen brugcelletje kunnen gebruiken dus heb ik even moeten meten op welke aansluit pin in het lamp voetje de + was.
Het grote voordeel van de LED verlichting is het stroom verbruik maar het meest belangrijke de warmte ontwikkeling, 5W halogeen pitjes worden super warm.. heb als eens ergens gelezen dat mensen een brandlucht hebben geroken...

Het is wel even zoeken naar de juiste kleur temperatuur van de LED's maar heb er nu prachtige warm white in zitten.
Inmiddels ook de rest van de binnen verlichting voorzien van LED lampjes... (ook zelf gemaakt en met een brugcel dus niet afhankelijk hoe het armatuur is aangesloten. LED's zitten ipv de originele halogeen lampjes er is dus niets aangepast!

Ze zijn volgens mij ook te koop bij popup maar zijn daar flink aan de prijs..zelf maken was ook leuker :proost

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Antonio Due
Berichten: 202
Lid geworden op: 26 apr 2011, 22:36

Re: Osram bedlampje T5

Bericht door Antonio Due »

Da's heel leuk Frans, wil ik ook wel!
Als ik er de tijd voor vind ga ik maar eens sneuvelen.
Dank voor je bericht en het lijkt een lichtend voorbeeld... ,

Anton
Plaats reactie