Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inbraak zonder schade

vragen over de T5
meermike
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 dec 2007, 20:20
Locatie: oudenbosch

Re: inbraak zonder schade

Bericht door meermike »

terinfo.... het kenteken was 65-vjn-3

offroad grijs, leder, alles elec. automaat, dc, 20'' wielen, spiegels en bumpers en kentekenplaat verlichting meetgespoten, een zeer opvallend detail de rechter buitenspiegel had ik vevangen door een engels model dus idem als aan de linkerkant.(dagje arbeid)

groet mike
T5 130 pk automaat dc, leren bekleding, plus pakket, opties pakket, mistlampen,20'' lm, enz enz.... :ikrij
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Viking64 »

65-vjn-3

is een Ford transit..... strange :nuts
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Henk250 »

Viking64 schreef:65-vjn-3

is een Ford transit..... strange :nuts
Misschien is Meermike een klant voor een bril?

:nuts :nuts

Transit of VW scheelt nogal he.

:bonk :bonk
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
meermike
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 dec 2007, 20:20
Locatie: oudenbosch

Re: inbraak zonder schade

Bericht door meermike »

mijn exuse..... :muur


het is 65- vnj-3......
T5 130 pk automaat dc, leren bekleding, plus pakket, opties pakket, mistlampen,20'' lm, enz enz.... :ikrij
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Kobus »

Dat engelse model spiegel: werkte dat beter dan de originele? Hoe zat het met de verstelmogelijkheden en de dode hoek?
Een engelse dealer vertelde mij dat het niet kon?
stop the rat race
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Viking64 »

meermike schreef:Ja heren vervelend allemaal, het volgende mijn t5 (alle optie's op schuifkanteldak na) van maart 2008 is gestolen 4 weken geleden, geen alarm afgegaan en niemand gehoord of gezien. Aangifte gedaan en de agent wist na mijn vebijstering te hebben aangehoord het volgende commentaar: erg is een apartaat op de markt die het signaal van je afstands bediening kan opvangen en opslaan, door dit een aantal keer te doen hebben ze de gegevens savond's of s'nachts komen ze terug een druk op de knop en uit is het alarm startblokering weg een paar draadjes en rijden maar :ikrij ..... Richting Polen of een ander oostblok land....!!! :ie Dus heren ook beveiligen heeft geen zin.....

groet een vormalig t5 bezitter....

Oja politie kan en doet niets.... :bonk
Jouw bericht is van 5 juni. Je schrijft dat je bus 4 weken geleden gestolen is.
5 juni - 4 weken = +/- 8 mei.
Als ik dat kenteken intik bij de RDW site zie ik dat ie gestolen is en de laatste ten naamstelling van 28 mei is??
Iets hier klopt niet, leg eens uit??
Overigens is die T5 niet van maart maar van 1 februari.....

Ik weet niet hoe normaal de ten naamstelling blijft als een voertuig gestolen wordt. Blijf je ten allen tijde vlgs RDW eigenaar??
Zou wel raar zijn want dan krijg je ook steeds weer die vervelende acceptgiro's voor de motorrijtuigenbelasting...en de verzekering??
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
henk238
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:33
Locatie: AMMERZODEN
Contacteer:

Re: inbraak zonder schade

Bericht door henk238 »

goeden avond

voor de gene die toch rustig willen slapen
het volgende heb ik al eens geschreven in het forum . je gaat naar de bouwmarkt en koopt een draadloos alarm systeem van elro de unit hang je binnen en de bewegings sensor leg je in de bus .doe dit al jaren .als de bus open gaat ziet de beweging sensor dat .resultaat een hoop herrie binnen.en dus wakker.vergeet hem wel eens uit te zetten voor ik weg ga .kan je wel vertellen dat het gezin wakker is .hij heeft ook nog een redelijk bereik en geen loze alarm herrie in de buurt .

groetjes henk
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: inbraak zonder schade

Bericht door SanderS »

Enge verhalen allemaal, bussen met alarmsystemen die worden gestolen!

Een adviesje: bouw een versnellingsbakslot in. Ik heb een Bearlock, die kost een paar 100 euro maar dit scheelt je wellicht slapeloze nachten en een lege parkeerplaats 's ochtends vroeg :gekte. Wij hebben dat destijds gedaan om dat we de bus 2e hands kochten en we er maar 2 sleutels bij kregen.
Bjornn81
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2017, 10:27

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Bjornn81 »

Hier was het in de nacht van donderdag op vrijdag ook raak, bus los gemaakt aan de bestuurderszijde en compleet leeg geroofd😡 De sleutel aan de bestuurderszijde krijg ik er niet meer in maar van de achterdeur weer wel? Dus is het dan zo als het slot aan de bestuurderszijde los word gebroken alles via je centrale vergrendeling los gaat? Ik heb net maar een trekhaak met slot besteld en woensdag de expert afwachten, maar je bent er mooi klaar mee.
jordydereus

Re: inbraak zonder schade

Bericht door jordydereus »

Daarom heb ik carbolt 103

Google maar.

Voorzijde heb je zo open.
Bjornn81
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2017, 10:27

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Bjornn81 »

Dat is eigenlijk ook wel een mooi systeem, maar ik heb ook een trekhaak met slot besteld. Is toch wel handig om erop te hebben. Bedankt voor de info maar eigenlijk waar het mij om gaat is dat ik op het slot achter vrijwel geen schade heb en van het portier wel kapot is.
jordydereus

Re: inbraak zonder schade

Bericht door jordydereus »

Als voor open is. Gaat achter toch ook open?
Of met het knopje op de binnenkant van de deur?
Bjornn81
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2017, 10:27

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Bjornn81 »

Ja dat dacht ik ook maar goed, woensdag de expert maar afwachten en kijken of we eruit komen. Bedankt voor de reactie.
PieterV60
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2018, 19:18

Re: inbraak zonder schade

Bericht door PieterV60 »

Viking64 schreef: 08 jun 2009, 14:12 Jouw bericht is van 5 juni. Je schrijft dat je bus 4 weken geleden gestolen is.
5 juni - 4 weken = +/- 8 mei.
Als ik dat kenteken intik bij de RDW site zie ik dat ie gestolen is en de laatste ten naamstelling van 28 mei is??
Iets hier klopt niet, leg eens uit??
Overigens is die T5 niet van maart maar van 1 februari.....

Ik weet niet hoe normaal de ten naamstelling blijft als een voertuig gestolen wordt. Blijf je ten allen tijde vlgs RDW eigenaar??
Zou wel raar zijn want dan krijg je ook steeds weer die vervelende acceptgiro's voor de motorrijtuigenbelasting...en de verzekering??
zoiets kan wel. als de eigenaar de diefstal meldt bij de verzekeraar kan de verzekeraar op enig moment de verzekerde waarde uitkeren, waar dan tegenover staat dat het eigendom van eigenaar naar verzekeraar overgaat. de verzekeraar 'koopt' als het ware de gestolen camper. als die dan op enig moment weer zou opduiken, kan de verzekeraar 'm verkopen ter dekking van de overnameprijs+kosten.
red
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013, 14:22

Re: inbraak zonder schade

Bericht door red »

Hallo,

50 cm lang Tyrip.

Groet RED
Plaats reactie