Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stop vliegt er uit

vragen over de T4
Plaats reactie
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

stop vliegt er uit

Bericht door havo »

bij het aansluiten op walstroom vliegt de stop (thuis) er uit. Kabel is gloednieuw dus vermoed ik dathet probleem veroorzaakt wordt door de aansluiting op de bus bij de stekkerdoos; geprobeerd de stekkerdoos te demonteren maar bij het uitnemen kom ik weerstand tegen waar ik niet met geweld aan wil trekken of ben ik toch te voorzichtig? de doos komt een behoorlijk stuk naar buiten maar het laatste stukje om de boel te inspecteren komt niet vrij. Overigens komt het vaak voor dat deze stekkerdozen het begeven of moet ik misschien ergens anders zoeken? de bus is van 1992 .
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: stop vliegt er uit

Bericht door HenkK »

Zet even je (aardlek)automaat in de auto uit, naar beneden. Als je zekering (stop) in huis dan heel blijft, zit het niet in je aansluiting of kabel naar de automaat. Aannemelijk is dan dat de sluiting ergens in de bus zit.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

Re: stop vliegt er uit

Bericht door havo »

besdankt voor je reactie Henk; heb inmiddels de stekkerdoos gedemonteerd en door Pop Top laten inspecteren maar zij zien geen aanleiding deze te vervangen; ga morgen jouw tip uitvoeren om zeker te kunnen zijn van sluiting ergens in de bus. zo ja bij wie kan ik dan op korte termijn terecht om dit euvel te verhelpen? kamperen met dit weer zonder koelkast etc. doe je niet voor de lol.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stop vliegt er uit

Bericht door Multivan Generation »

havo schreef: 03 aug 2018, 20:58 kamperen met dit weer zonder koelkast etc. doe je niet voor de lol.
Je koelkast werkt toch ook nog gewoon op de huishoud accu?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

Re: stop vliegt er uit

Bericht door havo »

natuurlijk maar hoe lang denk je dat die huishoudaccu het met deze temperaturen volhoudt? ik vermoed dat de kritieke 11.6 volt na twee dagen bereikt is waarna die afslaat.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stop vliegt er uit

Bericht door Multivan Generation »

Dan ga je daarna toch weer een stukje rijden? :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

Re: stop vliegt er uit

Bericht door havo »

kortsluiting oorzaak gevonden ; bleek een defecte Cee verbindingsstekker te zijn. Toch wel iets prettiger kamperen dan om de haverklap een stukje mee te moeten gaan rijden.
Plaats reactie