Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Help op vakantie - koelkast

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Help op vakantie - koelkast

Bericht door Punker73 »

Ik ben momenteel op vakantie endat ging redelijk prima echter heb ik sinds 3 dage problemen met laden van de HH accu en stopt nu ook nog mijn koelkast ermee. Ik heb een tijd terug door HenkH mijn oplader en mijn koelkast elementen laten reviseren maar op de een of andere manier laad de accu niet op aan de paal ( ik heb wel het stekker icoontje). Ik heb wel stroom op het stopcontact en kan dus via deze stekker met de druppellader die ik heb wel de accu via een omweg opladen. Nu ging dat al een paar dagen goed maar nu slaat mijn koelkast dus sinds vandaag ineens ook niet meer aan. Ik heb wel het icoontje van de koelkast op het display maar hij koelt niet meer ( maakt ook geen geluid). Toenstraks sloeg hij heel even aan maar dat was het dan ook. Iemand enig idee wat ik kan doen want nog 2 weken zonder koelkast is niet relaxed.
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Help op vakantie - koelkast

Bericht door Punker73 »

Overigens het display geeft aan dat de spanning ruim boven de 12v is dus dit kan het niet zijn ....
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Help op vakantie - koelkast

Bericht door J vd Pal »

Klinkt als een kapotte huishoudaccu. Spanning op het display hoort, met aangesloten lader, ruim boven 13V te zijn.

Wat ook kan is dat de HH accu zo leeg is dat hij niet mee genoeg stroom kan leveren. Zet de koelkast eens een paar uur uiten jaar de accu dan op met de losse lader die je nu bij je hebt. Als de koelkast daarna weer werkt dan kan de druppellader het niet bijhouden. Een optie is dan een andere lader die meer stroom kan leveren kopen.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Help op vakantie - koelkast

Bericht door heartbeat »

heb ik ook een keer gehad
bij mij was het gen goed contact sterker van de lader onder de koelkast

ik heb achterbank verschoven naar voren dan zie je het rooster onder de koelkast die eruit trekken met belijd
dan zie je het een en ander zitten bij mij zat alles zwaar onder het stof en om meer te zien heb ik de hele plank gedemonteerd is niet veel werk paar schroefjes let op ook aan recht zijkant zitten ze via opening eerste kasje
alles los gehaald en schoon gemaakt en toen bleek me stekker niet goed in lader te zitten
sinds dien doe ik elk jaar de boek reinigen

suc6 en hopeijk doet hij het weer straks
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Help op vakantie - koelkast

Bericht door Punker73 »

Dank voor de reacties .... de koelkast doet het weer ( vanzelf) dus dit probleem lijkt opgelost. Ik zal bij thuiskomst alles nog eens goed controleren of alle draadjes vast zitten. De lader lijkt toch wel echt defect te zijn aangezien ik nu met de druppellader makkelijk naar 14v ga terwijl deze op de “normale” stroom niet of nauwelijks laadt. Tijdens het rijden laadt ie ook gewoon op (13,5v). Bij thuiskomst zal ik de HH accu eens laten doorzetten en anders weer even contact opnemen met HenkH. Kan het zijn dat de HH accu defect is of gewoon op is waardoor hij wel nog laadt met een druppellader maar niet met de ingebouwde lader (spannings verschil of iets?) of kan dit niet zo zijn? Overigens gaat de accu zonder laders ook wel binnen een paar uur leeg dus dat is denk ik ook geen goed teken qua accu.
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 805
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Help op vakantie - koelkast

Bericht door HenkK »

Mocht je lader een probleem geven, stuur hem dan nog even op als je terug bent van vakantie.
Trek overigens de stekkers er vanaf als je met een andere lader aan het laden bent.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Help op vakantie - koelkast

Bericht door Punker73 »

Dank je voor de reactie. Ik zal volgende week even de lader opsturen. Voor nu doet alles het via de druppellader dus voor de vakantie geen probleem :proost

Ik had de lader idd al losgekoppeld aangezien ik niet wist of 2 laders tegenlijk een probleem zou zijn .....
Plaats reactie